Gebruikte voedselolie verbranden met oliebrander?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 10/01/09, 12:36

ha Ik ben het belangrijkste vergeten: elke keer dat de oliekwaliteit verandert, moeten alle instellingen worden herzien
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 10/01/09, 13:01

boubka schreef:ha Ik ben het belangrijkste vergeten: elke keer dat de oliekwaliteit verandert, moeten alle instellingen worden herzien


Zelfs als het goed gefilterd is, gedecanteerd ???

Het zijn precies deze onvolkomenheden die ik wil proberen te verminderen ... Zoek uit wat de chemische parameters zijn die bijvoorbeeld moeten worden aangepast op het niveau van de oliebehandeling, zodat het niet nodig is om de instellingen te wijzigen volgens de olie te verbranden ...

We gaan niet naar de DIN-norm, maar er moeten parameters zijn om te identificeren ... Zetmeel? Zo ja, zoek uit hoe je er vanaf kunt komen ...

Persoonlijk ben ik een klusjesman, maar meestal laat ik mijn handwerk doen door een vriend die veel bekwamer is dan ik met lassen. Ik heb een technische achtergrond en ik zou proberen dit onderwerp op een andere manier te benaderen dan de huidige aanpak ... Hoewel ik er altijd zeker van ben dat iemand altijd al de experimenten heeft gedaan die ik 'we kunnen in de verleiding komen om te implementeren ;-)

Ik ga een brander, een beetje olie voor mezelf halen en een paar tests starten ... Probeer misschien al pure HVP-olie te verbranden om eerst recyclingproblemen op te lossen ...

Ik woon op LYON, als er regionale zijn, zou ik ze met plezier ontmoeten ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/01/09, 11:10

ojal schreef:Bedankt Christophe, ik heb de links die je verstrekt al doorzocht ...
Maar deze onderwerpen beantwoorden mijn eerste vraag niet ...

Ik wil geen brander maken, ik wil begrijpen wat er nodig is om een ​​oliebrander te bedienen met HAU ...

Ik ben misschien toch niet zo slecht onderzocht ;-)?


Ik denk niet dat je deze links hebt doorlopen, met name die van de balbrander, want precies het antwoord op je vraag is er. Hoe denk je dat we een specifieke oliebrander maken als deze niet begint de vraag te beantwoorden: wat moeten we doen om op olie te werken?

Dus ik bevestig: je zag er slecht uit ... en ik hou helemaal niet van je "jme la pête" toon ...

Als de forum en het welkom dat je niet leuk vindt, kun je ergens anders heen gaan om te zien of de informatie beter is, we zijn er ook niet om op de hielen te staan ​​voor wispelturige nieuwkomers! Maar niet !! :schok:
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 11/01/09, 11:21

Laat me je vertellen Christophe, dat je welkom heel verrassend is voor een moderator ...
Ik gaf eenvoudigweg aan dat ik geen antwoord op mijn vragen kon vinden, omdat voor een nieuwkomer de forum is absoluut niet glashelder ... Ik heb niets bekritiseerd, ik heb je gewoon de visie gegeven van een nieuwkomer die er erg aan gewend is forums...

Uw aanvullende antwoorden zijn vrij ondoeltreffend, omdat u geen link geeft of een antwoord op mijn vraag vindt ...

Ik herformuleer mijn onderzoek:

Wat zijn de resultaten van oliebrandproeven met een oliebrander? Antwoord me niet dat het niet werkt, ik kreeg het tegenovergestelde bevestigd ... Maar inderdaad, misschien niet met een merk brander ...

Dankjewel ;-)
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 14/01/09, 21:38

Laat me bevestigen dat ik nog steeds aan het opdrogen ben van mijn onderzoek ...
Niemand om me een beetje te sturen?

Dankjewel ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/01/09, 22:12

Idioot stopt en om rond te draaien: lees het 2-onderwerp hierboven vermeld in mijn 1ere-antwoord ... als je een probleem met de duidelijkheid hebt, kun je dit altijd gebruiken: https://www.econologie.com/forums/search.php

Het verbranden van gebruikte olie zonder de brander aan te passen is onzin ... of anders met zeer speciale branders ... die een fortuin kosten ...

Heb nog een link: https://www.econologie.com/une-chaudiere ... -3830.html
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 14/01/09, 23:41

Bedankt Christophe voor je antwoord,

Ik zie door het lezen van de forum dat uw opmerkingen heel vaak virulent zijn ... Waarom niet meer hoffelijkheid? Ik oordeel niet, eenvoudige opmerking opnieuw over de forum...

Niets bewijst in wat ik de tijd had om te lezen dat het verbranden van olie in een oliebrander niet werkt ... Het kan nodig zijn om te analyseren dat het kan werken in dit of dat type brander en niet in d andere soorten branders bijvoorbeeld ...

Misschien ook dat het simpele feit van het opwarmen van olie stroomopwaarts van een conventionele brander van een bepaalde technologie het mogelijk maakt om te functioneren ... Als de enige wijziging opwarmen is, is het niets ...

CHAUFMAFRITE heeft ook een branderaanpassing gemaakt die zeer bevredigend lijkt, toch?

Waarom zou u proberen een kogelbrander opnieuw te ontwikkelen?

Dank u bij voorbaat ;-)
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 14/01/09, 23:42

5 jaar werking van ketels voor zware brandstoffen nr. 1 = ELKE WEEK ONDERHOUDEN ... volledig schoon :|
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 14/01/09, 23:51

hallo ojal
Venturi-branders zijn een stoofpot, je hebt een constante kwaliteit olie nodig en bovendien hebben ze een onvolmaakte verbranding, zoals elders onder hoge druk branders.
tenzij je je buurt wilt vergiftigen :|
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 15/01/09, 00:10

Ja boubka,

Als ChaufMaFrite deze techno heeft gebruikt, moeten er toch redenen zijn?
Hebben ze gemeten wat hun verbranding vrijkomt?
Ik zal proberen dichter bij hen te komen om meer te weten te komen ...
Kan de verbranding door venturi worden verbeterd, afhankelijk van wat u wilt voorkomen door de verbranding van de olie te weigeren?
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten