Biobrandstoffen: goed idee?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/03/06, 10:55

Mike.be schreef:[...] Wat Dubai en anderen betreft, het is nog erger dan ik dacht, er is echt iets om over te huilen. Jobchantage als je ons vasthoudt.[...]
In dezelfde stijl zijn er ook golfbanen, in Dubai, Bahrein, Qatar of elders...

Twee van mijn collega's werkten daar in de jaren '80 en '90 om golfbanen aan te leggen en de hoeveelheid water die wordt verbruikt is enorm! Dat is in tientallen liters per dag en per vierkante meter...

En als de irrigatie langer dan een paar uur uitvalt terwijl het erg heet is, brandt het gazon uit!
0 x
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04




par Mike.be » 06/03/06, 21:59

Hallo Cuicui,
Bedankt voor uw interesse in mijn machine.

Het is waar dat de montage erg ingewikkeld lijkt, maar ik heb het gemaakt met heel weinig gereedschap: een bankboormachine, een haakse slijper en een booglasser, plus mijn koffer met verwarmingsgereedschap.
De kokers, plat getrokken etc, kocht ik bij een groothandel.
Wat de machine aandrijft is allereerst een dissel die ik voor 320euro heb gekocht (een nieuwe motor is de voet)
Voor de bewegingen zijn het geborgen onderdelen, stuurkolom van een auto (ik ben het merk vergeten), zoals directionele cardan, Panda-stuurhuis om richting te geven aan de machine met stuur gemaakt van betonstaven.
De lagers van de trommel: het is het lager van een oude wasmachine van mijn schoonmoeder die ik in tweeën heb gesneden (het lager, niet mijn schoonmoeder) :P

Om het systeem te vereenvoudigen, zie ik niet hoe het kan; om het te verlichten, zeker, ik ben het van plan.
De vorken moeten verticaal naar binnen gaan en eenmaal verticaal naar achteren kantelen; dat is wat ingewikkeld is.

Met een beetje koppigheid en doorzettingsvermogen en meerdere pogingen ben ik er gekomen.

Het volgende doel is om een ​​autonome machine van ongeveer 3 m breed te maken, met een motor van 20 tot 30 gepentoniseerde paarden van 4 km / u met zaaimachines. (Eindelijk droom ik)

Mede daarom zit ik op ECOLONOGIE.

Dat gezegd hebbende, geef me een paar weken of maanden en ik zet de plannen voor een lichtere machine op mijn site (als mijn zoon tijd heeft: hij is degene die voor de site zorgt)
Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet.

Weldra
0 x
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04




par Mike.be » 06/03/06, 22:27

In dezelfde stijl zijn er ook golfbanen, in Dubai, Bahrein, Qatar of elders...

Twee van mijn collega's werkten daar in de jaren '80 en '90 om golfbanen aan te leggen en de hoeveelheid water die wordt verbruikt is enorm! Dat is in tientallen liters per dag en per vierkante meter...

En als de irrigatie langer dan een paar uur uitvalt terwijl het erg heet is, brandt het gazon uit!


Hallo houthakker,

Ik had ook veel collega's die in de jaren tachtig naar Arabië, de Golfstaten, vertrokken toen mijn bedrijf stopte;
Ik ging werken voor een freelancer 25 km van mijn huis die warmtepompen installeerde, vandaag worden we overweldigd door werk.
Wij westerlingen, wat we hen in deze landen hebben voorgesteld: het was geen idee, het was een goed idee.
Laten we tot slot proberen te doen wat binnen ons bereik ligt, met het welzijn van de mensheid en de planeet als ons doel.

Econologie is het tegenovergestelde van Dubai.

Weldra
0 x
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk

Re: Biobrandstoffen: vals goed idee




par biomethaan » 10/03/06, 19:51

Guilom schreef:Volgens een persartikel (zie hieronder) van de Engelse krant "The Guardian", zou de massale ontwikkeling van biobrandstoffen erg slecht zijn voor de planeet (zie artikel hieronder). : Cry:


Biobrandstoffen: pas op, gevaar! Geplaatst op 9 februari 2006 in Politiek, Francais, Milieu.

Voor columnist George Monbiot zijn biobrandstoffen een vals goed idee. Hun productie stimuleert de vernietiging van tropische bossen en versterkt het broeikaseffect.

....
George Monbiot
The Guardian


ja, maar voor Frankrijk?
waarom geen energieplanten kweken om een ​​DEEL van onze energie te produceren?.
door niets te zeggen zoals de ecologen, zonder iets voor te stellen, zullen we nooit iets bereiken, alleen een droge inzinking.

a priori zijn biobrandstoffen hernieuwbare en duurzame energiebronnen.

te zien voor het bos:
http://www.oleocene.org/wiki/index.php? ... uid_ou_BtL

"4 kilo hout geeft 1 liter Sunfuel.
Theoretisch kan elke dieselmotor op Sundiesel draaien.
De praktijk heeft een 40% vermindering van verbrande stoffen, koolmonoxide en fijnstof aangetoond. Er moet een klein vermogensverlies worden opgemerkt.

Ongeveer een hectare land kan worden beschouwd als een opbrengst van 4000 liter BtL-brandstof per jaar."
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/03/06, 02:14

Ja, ik denk ook dat biomassa de meest interessante industriële piste voor de toekomst is.

Een nieuws dat ik interessant vind over biomassa.

Naar mijn mening is dit waar we naartoe moeten: het gebruik van de biomassa die momenteel "verloren" gaat door de processen van het kweken van planten, of het nu gaat om landbouw, bosbouw of zelfs het individu met zijn aardappelschillen en zijn gazon dat elke keer moet worden gemaaid. week!

Aan de andere kant lijkt de schatting van Wiki over de productie mij een beetje overschat, het zou overeenkomen met 16 t DM/ha/jaar, wat hoog is en overeenkomt met optimale omstandigheden.


Dit kleine bestand op de biomassa van april 2005 geeft enkele interessante cijfers.
0 x
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04

Re: Biobrandstoffen: vals goed idee




par Mike.be » 11/03/06, 13:34

biomethane schreef:ja, maar voor Frankrijk?
waarom geen energieplanten kweken om een ​​DEEL van onze energie te produceren?.
door niets te zeggen zoals de ecologen, zonder iets voor te stellen, zullen we nooit iets bereiken, alleen een droge inzinking.

a priori zijn biobrandstoffen hernieuwbare en duurzame energiebronnen.




Welkom biomethaan,

Het is duidelijk en wenselijk dat biomassa een zeer belangrijke energiedrager wordt in de diversiteit van de energievoorziening.
Het is echter niet correct om te zeggen dat ecologen alleen weten hoe ze niets moeten doen.
Natuurlijk zijn er mensen die terug zouden willen naar de Middeleeuwen of zelfs het Stenen Tijdperk, maar de overgrote meerderheid stelt het probleem van de limiet van de planeet tegenover de industriële ontwikkeling en dit is volkomen legitiem en noodzakelijk.
Ze zetten soberheid en energiezuinigheid voorop, dat kunnen we ze niet kwalijk nemen.
Het is niet omdat we de laatste en onomkeerbare crisis van het industrialisme doormaken dat dit het einde van de wereld is.
Je moet iets anders creëren en je aanpassen aan de situatie.
Wat mij betreft vind ik dat biomassa eerst ingezet moet worden voor de landbouw om haar energieautonomie te ontwikkelen.
Misschien ben ik een utopist?
Maar zoals Henri Laborit zei: zou de echte utopie niet zijn te geloven dat de mens ooit zonder utopie zou kunnen?
Wat is daarentegen de impact van snelgroeiende energiegewassen op het milieu of op de kwaliteit van de bodem?
Weldra
0 x
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk

Re: Biobrandstoffen: vals goed idee




par biomethaan » 19/03/06, 14:40

Mike.be schreef:
Het is echter niet correct om te zeggen dat ecologen alleen weten hoe ze niets moeten doen.
Natuurlijk zijn er mensen die terug zouden willen naar de Middeleeuwen of zelfs het Stenen Tijdperk, maar de overgrote meerderheid stelt het probleem van de limiet van de planeet tegenover de industriële ontwikkeling en dit is volkomen legitiem en noodzakelijk.
Ze zetten soberheid en energiezuinigheid voorop, dat kunnen we ze niet kwalijk nemen.


Ja, maar ze moeten met oplossingen komen.


Er zijn nu 3 trends in de levering van biobrandstoffen:
- ontginning van braakliggend land en gebruik van bossen.
- diversificatie van afzetmogelijkheden voor bestaande gewassen (bieten, granen).
de agro-industrie beweegt zich ernaartoe.
-de massale invoer van biobrandstoffen uit Brazilië, in plaats van uit het Midden-Oosten.
het wordt de belangrijkste biobrandstofroute. we zullen gelukkig zijn in Frankrijk, het zal thuis niet vervuilen, maar het Amazonewoud zal eronder lijden.


Paul


het is op deze manier die het meest zal zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/03/06, 15:47

Meest ? :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Biobrandstoffen: vals goed idee




par Christophe » 19/03/06, 18:04

biomethane schreef:
-de massale invoer van biobrandstoffen uit Brazilië, in plaats van uit het Midden-Oosten.
het wordt de belangrijkste biobrandstofroute. we zullen gelukkig zijn in Frankrijk, het zal thuis niet vervuilen, maar het Amazonewoud zal eronder lijden.



En het toppunt van de hoogte: het is Frankrijk dat een paar jaar geleden zijn distillatie-knowhow heeft uitgerust en aan Brazilië heeft gegeven.

Je citeren:

"Waarom Frankrijk, toen het een historische technologische voorsprong had in de productie van gedistilleerde alcohol, als gevolg van zijn alcoholische culturele matrix, zijn bio-ethanolsector of nationale brandstof niet ontwikkelde. Waarom ontwikkelde het het in Brazilië, in het buitenland en maakte het een energiepauze tussen deze sector, olie en kernenergie toen een gemeenschappelijke ontwikkeling politiek mogelijk was?

Lees meer: https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=2299
0 x
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04

Re: Biobrandstoffen: vals goed idee




par Mike.be » 25/03/06, 22:19

biomethane schreef:Ja, maar ze moeten met oplossingen komen.


Er zijn nu 3 trends in de levering van biobrandstoffen:
(1)- teelt van braakliggend land en gebruik van bossen.
(2)-de diversificatie van afzetmogelijkheden voor bestaande gewassen (bieten, granen).
de agro-industrie beweegt zich ernaartoe.
(3)-de massale import van biobrandstoffen uit Brazilië, in plaats van uit het Midden-Oosten.
het wordt de belangrijkste biobrandstofroute. we zullen gelukkig zijn in Frankrijk, het zal thuis niet vervuilen, maar het Amazonewoud zal eronder lijden.



jean63 schreef:
De waarheid is duidelijk daar, eerst om onze hulpbronnen correct te beheren zonder ons milieu te verslechteren en pas daarna om te gaan met de energievoorziening van de planeet in brandstoffen (in brede zin) om de explosiemachines te bevorderen die onze mooie vervuilen planeet.


Beste biomethaan,

Het Ecolo-programma is heel goed samengevat in wat Jean 63 schreef.
Hoe dan ook, ga gewoon hun programma bekijken http://www.ecolo.be/ (voor Wallonië)

Wat betreft punt (1), er is nogal wat informatie in mijn berichten en hierover forum in het algemeen.

Voor punt (2) zie ik het nut niet in van het besteden van een grote hoeveelheid energie aan het vervaardigen van meststoffen en andere pesticiden, evenals brandstof voor alle machines die bij de productie betrokken zijn.

Dus daar is het top voor de punt (3) :onheil:

Wanneer gaan we begrijpen dat de beste manier om hernieuwbare energie te gebruiken is om ze ter plaatse te gebruiken in een lokale economie? : Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten