Al gezien? Utopia keert terug?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/09/07, 00:47

Ik heb deze propaganda-pdf al gezien, hij bestaat al heel lang.
Wat de site betreft, sinds 2006 niets nieuws, met name de "garantie" -pagina die een fout retourneert. Het is een beetje een dode site...

Op de forum, Er was Celdelph die een electrolyser bij moreau had besteld die nooit was aangekomen. Uit wanhoop kocht hij er een van waterstof boost.
Ik had graag willen weten hoe het een jaar geleden was sinds hij het had geïnstalleerd, maar hij antwoordde niet op het bericht dat ik hem stuurde :frons:
wat betreft lolo21 die er ook een heeft geïnstalleerd, hij vertelde me "de conso niet te hebben gecontroleerd" :schok: :schok: :schok:
Ik weet niet of hij de complete kit heeft gekocht of alleen de elektrolyser, maar ik vind het riskant en jammer voor de feedback.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 14:31

Ja, vooral omdat er vaak blije feedback wordt gedeeld (soms met te veel enthousiasme, zelfs...), maar de anderen... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
skyfish
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 16/04/05, 23:24




par skyfish » 14/11/07, 21:34

wacht even, hier is wat leesvoer
http://www.utopiatech.fr/UTOPIATECH%20UHP2.pdf
uh pagina 16 direct, het zal de literatuur van jmm vermijden : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/11/07, 22:02

Met zulke resultaten heb je geen gerechtsdeurwaarder nodig...jmm hoeft alleen stroom te verkopen aan zijn buren met een oliegestookte generator... het zou veel goedkopere energie produceren dan edf...

Met andere woorden: ik heb veel moeite om deze cijfers te geloven...Ik hoop voor hem (en voor ons) dat ze echt zijn...maar ik betwijfel het ten zeerste...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 14/11/07, 22:38

Wat de notulen betreft, baart mij dit zorgen:

"Meneer Moreau ontkoppelt UHP² en de dieselinlaat van het systeem om deze inlaat weer aan te sluiten op de gasolie filter origineel om het voertuig weer op de weg te krijgen zoals het oorspronkelijk was."


Het is nieuw, je moet de komst van diesel aanraken om de waterstofopname te stimuleren!??

Verder lees ik bepaalde delen met veel aandacht, aangezien ik de werking van elektrolyse goed ken. JMM is nogal een bedrieger en hij speelt met getallen door extrapolaties te maken.

Einde pagina 13 bijvoorbeeld:

Hij gaat van een drankje theoretisch van 7.2L/100 zonder doping tot 2.7L/100 met doping.

Hij zegt dan:

Overigens kost het elektrolytische proces niet meer dan 400 elektrische Watt per uur,
het blijkt dat het totaalsaldo in liters geproduceerd hybridegas per verbruikt elektrisch wattuur is
rond een dissociatiewaarde van: 0,1 Watt elektrisch uur per geproduceerde liter gas. Of het equivalent
een debiet van 2500 tot 4600 liter/uur hybride gas, op aanvraag en proportioneel gesynthetiseerd,
tijdens het UHP²-proces[...]


Om de gasstroom versus het elektriciteitsverbruik te berekenen, impliceert het duidelijk dat de elektrolyser met 400W elektrisch de energie toevoegt die nodig is om van 7.2L/100 naar 2.7L/100 te gaan. En dat komt uiteindelijk neer op 0.1Wh per liter opgewekt gas.

Het is onzin! Voor een debiet per uur op basis van het verbruikte vermogen, doen we een debietmeting, geen berekening op basis van de schijnbaar gerealiseerde besparing.

In mijn ogen is het stom om jezelf op deze manier in diskrediet te brengen, want ik weet zeker dat de bijdrage van waterstof iets oplevert.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/11/07, 22:47

NLC schreef:In mijn ogen is het stom om jezelf op deze manier in diskrediet te brengen, want ik weet zeker dat de bijdrage van waterstof iets oplevert.


"In jouw ogen" is een goede samenvatting... maar niet iedereen heeft jouw wetenschappelijke cultuur en het zijn deze mensen waar Moreau op mikt... maar ik kan het mis hebben...
0 x
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 15/11/07, 12:21

Bonjour!
Als onderdeel van mijn testproject en vergelijkende studie over chevy van V8 gas / benzine, nam ik contact op met Utopia tech die ik deze week met veel moeite had (2 ongelezen e-mails en 5 telefoontjes). Ik kwam een ​​gesprekspartner tegen (niet erg vriendelijk trouwens) die mijn project aan haar uitlegde. ze vertelde me dat de heer Moreau het momenteel erg druk had en dat het voor de rest van de evenementen nodig was te wachten tot begin 2008.
Dit is niet mijn eerste poging, omdat ik anderhalf jaar geleden contact met ze opnam en hetzelfde soort antwoord kreeg.
Mijn volgende stap zal zijn om contact op te nemen met Nexus om hun versie van de dingen te weten te komen, hoe ze erin geslaagd zijn om een ​​interview te hebben en hoe de tests daadwerkelijk hebben plaatsgevonden, enz...
Ik ben nu van plan om me te wenden tot een Amerikaans systeem voor de verkoop http://befreetech.com/ met hun HAFC.
Wel zou ik ook andere systemen willen testen (grander, etc.) met het oog op het schrijven van een vergelijkend overzichtsdocument en een of meer persartikelen, onder andere op bruiswetenschap, maar de fondsen dreigen me te missen.
Merk op dat het Hydrogen Boost-systeem hetzelfde product lijkt te zijn als HAFC.
Bij voorbaat dank voor elk contact met mensen die dit soort tests hebben gedaan.
PS: in de laatste effervescience die zojuist is verschenen, staat mijn artikel over de BRF. In voorbereiding 1 artikel over Grebenikov, hier al genoemd, en een over bas-ovens en de roestvaststaaltechniek van de Kelten en Merovingers.
Goedendag!
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/11/07, 17:25

abyssin3 schreef:Op de forum, Er was Celdelph die een electrolyser bij moreau had besteld die nooit was aangekomen. Wanhopig kocht hij er een van waterstofboost.
Ik had graag willen weten hoe het een jaar geleden was sinds hij het had geïnstalleerd, maar hij antwoordde niet op het bericht dat ik hem stuurde
wat betreft lolo21 die er ook een heeft geïnstalleerd, hij vertelde me "de conso niet te hebben gecontroleerd"


:pijl: Makarov
U kunt proberen contact op te nemen met deze twee forumer die al waterstofboost hebben geprobeerd, maar ik garandeer niet dat ze je veel meer info zullen geven dan ze mij hebben gegeven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/11/07, 17:57

nlc schreef:

E
n duidelijk om de gasstroom versus het elektriciteitsverbruik te berekenen, impliceert dit dat de elektrolyser met 400W elektrisch de energie toevoegt die nodig is om van 7.2L/100 naar 2.7L/100 te gaan. En dat komt uiteindelijk neer op 0.1Wh per liter opgewekt gas.

Het is onzin! Voor een debiet per uur op basis van het verbruikte vermogen, doen we een debietmeting, geen berekening op basis van de schijnbaar gerealiseerde besparing.

In mijn ogen is het stom om jezelf op deze manier in diskrediet te brengen, want ik weet zeker dat de bijdrage van waterstof iets oplevert.


inderdaad, dat brengt hem in diskrediet. We wachten nog op een demo, want het proces-verbaal van de gerechtsdeurwaarder, zoals ik hierboven schreef, overtuigt mij niet echt, met alle eerbied voor de waarnemend gerechtsdeurwaarder.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten