Gebruikte plantaardige olie centrifuge

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 26/02/12, 20:36

Voor de 806 benzine met 8 kleppen (LFW 1.8L en RFU 2.0L motoren) moet je ofwel de cilinderkop meer smeren of de klepzittingen vervangen.

Let goed op het type motor, want bij Peugeot zijn er veel motoren waarbij de cilinderkop moet worden aangepast of beter moet worden gesmeerd:

RFW 2.0L waarmee ook de Boxer, de LFX 1.8L van de 406, de 4B12 2.4L 16S van de 4007 is uitgerust.

Kortom, voordat u op LPG overschakelt, moet u het type motor controleren om te weten welke wijzigingen moeten worden aangebracht.
Je moet zien wie de GPL heeft geïnstalleerd, want hij had moeten weten wat er moest gebeuren.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/02/12, 22:58

Ik heb mijn 2,2si 12 kleps LPG safrane vervangen door een Evasion 2L (de RFU) maar ik ben niet van plan om deze over te schakelen naar LPG. Ik vind niet veel interesse meer in deze brandstof.
En als je dan een auto koopt op basis van het schrootgewicht, wordt het uitrusten met LPG economische onzin ...
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 17/03/12, 01:45

slet ik had tijd om de becane schoon te maken, het draait, (op het moment aan de slinger).

Ik heb nog steeds onbesneden olie gedaan, resultaten:

Ik heb de interne kommen niet alleen de hoge en lage bel geplaatst, de capaciteit is te klein op het model dat ik hier heb, maar laten we zeggen dat ik met de test en koude olie ze snel de randen van de kom met melasse vulde :) en de olie kwam vrij helder uit, maar het was niet doorslaggevend.

Wateroverlast is snel, daarom verplichte decantatie met zo'n klein komvolume denk ik.

Ik zal het proberen met een hete gedecanteerde olie, en een al gedecanteerd en voorgefilterd om te zien of het weer dunner wordt ...

in ieder geval centrifugaal en zelfs met de hand draait het snel maar het is vermoeiend

Het verhaal begint : Mrgreen: : Mrgreen:

volgen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 23/03/12, 20:36

Goedenavond, goedemorgen,

Na wat aanpassingen en testen zijn de resultaten voor de centrifuge wel te klein : Mrgreen: , de stroom is veel te laag, plotseling zou het stroomverbruik te hoog zijn ...
ik laat gaan : Cry: en ik zal de eenvoudige methode van zwaartekrachtfiltratie gebruiken, een hoek zoeken waar het mij niet hindert en geduldig mijn moeite nemen.
Maar ik geef geen nederlaag toe zodra ik de stukjes vind die de grote roomafscheider mist, begin ik opnieuw :) ... de Breton is eigenwijs het is een beetje C bekend .. ook maar dat is een ander verhaal;)

kortom ik zou terugkomen ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/03/12, 21:18

Om tien g te hebben en de neerslag met 10 te vermenigvuldigen, moet je niet heel snel naar V ^ 2 / (Rg) = 10 gaan
Aan het uiteinde van de wieken van een simpele windturbine, fietswiel met wieken erop, het werkt gratis goed !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/03/12, 21:36

centrifuge is zeer efficiënt om te scheiden wat meer of minder dicht is

om de olie te zuiveren maakt het ons niet uit of de onzuiverheden zwaar of licht zijn! we willen scheiden wat vloeibaar of vast is: de oplossing is het filter

centrifugeren doet precies hetzelfde als decanteren, maar dan veel sneller: het is nuttig voor melk die bederfelijk is: wachten tot de room langzaam bezinkt, is wachten tot de melk bedorven is: de schuimspaan is essentieel om snel te doen

in het geval van olie is er geen haast: als de decantatie een deel van de onzuiverheden scheidt, hoef je alleen maar te wachten ... en dan te filteren om de onzuiverheden te scheiden die niet door decanteren worden afgescheiden
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/03/12, 11:40

Chatelot, ik ben het ermee eens dat het enige is dat ik ruimte nodig heb voor iets anders, dus het idee om het proces te versnellen, verleidt me altijd even;).

aan de andere kant is het ook een feit dat de filters hun limiet hebben, en dat de centrifuge een meer homogeen werk doet, zonder dat hij, zoals bij het filter, opnieuw door hoeft te gaan.

en het is ook een plezier om te tweaken, sommigen zien het als tijdverspilling, ik zie de mogelijkheid om beter te leren en te zien dat het mijn tijd is ...

Omdat dit het geval is, passeer ik het filter voorlopig :) ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten