Bio-ethanol 1,3 keer slechter dan benzine?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Bio-ethanol 1,3 keer slechter dan benzine?




par nonoLeRobot » 19/09/07, 10:31

In de LACQ-fabriek zouden de ecologische prestaties van ethanol veel slechter zijn dan die van benzine.

http://www.amisdelaterre.org/Usine-de-b ... mment.html


Ik wist dat de opbrengsten veel lager waren dan voorspeld, ik wist niet dat het veel erger was dan benzine zelf.
Heeft u hier informatie om te bevestigen of te ontkennen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 19/09/07, 10:42

Mmm en nog een artikel :)

Zoveel voor ETBE wisten we dat het negatief was, zoveel voor ethanol leek het in evenwicht te zijn ... Geselecteerde delen van het artikel:

toont aan dat de productie van ethanol uit maïskorrels, voor een voertuig dat met 10% ethanol in benzine werkt, slechts een CO2-reductie van ongeveer 4% zou opleveren


Nogmaals: volgens de bron van de studie lopen de cijfers uiteen ... het is allemaal heel jammer dit allemaal ...

we komen uit op 1,3 liter olie die wordt gebruikt om een ​​liter ethanol te leveren, dus een negatieve energiebalans!


Ik rij de spijker weer aan: energetisch bevat een liter ethanol 80% van de energie van een liter benzine ... dit cijfer moet daarom worden gecorrigeerd om te bekomen: 1.63! :onheil:

voor een kilo maïs heb je 300 liter water nodig en voor een liter ethanol is 3 kg maïs nodig.


Vergelijk het met het water dat wordt verbruikt voor de productie van één liter benzine ...

In ieder geval is de belastinginspanning per 'gecreëerde' of behouden arbeidsplaats aanzienlijk: 60 euro per belastingvrijstelling baan, waaraan nog een bedrag van ongeveer 000 euro zou moeten worden toegevoegd, onder van de TAGP (General Tax on Polluting Activities) onder de voorwaarden van afgelopen juni ”


Je moet het me uitleggen: als we 1,3 liter petroleum verbruiken (hem goed belast) om 1 liter ethanol te maken, waar is dan het staatsverlies?

"Het zou problematisch zijn als de huidige producenten van biobrandstoffen grote investeringen zouden doen, terwijl nieuwe producten met hen zouden kunnen concurreren nog voordat de investeringen zijn afgeschreven."


Dat is jouw schuld jongens, we moesten vanaf het begin beter nadenken en de juiste oplossingen kiezen ... Moeten we deze zin begrijpen als: "Een reden voor ons om te lobbyen om de concurrentie te verpletteren"? (met name biobrandstofalgen) :onheil:

Het enige nut van dit project, zult u begrijpen, is niet de bescherming van het milieu, maar zoals Sud-Ouest zei (09/12/06) "een kans om een ​​deel van de regionale maïs te verkopen"


Ach, hier begrijp ik het beter : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 19/09/07, 10:49

Goed dan wordt dat bevestigd !!!

:onheil: :onheil:




Het moet mij worden uitgelegd: als we 1,3 liter olie verbruiken (hem goed belast) om 1 liter ethanol te maken, waar is dan het staatsverlies?


Niet meer gedacht dan dat, maar boeren worden nauwelijks belast op hun diesel. En voor de productie van kunstmest denk ik dat het ook niet wordt belast. Als het hetzelfde zou zijn, met aanvullende verwerking door de fabriek, zouden de kosten per liter 1,3 keer de prijs van basisbenzine + de verwerkingskosten moeten zijn. Dat is duidelijk niet de verkoopprijs.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 19/09/07, 11:30

Voor de verkoopprijs is het precies wat de 60 € per baan (zogenaamd) gebrek aan belastinginkomsten maakt.

Vergeet dit niet: https://www.econologie.com/taxation-fisc ... -3471.html

60% belasting op een liter brandstof, dus makkelijk om de prijzen te "verlagen" ...

Maar maak je geen zorgen, de staat neemt overal geld mee (IS, IPP, btw ...) Ik betwijfel of het in dit geval zoveel zal verliezen ...anders had hij niet aangedrongen op deze technologische keuze!

Het is precies hetzelfde als het beveiligingsgat: we tellen dat wat we achterlaten terwijl we vergeten wat we teruggeven ... in dit geval een beetje gemakkelijk om de oordelen te vertekenen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/09/07, 11:52

we komen uit op 1,3 liter olie die wordt gebruikt om een ​​liter ethanol te leveren, dus een negatieve energiebalans!

Uit mijn herinnering is het (volgens de ademe) precies 1.3 liter olie nodig om 1 liter in de tank te bereiken :schok: inclusief raffinage + transport.
Eenmaal in de tank is het beter om 1L ethanol te hebben dan olie ...
Aan de andere kant, als ze maïs die op een ander continent wordt geteeld (++ transport) tellen terwijl ze plantaardige olie uit Azië halen om biodiesel te maken, is dat niet verrassend.
Ik zou benieuwd zijn naar de opbrengst van ethanol als het werd geproduceerd precies zoals in Brazilië, waar de distillatie gebeurt door de rest van het suikerriet te verbranden ...
Het milieu is vaker een kwestie van gezond verstand dan van "CO2-efficiëntie".
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Bio-ethanol




par bobono » 19/09/07, 12:13

Het is belangrijk om te begrijpen dat de winst niet direct voor de landbouwproductie is. Alles wat wordt gebruikt om deze biobrandstof te maken, wordt niet bovenmatig gevonden dat het nodig is om te subsidiëren om er aan het einde van de wereld op te hopen. Boeren hebben hier veel profijt van, want het creëert vraag en zelfs tekorten aan grondstoffen, maar daardoor schieten de prijzen omhoog.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/07, 12:13

Heeft iemand er ooit aan gedacht om ethanol te destilleren met behulp van zonne-energie?

dit zou niet erg moeilijk moeten zijn, gezien de lage temperaturen die vereist zijn.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 19/09/07, 15:37

Bij SAAB deden ze niet dezelfde berekening ===>
http://www.plusplusplus.fr/
http://www.saab.fr/main/FR/fr/dyc/93_S/step2.shtml (kies 'lineair', '1,8t biokracht' en 'leer meer ...')

Brandstofverbruik in liter / 100 km *: 10.5 / 5.7 / 7.5 in BVM6 / 11.9 / 6.5 / 8.5 in BVA6 (benzinegegevens)
Gecombineerde g / km CO2-uitstoot: 178 in BVM6 en 205 in BVA6 (benzinegegevens)
: In feite, een Saab BioPower stoot 35 tot 50 g / km fossiele CO² uit als hij op E85-superethanol werkt. Deze fossiele CO²-uitstoot is de uitstoot van de 15% benzine in superethanol E85. Dit zijn Saab-gegevens, toegepast op Saab BioPower die op E85-superethanol draait en kunnen variëren afhankelijk van het model. Momenteel is er geen Europese richtlijn die een kader oplegt voor het meten van fossiele CO²-uitstoot van auto's die rijden op E85-superethanol. We kunnen daarom geen gedetailleerde emissiegegevens voor Saab BioPower opnemen.


het valt nog te bezien waar ze hun ethanol vandaan halen in Zweden? ze kunnen natuurlijke bronnen hebben die uit de grond springen.

Wat kan worden gezegd als ringtones om koste wat het kost te verkopen. We zijn slecht af: het is een smeltkroes in het noorden: gletsjers in Groenland, permafrost .....

en dat gevonden in een artikel van Friends of the Earth (zie link op artikel met betrekking tot de productie van etha nol in Lacq .. onderaan de pagina) ==>
We kunnen ons zorgen maken als we weten dat de hoeveelheid graan die nodig is om een ​​tank van 4x4 te vullen, voldoende is om een ​​mens een jaar lang te voeden. Biobrandstoffen zijn niets meer dan een gesofisticeerde manier om het verbranden van voedsel voor het laten rijden van auto's te subsidiëren.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/09/07, 10:02

voordat je in alcohol verandert, moet je gisten!
zoals elke productie van alcohol, kabouter enz ...
en de fermentatie releases ......... BKG .....
om natuurlijk suikerrietafval te gebruiken, maar als je het niet hebt?
het idee blijft natuurlijk! : Cheesy: :?

cijfers die al heel lang worden gegeven:
1 liter olie levert 0.9 liter olie op (raffinage, transport ...)
in 2 liter ETBE (bio-ethanol), 3 tot 4 liter diester (alcohol - olie-verestering) en 5 liter HPV (pure plantaardige olie, of ruwe olie).

en om te zeggen dat ze "BIO" bio-ethanol haarden verkopen ... het blijft nu om het recyclen van ideeën uit te vinden : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/09/07, 10:46

jonule schreef:fermentatie geeft ......... broeikasgassen .....

Ja, maar het geeft niet meer af dan de plant heeft kunnen opnemen om de grondstof te produceren. Het is dus geïntegreerd in de natuurlijke cyclus en als er een emissie is, blijft de algehele emissiebalans bestaan negatief.
Idem voor menselijke ademhaling ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten