Bio-ethanol: kan een automotor aan mijn behoeften voldoen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 28/06/09, 22:40

elephant schreef:Er zijn 2 dingen die ik graag zou willen weten

- u zegt dat het in de winter "koud" is: op welke hoogte en op welke breedtegraad bevindt u zich?
- 13 KWh/24u: bij ons bedraagt ​​het verbruik van sanitair warm water nu al 9 tot 10 KWh/24u: heeft u dat van u al berekend?


- Ik ben 850 meter verderop, staat Paraná, niet ver van Argentinië;
- Ik heb 7kw/u geïnformeerd
0 x
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 28/06/09, 22:42

Boulle schreef:goedenavond

Om de calorieën die verloren gaan bij de uitlaat terug te winnen, is het in feite noodzakelijk om een ​​gas/waterwisselaar te maken

het eenvoudigste is om een ​​buis met een diameter van 200 mm en 1000 mm lang te nemen en een koperen buis in kronkelige bochten te buigen die men in de buis steekt


in de spoel om de uitlaatgassen te laten circuleren en in de waterbuis; de uitlaatgassen zullen afkoelen in contact met het water dat rond de spoel circuleert

het afgewerkte en afgedichte geheel geeft 1 koudwaterinlaat en een warmwateruitlaat, vervolgens een heetgasinlaat en een koudgasuitlaat

monteer de geluiddemper na de wisselaar om geen calorieën te verliezen


Zo had ik het mij ook voorgesteld, maar ik wilde er zeker van zijn dat er geen pasklare oplossing was.

Bedankt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/06/09, 23:55

Je moet de eenheden van kracht en energie begrijpen

7 kW/u bestaat niet!

7kWh is een energie die vergelijkbaar is met een bepaald aantal liters brandstof

7 kWh/h is een vermogen: en kortweg 7 kW: het komt overeen met een brandstofstroom

7 kWh/ 24 uur = 7/24 kW = 0,291 kW = 291 W

dus specificeer de kracht die je echt nodig hebt, want in deze draad is alles door elkaar gehaald

een motor produceert meer warmte dan mechanische energie: wanneer alle warmte die verloren gaat voor verwarming wordt teruggewonnen, is een kleine motor voldoende: veel kleiner dan een automotor, voor een gewoon huis

dan is het beter om de vloeibare brandstof voor het voertuig te reserveren, de vaste motor voor het huis kan tevreden gesteld worden met een vergasser die hout of ander vast afval verbrandt
0 x
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 29/06/09, 13:29

chatelot16 schreef:Je moet de eenheden van kracht en energie begrijpen

7 kW/u bestaat niet!

7kWh is een energie die vergelijkbaar is met een bepaald aantal liters brandstof

7 kWh/h is een vermogen: en kortweg 7 kW: het komt overeen met een brandstofstroom

7 kWh/ 24 uur = 7/24 kW = 0,291 kW = 291 W

dus specificeer de kracht die je echt nodig hebt, want in deze draad is alles door elkaar gehaald

een motor produceert meer warmte dan mechanische energie: wanneer alle warmte die verloren gaat voor verwarming wordt teruggewonnen, is een kleine motor voldoende: veel kleiner dan een automotor, voor een gewoon huis

dan is het beter om de vloeibare brandstof voor het voertuig te reserveren, de vaste motor voor het huis kan tevreden gesteld worden met een vergasser die hout of ander vast afval verbrandt


Ik herhaal:

- Ik schat mijn toekomstige gemiddelde dagelijkse verbruik op 31 kW/dag, rekening houdend met mijn huidige verbruik en het toevoegen van de apparaten die ik van plan ben te kopen. 31 kW/dag dus. Deze dagelijkse consumptie is waarschijnlijk niet belangrijk, maar ik zeg het toch.

- Ik schat mijn dagelijkse verbruikspiek op 7 kWh als een douche van 4500 W + 2 verwarmingstoestellen van 750 W + al het andere tegelijkertijd werkt. Ik denk dat dat de informatie is die belangrijk is.

- Nu doet deze draad me van gedachten veranderen over het gebruik van dit systeem om water te verwarmen, dus als ik kies voor warmteterugwinning door de motor, daalt mijn piekverbruik naar 2,5 kW/u (7 kW - 4,5 kW van de elektrische douche = 2,5kw / h)

Ik moet dus een generator vinden die mij 2,5 kW/u kan garanderen en de uitlaat kunnen transformeren volgens het La Boulle-model, correct?
0 x
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 29/06/09, 13:49

Boulle schreef:goedenavond

Om de calorieën die verloren gaan bij de uitlaat terug te winnen, is het in feite noodzakelijk om een ​​gas/waterwisselaar te maken

het eenvoudigste is om een ​​buis met een diameter van 200 mm en 1000 mm lang te nemen en een koperen buis in kronkelige bochten te buigen die men in de buis steekt


in de spoel om de uitlaatgassen te laten circuleren en in de waterbuis; de uitlaatgassen zullen afkoelen in contact met het water dat rond de spoel circuleert

het afgewerkte en afgedichte geheel geeft 1 koudwaterinlaat en een warmwateruitlaat, vervolgens een heetgasinlaat en een koudgasuitlaat

monteer de geluiddemper na de wisselaar om geen calorieën te verliezen


Vertel me de bal, de koudwaterinlaat, zou je dat aan de onderkant van de spoel doen of aan de bovenkant? Normaal gesproken is het altijd beneden, maar er zal wel een circulatiepomp aanwezig zijn en ik stel de vraag liever eerder.

En ik dacht er ook aan om het water uit het motorkoelsysteem te gebruiken. Zou je het doen? En in welke volgorde? Ik denk dat het koud in de motor moet komen, door de radiator moet gaan en volledig moet worden verwarmd door de uitlaat.

Of denk je dat de warmte uit de uitlaat voldoende is?

Is er eerst waterkoeling op de generatorsets?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 29/06/09, 15:33

Hoe moeilijk is het om het eenvoudig te maken!!!

Voordat je aan iets geks begint, dat bestaat uit het verbranden van hout om alcohol te maken (dus geproduceerd met veel energie) en dit alles met puur verlies van rietsuiker, waarom bouw je dan niet een zonneboiler voor jezelf?
Plannen vindt u hier en op andere sites
dit is Peru niet, ik!

Als in Duitsland en België ook! het lukt ons om warm water op zonne-energie te maken, waarom niet bij u thuis????

Ter herinnering: econologie = economie oké, maar ook ecologie en wat u ons vraagt ​​valt volledig buiten het tweede deel...
: Mrgreen:


Kun je geen foto's maken, leg je zonneschijn uit en Elephant zal je graag inlichten!


Miauw!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/06/09, 15:48

pifpaf schreef:
Zo had ik het mij ook voorgesteld, maar ik wilde er zeker van zijn dat er geen pasklare oplossing was.

Bedankt!


Er moeten er een paar zijn: deze worden "warmtekrachtkoppelingsgroepen" genoemd. de Duitsers hebben er veel ontwikkeld voor biogas. De door biogas aangedreven motor drijft een dynamo aan. De koelwarmte van de motor verwarmt het water.

We werken aan een biogasproject van 70 kW. Het warme water wordt elke nacht verkocht aan een agrofoodfabriek voor een grote schoonmaak. Elektriciteit die aan het net wordt geleverd.

In zwakke machten als de jouwe heb ik geen referentie. Kijk in alle richtingen onder "WKK"...

Anders raakt het in de war. U hoeft alleen maar een uitlaat voor de koelvloeistof te hebben zodra uw water heet is of uw unit dood is. Met een automatische "failover". Het is dus niet zo eenvoudig als het klinkt...

Maar het zou zonde zijn om water met elektriciteit te verwarmen als je je motor moet koelen!!! Zelfs als je je bio-ethanol niet meetelt (gelukkig man! het is nog steeds een brandstof!!!), zou het een beetje lijken op het verbranden van bankbiljetten!!! We noemen je de Gainsbarre van de Pampas!!!
0 x
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 29/06/09, 15:51

Lietseu schreef:Hoe moeilijk is het om het eenvoudig te maken!!!

Voordat je aan iets geks begint, dat bestaat uit het verbranden van hout om alcohol te maken (dus geproduceerd met veel energie) en dit alles met puur verlies van rietsuiker, waarom bouw je dan niet een zonneboiler voor jezelf?
Plannen vindt u hier en op andere sites
dit is Peru niet, ik!

Als in Duitsland en België ook! het lukt ons om warm water op zonne-energie te maken, waarom niet bij u thuis????

Ter herinnering: econologie = economie oké, maar ook ecologie en wat u ons vraagt ​​valt volledig buiten het tweede deel...
: Mrgreen:


Kun je geen foto's maken, leg je zonneschijn uit en Elephant zal je graag inlichten!


Miauw!



Oké oké, ik geef me over, ga voor de zonneboiler!

Aan de andere kant wil ik toch graag genieten van mijn ethanol. Dus je pleit ervoor om het te verkopen en mijn elektriciteitsrekening te blijven betalen?

Ik verbrand geen hout voor destillatie, het zou zonde zijn voor de prijs waar het is. Ik gebruik gedroogde vezels uit suikerriet.

"Dit alles in puur verlies van rietsuiker" daar ben ik het niet langer mee eens. Denkt u dat het beter is om benzine te verbranden?

Elke liter ethanol die verbrandt, is een liter benzine die niet verbrandt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 29/06/09, 16:05

Naar mijn mening is de toekomst volledig elektrisch, geproduceerd door windenergie en andere niet-vervuilende methoden...

en zonnepanelen Photo VWat doe je ermee? Op onze site vindt u alles waar u van kunt dromen om uw impact op de vervuiling te verbeteren en te verminderen...

Bedankt voor haar!


en over: welkom bij econologie!
En vriendelijke groeten van de chat d'éconologie.com

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 29/06/09, 17:34

Lietseu schreef:Naar mijn mening is de toekomst volledig elektrisch, geproduceerd door windenergie en andere niet-vervuilende methoden...

en zonnepanelen Photo VWat doe je ermee? Op onze site vindt u alles waar u van kunt dromen om uw impact op de vervuiling te verbeteren en te verminderen...

Bedankt voor haar!


en over: welkom bij econologie!
En vriendelijke groeten van de chat d'éconologie.com

miauw :P


Fotovoltaïsche zonnepanelen kosten een fortuin.
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten