Biobrandstoffen en benzinemotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 26/06/07, 17:19

Henorm schreef:2 / Plantaardige olie zegt niets, een Copra-olie bevat 45% onverzadigde C12, een sojaolie bevat 90% verzadigde C18: het zijn beide plantaardige oliën en hebben niets met verbranding te maken -> Noodzaak om een ​​norm te hebben


Er zou een overeenkomst over een standaard worden gesloten tussen Duitsland, Frankrijk en Italië.
Franse en Italiaanse fabrikanten weigerden deze norm vast te stellen.
Als autofabrikanten weigeren de olie te ontwikkelen, kunnen we met de olie de Euro4-norm niet halen.
Persoonlijk denk ik dat het niet zo ingewikkeld is om een ​​oliemotor en het daarbij behorende DPF te maken.
Als deze motor het levenslicht ziet, denk ik niet dat het in Europa zal zijn, we zijn te gehecht aan olie.
Alleen een land als India of China zou het avontuur kunnen aangaan, maar het is jammer dat ze niet over dezelfde technische kennis beschikken als wij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/06/07, 21:16

Henorm schreef:Oké, ik heb alles. Ik ben niet objectief, ik ben een agent van de grote olie- en autolobby, dus het enige doel is om zoveel mogelijk te vervuilen door veel geld te verdienen.
Dat is grappig, dat is precies wat iedereen die niet tegen argumentatieve controverses kan, doet: ze maken grapjes over de situatie in plaats van na te denken over de argumenten die tegen hen worden ingebracht!

U zult merken dat ik enkele van uw argumenten heb geselecteerd die niet objectief zijn, ik maak geen generalisatie...


Henorm schreef:1 / Als u milieuvriendelijk wilt rijden, moet u de nieuwste geldende normen voor vervuiling respecteren en bovendien de CO2-uitstoot beperken. Vanuit dit oogpunt zie ik het nut van rijden met HV niet in en geef ik alleen Euro 2 uit. Als je echt milieuvriendelijk wilt zijn, koop dan een Euro 4-auto en doe er gewoon diesel in ...
Daar ben ik het niet mee eens!
We kunnen heel goed ‘groen gaan’ (wat betekent dat? : Roll:) door een auto een tijdje mee te laten gaan, recent genoeg om een ​​paar technische verfijningen te hebben waardoor hij niet te veel vervuilt en te veel verbruikt, en oud genoeg om op lokaal geproduceerde landbouwbrandstof te kunnen rijden (minder dan 100 km van mijn thuis) en waarin zeer weinig grijze energie wordt geïnjecteerd (teelt, oogst, persfiltratie en transport over korte afstanden).

Ik begrijp heel goed dat voor iemand wiens taak het is, indirect, om zoveel mogelijk auto's te verkopen, dit soort discours relatief verontrustend is... 8)



Henorm schreef:3/ Rollen met plantaardige olie heeft geen belang als deze olie is geproduceerd door het uitputten van water, het ontbossen van de Amazone of het gebruik van maximale kunstmest
Ik heb nooit het tegenovergestelde gezegd, maar er is een manier om lokaal iets heel anders te doen...
Moeten we u bovendien herinneren aan alle “ongemakken” die verband houden met de olie-exploitatie? : Roll:

Henorm schreef:We kunnen al 100 jaar een motor op plantaardige olie laten draaien, waarom doen we dat niet? Er is een simplistisch antwoord: het is de schuld van de tankers en de fabrikanten.
Je vergat gewoon de economische factor, de allerbelangrijkste... Oliederivaten waren tot voor kort goedkoper.

Henorm schreef:Er is nog een ander probleem, namelijk dat dit vandaag de dag niet het juiste antwoord is op de milieuproblemen, maar dit antwoord wil niemand horen. Als u tevreden bent over uzelf omdat u met uw HV-motor de Euro 2-norm haalt, des te beter voor u en uw geweten.
Niet het juiste antwoord als we kijken naar de standpunten van fabrikanten die aan de huidige en toekomstige normen moeten voldoen. Maar het is een goed antwoord voor het gebruik van iets oudere voertuigen terwijl hun ecologische voetafdruk aanzienlijk wordt verkleind. En dat heeft geen enkele fabrikant ooit erkend! :frons:

Henorm schreef:Tegenwoordig wordt een groene motor gedefinieerd door zijn NOx- en CO2-uitstoot (deeltjes en HC kunnen, afgezien van het starten, vrij eenvoudig worden nabehandeld).
Ja en zo? Heeft iemand hier het tegenovergestelde beweerd? Die ?


Henorm schreef:Biomass To Liquid betekent dat we "planten" (grasmaaien, algen, bosafval) of dierlijke vetten (reuzel) gebruiken om kerosine of dieselbrandstof te maken met behulp van het Fischer Tropsch-proces. Het is anders dan de dochter van de eerste generatie die rechtstreeks olie "van een plant" gebruikt.
Ja, dat weet ik allemaal, niets nieuws.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/06/07, 21:20

zac schreef:
Henorm schreef:Wat mij betreft het einde van het debat. Ik zette hierin voet forum Na wat ik in de Flex Fuel-kits heb gelezen, zie ik dat de dialoog moeilijk is en dat er aan de ene kant leuke gebruikers van ethanol / HV zijn en aan de andere kant de vervelende fabrikanten. Alsof we niet in de automotive kunnen werken en ons tegelijkertijd zorgen maken over het milieu. Dus ik verlaat je, je doet tenslotte wat je wilt met je auto's.


bouhhhhhhhhh hij antwoordde mij niet eens en hij rent weg :onheil: :onheil: :onheil:

@+
Het is niet nieuw...
Je zult ook merken dat hij bijna nooit reageerde op specifieke punten, technisch of anderszins, en dat hij verschillende keren probeerde "het punt te verdrinken"...
Dit zijn bekende technieken als je niet serieus wilt discussiëren, of als je geen argumenten hebt en het niet wilt toegeven...

Jammer.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 26/06/07, 22:19

In ieder geval is het waar dat het nu een volledige bulk is in dit onderwerp
Het is dringend nodig om het onderwerp te heroriënteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/06/07, 23:04

Het is waar, het is volledig afgeweken na deze opmerking over de HV.

Sorry dat ik heb bijgedragen aan deze afwijking, maar er zijn een aantal dingen die ik niet loslaat.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
JAPAN
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/06/07, 11:11




par JAPAN » 04/07/07, 11:59

Deze afwijking heeft het echter mogelijk gemaakt om een ​​andere dimensie aan het debat te geven (Bucheron: ik zei niet "een betere", ik zei "een andere").
Er werd veel interessante informatie uitgewisseld. Ik betreur alleen je agressiviteit, Houthakker, die tot Henorms vertrek heeft geleid.
Ik denk niet dat de forum is alleen weggelegd voor insiders en ik denk ook dat bepaalde correcties gegeven kunnen worden zonder dat de ander op een idioot lijkt..

Dit doet uiteraard niets af aan het belang van het debat, dat, zoals ik al zei, zeer interessant was.

Kortom, bedankt Henorm en Houthakker. Houthakker kalm.
0 x
Iedereen heeft ongelijk en ik ben het met iedereen eens.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/07/07, 14:28

JAPREN schreef:[...] Houthakker kalmeer.
Kennen wij elkaar ? Nee, dus op een andere toon alstublieft... : Roll:

Als een forumhij wil uit een discussie stappen omdat hij er niet van houdt om "van streek te zijn", jammer voor hem, hij is vrij om te doen wat hij wil...

Wat ik zie is dat hij onzin zei, waar ik hem op wees en toen verdween hij!

Bovendien post ik zelden willekeurig... Of het nu gaat om de toon die ik gebruik of de ideeën die ik verdedig.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/07/07, 02:28

Henorm schreef:Diesel zal door Euro 6 (2012 - 2013) worden uitgeroeid vanwege de NOx-emissienormen, wat waarschijnlijk nog steeds zal leiden tot een extra kost van € 2000 voor dieselmotoren en tegen die prijs....[...]

Kleine verduidelijking: Euro6 staat gepland voor 2014 (bron) en de meerkosten worden geschat op € 590 (Europese Commissie) of € 900 (ACEA)... (Bron: artikel Caradisiac)

Wie heeft er gelijk?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 01/04/09, 15:35

hallo

lancering van de nieuwe SP95-E10-brandstof

zou dit een 1 april-effect zijn of een realiteit?

theoretisch verkrijgbaar aan de pomp vanaf april 2009

http://bourse.challenges.fr/news.hts?me ... ate=090401

in studie, B10, een dieselequivalent met ethanol!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 01/04/09, 16:04

coucou789456 schreef:[...] in studie, B10, een dieselequivalent met ethanol!

jeff
Ik betwijfel !
B10 lijkt meer op "10% biodiesel" (ester van plantaardige oliën).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten