Biobrandstoffen en benzinemotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
nick00031
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/09/05, 13:29

Biobrandstoffen en benzinemotor




par nick00031 » 24/09/05, 13:37

hallo allemaal hier, ik heb een simpele vraag, maar die me al een tijdje bezighoudt, omdat we vaak horen over de vervanging van de gebruikelijke brandstoffen door biobrandstoffen. Hier heb ik een Renault Clio 1.2la PETROL en ik zou dit graag willen doen weet of het mogelijk is om een ​​biobrandstof te gebruiken, zo ja welke en in welke verhouding, en zo niet erg.. alvast bedankt allemaal
0 x
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 25/09/05, 00:07

claude07 schreef:Bovendien heeft Renault motoren voor deze brandstof ontwikkeld, maar verkoopt deze niet in Frankrijk.
s....arden!

moet in de rode biet terechtkomen.

In theorie is een simpele verrijking van het mengsel voldoende om op alcohol te kunnen rijden (alcohol is een zuurstofrijke brandstof), maar dat zal volgens mij automatisch gebeuren met de lambdasonde van de motor. Achteraf had ik gehoord van aanpassingen op het niveau van de ontsteking, maar daar blijf ik sceptisch over de noodzaak om dit deel van de motor aan te raken.
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/09/05, 03:37

Hallo mobylex
Alle motoren van vele jaren (+18 jaar) hebben een pingelsensor. het is een piëzo-elektrische trillingsdetector, zijn rol is om de ontsteking zeer dicht bij zelfontbranding aan te passen, ongeacht de vulling of het regime, het is nu voorbij de tanks die rammelen bij acceleratie, of in een rating, dus aan de voorwaartse kant, afhankelijk van de brandstof, deze wordt op zichzelf geplaatst. Het principe van vooruitgang is overdreven bij de begininstelling, de elektronica vertraagt ​​alleen min of meer afhankelijk van de trillingen die aangeven dat we aan het begin van het kloppen staan.
Andre
0 x
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 25/09/05, 13:12

Ja dat dacht ik ook, het is niet nodig om de ontsteking te veranderen, alleen de rijkdom. Bedankt André voor deze informatie, de "klopsensor" kende ik niet.
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Avatar de l'utilisateur
Pouz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 13/09/05, 11:47




par Pouz » 25/09/05, 20:06

Ik weet niet zeker of we klopsensoren op Europese motoren hebben.
In Canada/Verenigde Staten is de kwaliteit van benzine niet constant, met name het octaangetal is vrij willekeurig (zo werd mij verteld).
Terwijl we in Europa een constante kwaliteit hebben (91, 95 en 98). Op mijn voertuigen (auto en motor) is er bijvoorbeeld nooit een "klopsensor" geweest die de ontstekingsvervroeging zou aanpassen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/09/05, 22:20

Hallo,
De meeste fabrikanten Ford, Crysler en GM hebben dit al jaren
86 tot 89 is dit systeem gegeneraliseerd met injectie en elektronica, het is zo eenvoudig en zo niet duur, het stelt de monteur in staat zijn leven te vereenvoudigen en nog meer af te slaan. het komt niet door de brandstof, maar eerder door het gebruik van de motoren. Denk niet langer dat de brandstof slecht is in Noord-Amerika. natuurlijk is het gewone cohonery
als alle klanten alleen maar super zouden kopen, zouden de benzinemotoren in de problemen zitten, ze maken hun winst met het gewone, het super en toegewijd aan de hoge compressiemotor, ik kan je vertellen dat het, gewone in een vliegtuigmotor die alleen werkt, op 100% het werkt goed, het is de brandstof die we in de winter gebruiken op de afgelegen plekken in het noorden. het gewone is in het algemeen 90 octaan en zelfs meer, afhankelijk van het bedrijf.
Ik geef je de octaangetalspectra van de pompen als ik ga tanken.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 26/09/05, 18:04

Hallo !
alle motoren met een elektronische ontsteking van de "2e of 3e" generatie hebben een klopdetector, en deze maakt sinds het midden van de jaren 80 deel uit van het essentiële arsenaal aan motormanagement met elektronische injectie!
@ + en veel geluk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 26/09/05, 18:22

Trouwens ,
Zijn er compatibiliteitsproblemen met de motorolie?
Ik zag een wedstrijdtractor op methanol rijden, en na elke rit liet de monteur hem leeglopen, zette de olie in de zon om de methanol te verdampen, toen deze verdampt was, deed hij de olie terug in de motor!
hij vermeed het om de olie bij de methanol te laten, omdat te veel tijd bij het mengen de olie zou laten rotten!
@ +!
0 x
Silenus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 01/09/05, 09:56
Plaats: 06/13




par Silenus » 17/10/05, 13:29

Dag

Ik heb alle berichten over het gebruik van bio-ethanol in plaats van sp95/98 verwijderd.
Er zijn nog 2/3 dingen die mij storen:

Volgens uw informatie zouden alle auto's die zijn uitgerust met een elektronische inj en dus een pingelsensor zonder enige aanpassingen op bio-ethanol moeten kunnen rijden. Dus hier is mijn eerste vraag: als dat het geval is, waarom Renault en Saab flexfuel-modellen op de markt brengen? (Verboden te koop in Frankrijk: boos: ) terwijl het zonder aanpassingen zou moeten werken! Deze voertuigen kunnen op alcohol of benzine of een mengsel van de twee rijden, het is misschien in het laatste geval dat de aanpassingen ingrijpen, om bijvoorbeeld het neergeslagen water af te voeren ???

Mijn auto (een brava met elektronische inj en dus klopsensor!) zou zonder aanpassingen op ethanol moeten rijden, maar ik weet niet waarom ik weet zeker dat hij niet zal starten op pure alcohol (= zonder benzinemengsel) maar ik zal probeer het toch eens. Weet iemand de alcoholgraad die gebruikt moet worden 70°, 80°...

Als ze het in Brazilië kunnen, moeten wij het ook kunnen.
Blijft de pb van het tanken, want als ik makkelijk koolzaad in grote hoeveelheden vind voor mijn T4 heb ik voor bio-ethanol meer moeite!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/10/05, 13:43

Het is pure alcohol die moet worden gebruikt... de rest is water, je riskeert corrosie van de injectiecomponenten... Wat ik moeilijk begrijp is hoe het mengsel van alcohol en benzine homogeen kan worden gemaakt, aangezien deze 2 vloeistoffen moeilijk uit te werpen zijn ...het is noodzakelijk om stabiliserende additieven te gebruiken (zoals oliemaatschappijen doen met ETBE...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten