Gebruikte voedselolie verbranden met oliebrander?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/01/09, 00:31

oké als je wilt, maar we zijn nog ver verwijderd van je startbrander zonder aanpassingen...
we komen terug op de eerste discussie ... en het eerste antwoord ..
Ik geloof ook dat u de econologen voor idioten houdt

ps: de venturi brander wordt door veel bedrijven op de markt gebracht.
we zijn meer op de conventionele brander!
het enige voordeel van deze brander is het ontbreken van een pomp die geen hoge temperaturen aankan.
anders blijft het een normale brander met voorverwarmen :!:
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/01/09, 00:41

oké, ik stop.
koop een krool of een ander merk of pas zelfs je brander aan op de "heat my fry" manier, doe wat testen en kom dan het onderwerp opnieuw bespreken en we kunnen er weer over praten
Hallo, ik heb niets meer toe te voegen.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/01/09, 07:41

GEEN KROOL!!!
Het ruikt naar de dood als het draait en gaat herhaaldelijk kapot!!
Ik weet dat ik er een heb gekocht!
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 15/01/09, 10:09

Bedankt voor jullie antwoorden, maar we merken dat de sfeer hier nog wat gespannen is...

Ik hou niemand voor de gek...

Ik zie gewoon dat jullie genieën zijn op jullie eigen manier, dat jullie veel dingen weten te doen, dat jullie een geest van delen hebben, enz... Van buitenaf gezien is de ballenbrander nog steeds een laboratoriumproduct... Als ik dat zeg, is dat geen kritiek, het is een observatie... Er zijn laboratoriumervaringen nodig om producten te ontwikkelen...

Morgen kan ik geen bolletjesbrander plaatsen om mezelf op te warmen i.p.v. een huidige brandertje...

Vandaar mijn pragmatische vraag wat te doen om olie te kunnen gebruiken door bestaande apparatuur zo min mogelijk aan te passen of aan te passen...

Ik ga nog steeds het spoor opgraven van de man die me telefonisch bevestigde dat hij olie verbrandt in branders van een bepaald merk zonder verwarming alleen met instellingen...
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/01/09, 12:43

Van buitenaf gezien is de kogelbrander nog een laboratoriumproduct...
https://www.econologie.info/share/partag ... d5yWbY.pdf
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/01/09, 12:46

Ik ga nog steeds het spoor graven van de man die me telefonisch bevestigde dat hij olie verbrandt in branders van een bepaald merk zonder verwarming alleen met instellingen
...
Een collega op kantoor zweert me dat hij op 50% olie op zijn oliebrander draait zonder iets te doen... om te zien... :?
Dan vertelt hij me dat hij op 100% olie draait op zijn "karcher die een oliebrander heeft"; Ik begin heel sceptisch te worden...
En dan is er olie en olie...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/01/09, 12:57

boubka schreef:Van buitenaf gezien is de kogelbrander nog een laboratoriumproduct...
https://www.econologie.info/share/partag ... d5yWbY.pdf

Boubka, ik was net op zoek naar deze link die ik kwijt was in mijn pc : Cheesy:
Deze brander lijkt erg op de brander van het Amerikaanse leger, brander die in theorie gemaakt is om "schone producten" te verbranden
zoals diesel, kerosine, enz...
Deze brander wordt alleen in Italië verkocht volgens mijn informatie.. :?
Maar op het net heb ik nooit concrete informatie over deze brander gevonden
Du style werkt ook heel goed met koolzaadolie die is verzameld bij de nabijgelegen kebab, of Franse frietkraam of Chinees restaurant.
Als het eraf valt, werkt het heel goed met al deze oliën ... en ik zou het graag willen weten ... maar hoe? :?
Ter info, de oude Krol-brander werkte goed...(niet meer op de markt)
Die nieuwe is stom...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/01/09, 13:11

hallo lejuste
er was een grote voorraadafbouw van babington-brander op ebay in de zomer van 2008
sindsdien niets ... zelfs de Italiaanse distributeur verkoopt het niet meer???
a priori volgens sommige gebruikers verbrandt het de teruggewonnen oliën zeer goed na filtratie.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/01/09, 13:24

boubka schreef:hallo lejuste
er was een grote voorraadafbouw van babington-brander op ebay in de zomer van 2008
sindsdien niets ... zelfs de Italiaanse distributeur verkoopt het niet meer???
a priori volgens sommige gebruikers verbrandt het de teruggewonnen oliën zeer goed na filtratie.

En nu, als een product goed is, verdwijnt het uit de circulatie : Cry: : Cry: (controleer alstublieft uw privé-e-mails :D )
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/01/09, 13:25

onderwerpen uit gehaald forums Amerikaans:
. De Airtronic (Babington) brander wordt gebruikt in de Marine Corp TRHS en wordt sinds 1995 gebruikt en ingezet bij de mariniers. . Dezelfde brander kan ook worden gebruikt om vele andere apparaten van stroom te voorzien, waaronder de M59-reeks. I. Dit is een brander die op veel destillaten kan draaien, zelfs met kleine hoeveelheden water en verontreinigingen in de brandstof.

deze brander wordt al meer dan 6 jaar gebruikt op het gebied van ernstige ongevallen met NO. . De brander is klein en betrouwbaar en schijnt sinds eind jaren 1980 in Europa gebruikt te worden om huizen te verwarmen


het is raar dat de meeste links op deze brander verdwijnen ... misschien wordt het niet langer op de markt gebracht?
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten