Bio-ethanol 1,3 keer slechter dan benzine?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/09/07, 15:24

"Ja het is waar"
maar deze plant is door mensenhand geplant!
we kunnen daarom twijfelen tussen een ‘natuurlijke’ en een ‘kunstmatige’ cyclus;

anders zouden we ons kunnen voorstellen dat hoe meer het produceert en hoe meer het groeit? "Ik denk dat" het niet toeneemt, dat het niet stabiel is, maar dat het een beetje afneemt???

om te zeggen dat we niet kunnen zeggen dat het “negatief” of “nul” is, maar “positief” wat het ook mag zijn!

1+1=1+1, er blijft het transport, de energie van transformatie, we kunnen daarom niet zeggen dat het negatief is, het weigert de dingen echt te zien naar mijn mening...

het voorbeeld van de menselijke ademhaling ligt voor de hand: in een "krappe" kamer van 2 m3 zullen na een uur 10 mensen hetzelfde volume inademen, maar onvermijdelijk... stikken! en adem niet dankzij elektrische ademhalingstoestellen...

Waar zou anders al deze prachtige ethanol voor gebruikt worden? behalve misschien oplichten?

--------------

Alle gedachten terzijde, weet jij wat BTL is? Biomass To Liquid maakt het via het Fisher-Tropps-proces (industrieel) mogelijk om Biogas, NRJ van de toekomst (in Zweden rijdt er al een trein op biogas) om te zetten in diesel!

biogas moet gewoon worden opgevangen voordat het ontsnapt, bijvoorbeeld door het op te sluiten in tanks, om te voorkomen dat het ontsnapt. Ik denk vooral aan de verspreiding...

terwijl dat wat door de bio-ethanolfabriek, die niets natuurlijks heeft, wordt afgewezen, het raam uit gaat...


en ja, nog een industrieel verhaal! :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten