Bio-ethanol - wat het kost en wat het oplevert

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 01/08/08, 11:37

Partijdige mening van de auteur, die bovendien speelt op het verschil in dichtheid tussen alcohol en benzine om de beweging kunstmatig te versterken (door in volume te rekenen, is het merkwaardig genoeg veel minder representatief ...), en hij weet het niet er lijkt nauwelijks een destillatieproces omdat we niet het water verdampen, maar de alcohol (bij 78 ° C), waarbij we vergeten dat de olie ook wordt gedestilleerd ... dit soort grappige m 'vervelend ... ik ben niet bepaald een voorstander van alcohol (althans onder de huidige productieomstandigheden, want anders is het een zeer geldige brandstof), maar we moeten objectief blijven ...
Wat de bietenindustrie betreft, die hoeft niet te worden bespaard ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/08/08, 11:56

Hallo Hazardine

[Off topic mode = AAN]
Hasardine schreef:... maar alle architecten zaten 4 uur per dag opgesloten in een kitchenette van 2 m2, ze zouden de martelingen begrijpen die ze de bewoners van bepaalde gebouwen toebrengen!


Ja, er zijn trappen in de c .. die verloren gaan. Ik ken een oud gebouw waar een "kamer" is om het niet slaapkamer te noemen, zo klein dat wanneer je de deur opent, deze de bedstijl raakt. Capaciteit van de kamer = 1 bed voor 2 personen en een doorgang aan 2 zijden ... toegang tot het raam door over het bed te gaan. Voor toegang tot de kelder via de trap, wees voorzichtig, hoogte beperkt tot 1.6 m (schedelbreuk gegarandeerd voor degenen die alleen naar hun voeten kijken ...) Toen ik de eigenaar vroeg waarom (de architect van de gebouw) deze trap was ook laag, legde hij me heel eenvoudig uit, waardoor hij een rij puin op het hele gebouw kon redden (het was ongeveer 1.5 m .....)

Hasardine schreef:Vliegtox,
Over de grap geen commentaar

Om de grap met twee kogels goed te maken, : Mrgreen: :
Waarom willen vrouwen niet meer trouwen?
Ze hebben het liefst spek in de koelkast
in plaats van een varken in de woonkamer.
[Off topic mode = OFF]
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/08/08, 12:03

Chatham schreef:Partijdige mening van de auteur, die bovendien speelt op het verschil in dichtheid tussen alcohol en benzine om de beweging kunstmatig te versterken (door in volume te rekenen, is het merkwaardig genoeg veel minder representatief ...),


Niet helemaal mee eens, volume alleen betekent niet veel ... het belangrijkste in een brandstof is de energie die het levert, daarom over het algemeen meer gekoppeld aan massa dan aan volume.

Maar uiteindelijk gaat het om het volume PCI. Het volume PCI van alcohol is echter lager (ongeveer 30%) dan dat van benzine.

Ik zal proberen om zijn berekeningen in isoenergie te gebruiken om ze te verfijnen. Kunt u zoveel doen als u wilt?

Anders verdedigt de "minachtende toon" van de auteur zijn "zaak" niet ... Het is jammer, want sommige van zijn ideeën zijn relevant ...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 01/08/08, 12:20

Christophe schreef:
Niet helemaal mee eens, volume alleen betekent niet veel ... het belangrijkste in een brandstof is de energie die het levert, daarom over het algemeen meer gekoppeld aan massa dan aan volume.

Maar uiteindelijk gaat het om het volume PCI. Het volume PCI van alcohol is echter lager (ongeveer 30%) dan dat van benzine.

Ik zal proberen om zijn berekeningen in isoenergie te gebruiken om ze te verfijnen. Kunt u zoveel doen als u wilt?



De berekeningsmethode in massa geeft 56% en niet 30% zoals het geval is in volume, bovendien heeft men op de bank een toename van het VOLUME-verbruik met 30% en een vermogenswinst van ~ 5% ( op een flexfuel-voertuig "fabrikant") met vaste compressiedruk, kan verder worden verbeterd met variabele vuldruk)
Voor PCI:
http://www.douane.gouv.fr/data/file/4033.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten