Boycot van autofabrikanten

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...

Bent u bereid om te wachten op de introductie van een ecologische auto en niet van auto te wisselen, om druk uit te oefenen op de staatslobby, autofabrikant en brandstofproducent?

De peiling is verstreken op 16 / 12 / 07, 13: 07

JA
23
88%
NEE
3
12%
ZONDER MENING
0
geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 26
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/09/07, 22:47

De Logan zou interessant kunnen zijn met de 'kleine' motor, maar hij is naar mijn smaak nog steeds een beetje zwaar. Ik denk dat het beter is om een ​​kleinere auto te hebben, er een aanhangwagen aan te koppelen en een dakkoffer te plaatsen, en dat een paar dagen per maand overmatig verbruik, dan een grote zware lege 95% van de tijd die een afwijzing zal afwijzen het hele jaar door een teveel aan CO2...

Fijn dat je dochter niets heeft. Plaatwerk is slechts materiaal.

Wat betreft de stress van de weg, hetzelfde geldt voor mij. Ga fietsen als je kunt, het is echt ontspannend...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/09/07, 22:22

Bonjour à tous

Het lijkt mij dat de meerderheid van de bevolking een ‘plezierautoreisje’ maakt en zichzelf het plezier niet zal ontnemen door een auto te kopen.

Een boycot lijkt mij dus volstrekt ineffectief. :onheil:

Persoonlijk koop ik alleen oude auto's die weinig brandstof verbruiken en die ik renoveren en lang meegaan. (Geen criteria voor mode of uiterlijk ten koste van alles.) Mijn auto is een stuk gereedschap!!! Waar ik des te meer aan gehecht ben naarmate ik eraan heb gewerkt. : Mrgreen: .

Als ik kijk naar het autobudget van de mensen om mij heen, versterkt dat mijn keuze.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/09/07, 22:52

:? Ik weiger nieuwe of te recente auto's te kopen, het betekent dat ik te veel geld uitgeef aan voertuigen waarvan de verkochte technologie puur oplichterij is :onheil:

Toyota, de grootste fabrikant ter wereld die erop staat hybride voertuigen te maken die 4 tot 6 liter per 100 km verbruiken, geeft niets om ons :onheil:

De RAV 4 EV die van 1997 tot 2003 op de markt werd gebracht:
Beeld
(Bron: http://www.clean-auto.com/)
Biedt voordelen die veel beter zijn dan die van een Prius, ondanks ongunstig gewicht en aerodynamica:
- Maximumsnelheid: 126 km/k (40% hoger dan een elektrische clio)
- Autonomie: 130 tot 190 km (2,5 keer beter dan Franse elektrische voertuigen)

We kunnen ons dus gemakkelijk voorstellen dat een RAV4 EV uitgerust met een ingebouwde generator erin slaagt minder dan 3 liter per 100 km te verbruiken! :x

Vergelijkbare prestatie- en verbruikswaarden worden al verkregen door individuen die zelf hun auto ombouwen tot elektrische voertuigen...

Net als mijn vrienden weiger ik een slaaf te zijn van technologieën (elektronica, multiplexing, enz.) die grotendeels nutteloos zijn voor de consument en die de winstmarge van de fabrikanten alleen maar vergroten. Deze technologieën worden, naast hun twijfelachtige betrouwbaarheid, niet eens beheerst door de after-salesnetwerken van de fabrikanten...

De CO2-uitstoot... van mijn voertuigen is erg hoog, maar ik maak er een punt van om het gebruik van onze auto's, die allemaal ouder zijn dan 12 jaar, op LPG rijden en ondanks hun 160 auto's zo lang mogelijk mee zullen gaan, zo veel mogelijk te beperken. km (bijna nieuw voor een saffraan) en 000 km (net ingereden voor een Volvo). Hierdoor kunnen de emissies die verband houden met de bouw-deconstructie ervan worden afgeschreven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 10/09/07, 08:18

delnoram schreef:
A2E schreef:Ik heb NEE gestemd, omdat ik niets verwacht van fabrikanten die weten dat ze samenwerken met de oliemaatschappijen! :onheil:


U had ja moeten stemmen omdat u blijkbaar bereid bent eeuwig te wachten voordat u een auto bij hen koopt. :schok: : Cheesy:


Ik blijf bij wat ik boven Delnoram zei, want ik zou nooit een nieuwe auto kopen en nog minder een Franse! de volgende aankoop zal een Amerikaanse bestelwagen zijn zoals Chevrolet Van met achterwielaandrijving en diesel uit de jaren 80 en 85.
Het soort lekvrije bedrijfswagen waarbij ik de vrijheid heb om in te grijpen voor onderhoud en niet deze s......... auto's die voor een ja of voor een nee buiten dienst gaan en dat het VERPLICHT is om bel een monteur en al zijn elektronische parafernalia voor een triviale reparatie! :schok: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 10/09/07, 16:52

A2E schreef:
Ik blijf bij wat ik boven Delnoram zei, want ik zou nooit een nieuwe auto kopen en nog minder een Franse! de volgende aankoop zal een Amerikaanse bestelwagen zijn zoals Chevrolet Van met achterwielaandrijving en diesel uit de jaren 80 en 85.
Het soort lekvrije bedrijfswagen waarbij ik de vrijheid heb om in te grijpen voor onderhoud en niet deze s......... auto's die voor een ja of voor een nee buiten dienst gaan en dat het VERPLICHT is om bel een monteur en al zijn elektronische parafernalia voor een triviale reparatie! :schok: :onheil:


Wij zitten volledig op dezelfde lijn, :D Wat ik bedoelde was dat ik het 'NEE' in de enquête beschouwde als een antwoord in de trant van: 'Nee, ik zou niet wachten, ik zou een auto voor ze kopen zodra ik er een nodig had.'
Maar het is waar dat de enquêtevraag niet "NIEUW" specificeert voor de verandering van voertuig.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Bionergie43
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/10/07, 13:27
Plaats: Haute-Loire-Auvergne




par Bionergie43 » 09/10/07, 15:30

Crispus schreef:
Er is maar één nadeel als het erom gaat voertuigen lang mee te laten gaan: na verloop van tijd worden originele reserveonderdelen zeldzaam en steeds duurder. En met de aangekondigde eliminatie van breuken onder een vals milieuvoorwendsel, riskeert het onderhouden van uw oude voertuig evenveel kosten als het kopen van een nieuw "wegwerp"-voertuig aan het einde van de garantie...


En daarna ??? Je verrast me !
Persoonlijk ben ik bereid veel meer uit te geven aan recycling dan aan nieuwe ‘wegwerpartikelen’, zoals je het zo mooi zegt!

Gisteren heb ik mijn inkjetprinter laten repareren, de vertaalband was kapot: reparatiekosten: €70.
Ik heb een kleine vakman 45 minuten laten werken, in plaats van een Chinees 2 minuten en een vrachtchauffeur een tijdje...

Mijn auto kostte me € 2500 plus € 2500 om een ​​as te vervangen, 2-3 dingen te repareren, en hij heeft slechts 260 kkm. Voor 5000€ had ik een recenter exemplaar gehad, maar deze zou op de schroothoop beland zijn! En bovendien: als ik problemen heb met dubbel tanken (ja, ik ook!) vernietig ik liever een 265k-motor dan een nieuwe!

Natuurlijk, Denis
0 x
De natuur respecteert ons, laten we haar respecteren...: we erven de aarde niet van onze voorouders, we lenen haar van onze kinderen...

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten