Bio-ethanol - wat het kost en wat het oplevert

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 31/07/08, 18:45

“Humor-modus”

Zouden deze heren mij een eerlijke oplossing kunnen bieden (en geen technisch gebrabbel aub!) Vrouwen willen iets concreets!


Dat is goed, ik heb je man, gevoelig en attent, niet harig voor een cent, een grappige vogel, zeldzaam...

Capt_Maloche en zijn idee van depollutie en economie, op een oude brandstofketel.

https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t5172.html


Je hoeft niet te dromen, je hebt geduld nodig, een minimum aan begrip en vaardigheid.

We leven niet in een ideale wereld!

Gegyx / een lid, dat het belangrijkste mist: een olieketel.

:D
Dernière édition par gegyx de 31 / 07 / 08, 18: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 31/07/08, 18:46

Hazardin,
Ik ga je niet in de fout laten, in de link die ik je voorstel een beetje te lezen, zul je zien dat ik absoluut geen "macho" ben : Cheesy: plagen... een beetje, het is de schuld van Flytox : Cheesy: (hij inspireert mij met zijn grappen)
https://www.econologie.com/forums/entraide-e ... t5589.html
En wees welkom, ja :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 31/07/08, 19:04

bij “lejustemilieu”

"een vrouw kan ook humor gebruiken! haha! en een beetje plagen!"

naar "gegyx"

Zal deze oplossing mij waarschijnlijk geen problemen opleveren met de garantie van mijn ketel!! Ze is pas 4 jaar oud en presteert zeker geweldig, maar omdat ik verhuurd ben, vrees ik de toorn van mijn baasje!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 31/07/08, 19:37

Nou, het systeem lijkt verwijderbaar.
Noch gezien, noch bekend, de verwarring...

Maar als de ketel recent is en dus een goed rendement heeft, is er niets aan te doen.

Wat als je niets wilt veranderen? Dan... :schok:

Stel de vraag in het onderwerp aan Maloche
---
Je bent tenslotte niet de vrouw die onder de indruk is van de woede van de eigenaar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 31/07/08, 21:16

als het noch gezien noch bekend is, dan past dat bij mij!

maar ik hou er niet van om te breken wat niet van mij is! (Ik hou er ook niet van om te breken wat van mij is!)

sterker nog, ik ben vooral op zoek naar een alternatieve oplossing voor het gebruik van mijn boiler!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 31/07/08, 21:54

Hazardine, je bent al gereisd de index ? :? Ik weet dat er veel te lezen is, maar je zult je eigen mening kunnen vormen, met wat er al is gezegd..en geschreven..
Als ik me verveel, dwaal ik rond op de site en lees...
Je moet tijd hebben... niet altijd gemakkelijk.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/07/08, 22:42

Hallo oneerlijk midden
lejustemilieu schreef:... in de link die ik je voorstel een beetje te lezen, zul je zien dat ik absoluut geen "macho" ben : Cheesy: plagen... een beetje, het is de schuld van Flytox : Cheesy: (hij inspireert mij met zijn grappen)


Eindelijk.....:schok:: Mrgreen:


Vertel eens, was jij het niet die mij dat vertelde?:

Hoe kunnen we een vrouw meer vrijheid geven?
- Door uw keuken uit te breiden! : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 01/08/08, 09:45

Vliegtox,

Geen commentaar op de grap, maar als we alle architecten 4 uur per dag in een keukentje van 2 m2 zouden opsluiten, zouden ze de martelingen begrijpen die ze de bewoners van bepaalde gebouwen aandoen!

Wat mij betreft hou ik (steeds meer) van koken omdat ik een grote keuken heb en daar een tafel kon zetten om te kletsen terwijl ik kook!

Het is nog beter als het plezier wordt gedeeld! (Ik had het over koken)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/08/08, 11:01

:D het lot is soms vreemd:
Toen ik mijn huis verbouwde, zorgde ik ervoor dat de keuken niet geïsoleerd was van de rest van het huis: geen deuren, overal zicht... kortom een ​​aangename keuken...
Het hoogtepunt van dit alles, als ik het geluk heb mijn vrouw thuis te hebben (maximaal 2 maanden per jaar). :? ), Ik ben degene die kookt. : Cry:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/08/08, 11:23

Nieuwe kleine analyse van de auteur...

DE DAME VAN ADEME EN BIOBRANDSTOFFEN

De dame van de Dème, een prachtig voorbeeld van administratieve pariteit, conformeert zich in alle opzichten aan het mannelijke model op technisch, boekhoudkundig en fiscaal gebied. Dezelfde onwetendheid uit de jaren zestig, dezelfde houten taal, dezelfde weigering van het voor de hand liggende en van de fysieke en financiële realiteit.

Ze praat in de ether zowel over de bluf van het broeikaseffect als over biobrandstoffen. In haar laatste interventie legde ze uit dat ethanol niet dezelfde eigenschappen heeft als zogenaamde ‘ethylalcohol’, vooral niet wanneer het, gemengd met benzine, bi- of diethanol wordt.

Volgens deze dame zouden we niet alleen de bietenteelt redden, maar zouden we ook de COXNUMX-uitstoot verminderen en tonnen besparen.

Om correct te antwoorden zou je de cijfers op één lijn moeten brengen en dat is vermoeiend om te lezen. We kunnen proberen ze te vervangen door woorden.

Pomp ploegen

Voordat de “ethanol” uit de distilleerketel werd gehaald, was er aanzienlijk werk en energieverbruik nodig.
De tractor die ploegt, zaait en bemest om uiteindelijk te ontwortelen en vervolgens te transporteren naar de vrachtwagens die verder rijden richting de tot distilleerderij omgebouwde “suikerfabriek”. Dit vertegenwoordigt een goede hoeveelheid brandstof. Als we alles optellen wat de AZF-fabriek verbruikt om de ammonitraten te produceren die de bietenlanden bemesten, krijgen we veel calorieën binnen.
We zijn nog niet klaar. De plant zal wassen, pletten, kneden, verwarmen en persen om het met sucrose (suiker) beladen fermenteerbare sap vrij te geven. Zelfs als de gisten zonder lonen of vakbonden werken, zullen ze 33% van de koolstof verbruiken om de koolstofdioxide te produceren die champagne doet schitteren, en de ogen van onze dames.
Deze gisten produceren alcohol, tot aan het plafond van hun vergiftiging, dat ongeveer 15% bedraagt, in de melasse, dienovereenkomstig verdund. Dit toont aan dat gisten minder kwetsbaar zijn dan mannen die vóór de dodelijke coma slechts minder dan een half procent van hun massa ondersteunen.
Het is nog niet klaar, want het water-alcoholmengsel, dat om productiviteitsredenen beperkt is tot 12°, zal gedestilleerd moeten worden om 84% van het water door verdamping te elimineren. De benodigde energie is heel eenvoudig te berekenen, maar nog nauwkeuriger is het om de totaalcijfers uit de analytische productieboekhouding te gebruiken. In totaal was er meer dan één liter olie-equivalent nodig om één liter alcohol te produceren, en er is 1,56 liter alcohol nodig om de energie van één liter benzine te leveren.
Natuurlijk zullen we door het verbranden van dit dure product nog steeds kooldioxide produceren, wat de broeikasgasillusionisten van streek zou moeten maken.

Als we redeneren zonder rekening te houden met de belastingen, zoals onze kroezige minister van Economie en Financiën deed, slecht ‘geïnstrueerd’ door zijn douanedienst, kunnen we de illusie wekken, als dat het gewenste doel is.
Als u een bevoegde ADEME-directeur van de overheid bent, moet u de distilleerders onderzoeken, de rekeningen analyseren en concluderen door de zaken met elkaar te vergelijken.
Tijdens zijn radioconferentie over dit onderwerp beschreef langeafstandskapitein HADDOCK (van de sectie Vlaanderen-Artois in België) alcohol als de “vijand van de zeeman”. Hij had er ‘vijand van de belastingbetaler’ aan kunnen toevoegen.

Wat blijft er over van deze tirades met zo weinig cijfers? Alleen de conclusie van de oude boer:

“Als het niet ongelukkig is om voedsel te verbranden”

Gaan we nog steeds horen over WERELDHONGER?

Voor wie van rekenen houdt

We houden de volgende atoommassa’s aan die als basis dienen voor alle berekeningen: C=12 - O=16 - H=1
We zullen dus opmerken dat de suiker C12H22O11 zijn "mol" ziet wegen: 342 gram, wat, wanneer het wordt gehydrolyseerd, 2(C6H12O6) glucose oplevert met een massa van 360 gram.

De mol glucose zal op zijn beurt gisten, waarbij 2 mol ethylalcohol (C2H5OH = 46 g) en twee mol kooldioxide CO2 vrijkomen.

Samenvattend kunnen we gemakkelijk berekenen dat 46 gram alcohol, voordat het in de motoren wordt verbrand, al 44 gram CO2 heeft geproduceerd.

Door verbranding zal diezelfde 46 gram alcohol nog steeds 88 gram CO2 produceren,
d.w.z. in totaal 3x44 = 132 g CO2 CO2-uitstoot 132/46 = 2,87 g per gram alcohol.

Benzine, die kan worden gereduceerd tot de benzeen die de meerderheid vormt, heeft de formule C6H6 en heeft daarom een ​​molaire massa van 78 gram, wat 264 gram CO2 zal produceren en dus de CO2-emissie:
264/78 = 3,38 gram per gram benzine

Er is echter 1,56 gram alcohol nodig om de energie van één gram benzine te produceren, waardoor de CO2-waarde van alcohol stijgt tot 2,87 x 1,56 = 4,48.

Wil je het eenvoudiger?
1) - om de massa's tussen de alcohol en de benzeen in evenwicht te brengen, passen we de coëfficiënt op de alcohol toe:
78 / 46 = 1,696
2) - om de calorische waarden in evenwicht te brengen, vermenigvuldigen we dit cijfer met 1,56, d.w.z.:
1 X 696 = 1,56

Tegen de 6 CO2 geproduceerd door de verbranding van benzeen zullen we de 3 x 2,646 = 7,94 CO2 van alcohol vergelijken.
Conclusie: 7,94/6 = 1,32 in het voordeel van benzeen.

(Bij gelijkwaardige massa), ALCOHOL GENEREERT 1,32 KEER MEER CO2 DAN GASOLINE

Als we daarbij al het CO2 optellen dat stroomopwaarts wordt geproduceerd om suiker te maken, lijdt het geen twijfel dat het CO2-afval dat door alcohol wordt uitgestoten ruimschoots groter is dan wat we met aardolieproducten verkrijgen.

Ga online en bekijk de uitgebreide en overvloedige tirades van ADEME over dit onderwerp. Het lijkt erop dat de Giscardo-Europese grondwet is aangepast aan wetenschappelijke disciplines.

Via een dialectisch rookgordijn zijn we getuige van een demonstratie die er in wezen op gericht is mensen in een goede deal te laten geloven.

Hoe kunnen voortreffelijke hoge ambtenaren, van prestigieuze scholen van de republiek, zoals Sciences Po of de ENA, het dappere Franse volk voor imbecielen houden?
Het verspreiden van onzin zoals broeikasgassen; de warmtepomp (die is polytechnisch (zie SIROTA en de Financiële Inspectie) is een land niet waardig dat in het verleden voorop liep op het gebied van de wetenschap.

Dit is hoe we de triomf van AIRBUS (vliegtuigen gemaakt in omgekeerde vorm van worsten) zien eindigen in een ongelooflijke financiële puinhoop en de lijst is lang van fantastische verspilling die we te danken hebben aan de oneerlijke onwetendheid van onze leiders.

François TATARD
Dernière édition par Christophe de 01 / 08 / 08, 12: 07, 2 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten