Lampen met laag verbruik en Led-lampen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Lampen met laag verbruik en Led-lampen




par Grelinette » 19/12/09, 21:59

Bonsoir,
Ik moet alle lampen op mijn werkplek vervangen.
Momenteel zijn er lampen met een laag verbruik en er wordt mij gevraagd ze te vervangen door het equivalent in LED-lampen die nu efficiënter lijken.

Is deze keuze verstandig?

Wat zijn de verschillen tussen laag verbruik en led-lampen?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
phenix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/04/09, 23:24




par phenix » 20/12/09, 10:23

Helaas zijn de prestaties van de lampen nog steeds erg bescheiden.

De overgrote meerderheid van deze lampen heeft een vermogen van minder dan 2 W en verlicht niet meer dan een gloeilamp van 10/15 W, ongeacht de verpakkingsaanduiding.

Ik heb veel LED-lampen getest, de beste die ik heb getest is deze.
http://www.osram.com/osram_com/Consumer ... index.html

De vergelijking met een klassieke 40w-gloeilamp is eerlijk, maar de prijs is hoog: 40 euro
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/12/09, 10:45

Om te voltooien:

1) Het hangt allemaal af van de lichten!

2 ° Ik heb "dichroïsche" potten vervangen boven een werkblad waar mijn kinderen de hele tijd op lieten zitten met LED-lampen. Allereerst 24 leds: teleurstellend; lage intensiteit; te geconcentreerde plek en erg koud licht. Dan door 40 (ongeveer) warmlicht-leds: onberispelijk. De plekken waard die ik had. En ik ga naar 2 W in plaats van 20!

Let dus op koud licht / warm licht (dit wordt aangegeven als een temperatuur van 2 K = Kelvin).

Heel vaak wordt de lichtintensiteit aangegeven in lm (lumen). We zijn niet gewend om deze gegevens te lezen. Zie op de verpakking, soms op de bol zelf. Een goede 20 W CFL-lamp straalt ongeveer 1 lm uit. Dus vergelijk ...

3 ° Ik heb ook "gewone" bollen ("peren", wat) flucompact vervangen voor tuinverlichting. Door LED "lampen". Ook hier is het prima, want we hebben geen intensiteit nodig. En nogmaals, ik ga van 7 W (flucompact, die 20 W gloeilamp had vervangen) naar 1,5 W (LED). Op 10 terminals voel je het!

4 ° Maar ik heb gloeilampen niet vervangen in een enkele staande lamp in de keuken (in het midden van het plafond) of in slaapkamers. Ik hield de compacte fluorescerende. De kracht, in LED, is er niet. EN inderdaad, ongeveer 50 € liet me een beetje koud.

5) Ik had een normale lamp vervangen op een bedlampje dat als een klein "nachtlampje" diende. Teleurstelling. Het duurde 3 of 4 maanden. Met Chinese fabrikanten die niet zijn gevalideerd door grote merken (Osram, Philips), pas op ... De aangekondigde 10 uur is een lokaas. Het is niet de LED die meegeeft, het is de elektronica (ballast) - slecht solderen ... Maar het resultaat is hetzelfde: hij is defect. Dit is waarom ik niet klaar ben om 000 € in een gloeilamp te stoppen!
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 20/12/09, 12:14

Hallo Grelinette,

Misschien zou het preciezer zijn om te antwoorden door een beetje te weten wat de context is van de te vervangen lampen / verlichtingszones?

@+
0 x
Frederic
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Low Consumption Bulbs and Led Bulbs




par Christophe » 20/12/09, 12:19

Grelinette schreef:Is deze keuze verstandig?


LED-lampen bereiken nog niet het lichtvermogen van fluorescentielampen ... tenzij je bereid bent om meer dan 80 € per lamp te betalen en opnieuw ... degene die ik heb getest, zijn niet leuk!

Grelinette schreef:Wat zijn de verschillen tussen laag verbruik en led-lampen?


Met kwaliteits-LED's is de lichtopbrengst iets hoger.

Er is geen verwarmingstijd ... en voorlopig zijn de LED's daarom gereserveerd voor richtbare spotverlichting.

Ik raad het vaak aan Hybride armaturen "LED + fluo" om de 2 voordelen te combineren (of verwijder de 2 nadelen als je dat liever hebt):
a) lichtvermogen van de fluorescerende
b) onmiddellijke LED-verlichting

Hier zijn enkele modellen: https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90

Geef de voorkeur aan een 4000 of 6000K-model voor werkplekken.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 20/12/09, 12:44

Ledverlichting is alleen geldig voor incidentele verlichting, voor de hoofdverlichting heeft het op dit moment absoluut geen interesse: te duur, niet erg fel, onaangenaam licht en vooral de lumen / watt output van leds. wit is niet superieur aan dat van compact fluorescent, "detail" dat altijd "vergeten" wordt door de fabrikanten ...
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 20/12/09, 12:55

In de keuken is een 13 W LED-lamp geïnstalleerd ... behalve de kleur (ik heb een fout gemaakt bij het bestellen) roze, de zijkant "verlicht het plafond niet" (wat mij niet interesseert thuis omdat er geen lijstwerk of andere decoratieve schilderingen zijn), ben ik helemaal tevreden.

Onmiddellijke en krachtige verlichting.

Dus voordat je zegt "niet aansteken", bedankt voor het volgen van een rondleiding door wat er bestaat.

Ik geef geen wetenschappelijke gegevens door omdat ik niets precies heb gemeten.

@+

PS: voor de prijs is het een ander verhaal omdat ze niet in Frankrijk worden verspreid ...
0 x
Frederic
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/12/09, 12:57

Hallo,

LED's zijn interessant overal waar gloeidraadlampen zijn: laagspanningshalogeen of halogeen / gloeidraad voor automatische / frequente ontstekingssystemen.

Vergeleken met grote neonlichten of krachtige compacte fluorescentielampen wegen ze nog niet (licht eerder :-)

Maar we zullen er over 1 of 2 jaar weer over praten, met de achtergrondverlichtingmarkt voor LCD-schermen zal dit zeer snel veranderen ...
0 x
Tot ziens!
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 20/12/09, 15:17

bernardd schreef:Maar we zullen er over 1 of 2 jaar weer over praten, met de achtergrondverlichtingmarkt voor LCD-schermen zal dit zeer snel veranderen ...


Een andere trend zal ongetwijfeld de overhand nemen, de achtergrondverlichting met een laag verbruik, een systeem dat is ontwikkeld door Sony en waarvan mijn 117cm 200hz LCD (KDL46z5500) profiteert, die slechts 166w verbruikt bij gemiddelde helderheid (wat in feite de optimale instelling is). , het "speciale model met laag verbruik, de 117cm 46WE5 (100hz) eet slechts 107w: het voordeel van dit systeem is dat de kosten veel lager zijn dan de leds, voor een vergelijkbare beeldkwaliteit ... Vergelijk met mijn oude CRT 100hz 72cm topklasse die zijn 155w opslokte, dat wil zeggen een quotiënt w / m² vergelijkbaar met het oude plasma ...
Vergeet niet dat de LED-achtergrondverlichting in 2 versies bestaat: de economische: perifere (de LED's zijn in het frame en verlichten het scherm via een spiegel), maar geen verbetering van het beeld en volledig scherm ( het achterpaneel is bedekt met een LED-raster dat homogene verlichting mogelijk maakt) die veel efficiënter is, vooral in kleurcontrast, maar ook veel duurder (het volledige 117 cm LED-LED-paneel van Sony kost 500 € meer dan dat met buizen) ...
Niettemin, vanuit het oogpunt van beeldkwaliteit, gaat er niets boven een Neo PDP-plasma dat niet meer dan dat verbruikt (250 tot 300w voor een 117cm terwijl de oude meer dan 500w aten)
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/12/09, 15:30

oiseautempete schreef:Een andere trend zal ongetwijfeld de overhand nemen, het buisverbruik met laag verbruik, ontwikkeld


Maar het was al een laag verbruik neonlampen ... de LED's doen het ook beter omdat ze direct in lage continue spanning staan, dus we besparen de hoogspanningstrap en flikkeren ...

En het is het aantal te produceren LED's dat dingen zal veranderen, omdat het industriële gereedschap wordt afgeschreven en het mogelijk zal maken om uit LED-verlichting te komen tegen bodemprijzen.
0 x
Tot ziens!

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten