Bio-ethanol: kan een automotor aan mijn behoeften voldoen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/06/09, 20:03

pifpaf schreef:
Boulle schreef:En ik dacht er ook aan om het water uit het motorkoelsysteem te gebruiken. Zou je het doen? En in welke volgorde? Ik denk dat het koud in de motor moet komen, door de radiator moet gaan en volledig moet worden verwarmd door de uitlaat.

Of denk je dat de warmte uit de uitlaat voldoende is?

Is er eerst waterkoeling op de generatorsets?


allemaal afhankelijk van het vermogen: de grote groepen met vrachtwagenmotor zijn allemaal watergekoeld

de kleine groepen van 2 tot 15 kw zijn allemaal luchtgekoeld, behalve bepaalde kleine groepen voor boten die erg goed maar vreselijk duur zijn

de motorkoeling en de recuperator op de uitlaat geven dezelfde warmwatertemperatuur: het zal daarom parallel zijn als 2 onafhankelijke ketels

er is bijna hetzelfde vermogen om te herstellen op de koeling als op de uitlaat

er is geen uitlaatdemper om achter de recuperator op de uitlaat te plaatsen: deze recuperator moet gewoon dienen als geluiddemper: een stookolieketel kan omgevormd worden tot een recuperator uitlaatpot ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 29/06/09, 21:13

Helaas ja, ze zijn duur ...

Altijd hetzelfde stomme en onvermijdelijke obstakel, behalve voor mensen die erin zwemmen of toegang hebben tot zeer dure kredieten ....

Door jou ook, dus we hebben echt te maken met een hand die op deze vorm van energie wordt gelegd ... als we denken dat het al zo lang bestaat ...

Staat er wind om je huis?

Windturbines beginnen minder te kosten ...

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/06/09, 07:54

Hallo pifpaf,
Het gebruikt een motor om elektriciteit te maken, het werkt, in warmtekrachtkoppeling is het nog beter .. MAAR ..
Een verbrandingsmotor verslijt ... 10.000 uur, 20.000 max ... en bovendien kost een goede motor veel.
De oplossing, zoals hierboven voorgesteld, is stirling, omdat het heel eenvoudig is en oud leeft.
Je verwarmt de kop van de stirling met wat je wilt, hout, alcohol, zon, en je hebt een motor die alles aandrijft.
Het probleem is om een ​​stirling te vinden .. :?
Ik heb maar één adres gevonden dat lijkt te werken.
Ik raad je aan om de foto's van de volgende link te bekijken.
Om de foto's te zien, plaats je je muis op "stirling engines" en vervolgens klik je op "fotogalerijen"
Deze stirling maakt een elektrisch vermogen van 3.5 kW / u mogelijk, wat in uw geval erg interessant is.
http://www.stirling-tech.com/history.shtml
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 27/07/09, 23:40

lejustemilieu schreef:Hallo pifpaf,
Het gebruikt een motor om elektriciteit te maken, het werkt, in warmtekrachtkoppeling is het nog beter .. MAAR ..
Een verbrandingsmotor verslijt ... 10.000 uur, 20.000 max ... en bovendien kost een goede motor veel.
De oplossing, zoals hierboven voorgesteld, is stirling, omdat het heel eenvoudig is en oud leeft.
Je verwarmt de kop van de stirling met wat je wilt, hout, alcohol, zon, en je hebt een motor die alles aandrijft.
Het probleem is om een ​​stirling te vinden .. :?
Ik heb maar één adres gevonden dat lijkt te werken.
Ik raad je aan om de foto's van de volgende link te bekijken.
Om de foto's te zien, plaats je je muis op "stirling engines" en vervolgens klik je op "fotogalerijen"
Deze stirling maakt een elektrisch vermogen van 3.5 kW / u mogelijk, wat in uw geval erg interessant is.
http://www.stirling-tech.com/history.shtml


Geweldig! Ik heb de site bekeken.

Sorry voor het late antwoord. Heel erg bedankt!
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten