Gebruikte plantaardige olie centrifuge

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2

Gebruikte plantaardige olie centrifuge




par bidouille23 » 09/02/12, 20:30

Goedenavond, hallo,

heeft iemand van jullie al of heb je net een melkafscheider gebruikt om de frituurolie schoon te maken ???

Ik heb zojuist een bepaalde zeer vriendelijke, een diabolo gepakt die ik ga motoriseren, aangezien hij de melk afroomt volgens hetzelfde principe als om de olie schoon te maken, denk ik dat dat heel goed zou moeten werken niet?

Ik neem elk advies bij voorbaat dank

Vrede
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/02/12, 21:36

Uraniumisotopen worden zelfs op deze manier zelfs in Iran gescheiden, ondanks de CIA-virussen !!

Maar we scheiden lichamen of atomen van verschillende dichtheid, sneller dan op het gebied van gewone zwaartekracht (aantal g !!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/02/12, 21:48

de schuimspaan is uitgevonden voor melk om te voorkomen dat de melk en de room te langzaam scheiden door simpelweg te decanteren: de melk is bederfelijk, het is zonde om het een hele dag te laten wachten om de room te scheiden

voor de olie is er geen ongemak om gewoon te wachten: daarom is een skimmer niet nodig

Nog een praktisch detail: melk is veel vloeibaarder dan olie ... de hoge viscositeit van de olie dreigt alles te slepen zonder enig bezinkend effect

in een creamer passeert de melk tussen de platen met een kleine tussenruimte, ik denk dat de hoge viscositeit van de olie alles zonder scheiding zal veroorzaken
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/02/12, 23:44

de hoge viscositeit van de olie dreigt alles weg te slepen zonder enig bezinkend effect


De viscositeit vertraagt ​​de scheiding die zal plaatsvinden als er tijd is en als het verschil in dichtheid voldoende is.

Door de olie te verwarmen, neemt de viscositeit dramatisch af.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 10/02/12, 01:00

Wat mij betreft, hoefde ik alleen niet te zeggen dat ik advies aanneem :) .

Ik corrigeer mijn verzoek:

Ik ben op zoek naar informatie en advies van iedereen die al een melkafscheider heeft gebruikt om gebruikte olie te reinigen, wetende dat ik het er volledig mee eens ben dat de olie moet worden verwarmd om deze te verdunnen (de het minder stroperig maken) om de filtratie te kunnen uitvoeren.
Het doel is om de olie in mijn auto te gebruiken, en vooral om deze sneller te filteren door te verwarmen met een BAB natuurlijk :) .

Omdat dit de CIA is, zijn Iran en Uranium sowieso een beetje ver van de olie.
Dan is de olie niet bederfelijk het is aan, tijd is een manier van decanteren het staat er ook op.
Dit betekent dat wanneer we de benodigde tijd en tegen lagere kosten kunnen verkorten, wat het geval is in mijn situatie, waarom zou u er dan geen gebruik van maken?).


Dit wezen, in ieder geval bedankt, want ik realiseer me dat ik in de basis mijn vraag slecht geformuleerd heb :) , dus voor mij als we niet de juiste vraag stellen of als we het niet goed uitleggen, krijgen we niet de verwachte antwoorden.


Vrede
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1635




par Macro » 10/02/12, 05:27

Hete filtratie met de centrifuge voor gebruik bij auto-carbonering ... Je gaat rechtstreeks de muur in ...

Voor de BAB moet de filtratie samenvattend zijn ... Als je vaste vetten wilt filteren, is het veel beter om een ​​cumulus te laten verwarmen tot 60 70 ° met een zachte verwarming waardoor het water naar de bodem kan dalen

Ik heb dit systeem

http://www.oliomobile.org/fr/forum/down ... &mode=view

Het is voldoende voor een BAB met recuperatief laken ... en het filtert en decanteert voorzichtig terwijl het je hete olie voor je baby houdt ...

Voor 6 weken decanteren van je auto en filtratie met een doek heb je al 90% van de taf gedaan zonder een enkele kw / h ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 10/02/12, 07:40

Kleine ongeschoolde vraag, wat is BAB?

8)

.....

Na wat onderzoek op internet vond ik eindelijk:
BAB = kogelbrander.

: Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/02/12, 08:30

Hallo konijn,
Ik heb je een privébericht gestuurd.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/02/12, 12:48

dedeleco schreef:
de hoge viscositeit van de olie dreigt alles weg te slepen zonder enig bezinkend effect


De viscositeit vertraagt ​​de scheiding die zal plaatsvinden als er tijd is en als het verschil in dichtheid voldoende is.

Door de olie te verwarmen, neemt de viscositeit dramatisch af.


u reageert als voor een laboratoriumcentrifuge die reageerbuizen centrifugeert: u kunt hem zo lang laten draaien als u wilt

de melkcentrifuge is iets anders: een continue melkstroom passeert tussen de draaitafels en bij de uitlaat wordt de room gescheiden: deze is geoptimaliseerd om de deeltjes lichte room in het midden van de zeer vloeibare melk te scheiden

om de olie te zuiveren is het tegenovergestelde, het zijn eerder de zware onzuiverheden die we zouden willen scheiden

in een creamer blijven de vaste onzuiverheden erin plakken en komen er nooit uit
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/02/12, 15:26

Absoluut correct, ik ben meer in een laboratorium dan in het maken van mijn boter !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten