Biobrandstoffen en benzinemotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/06/07, 17:13

Henorm schreef:Op de "volledige" HCCI kun je wachten : Cheesy:
Hoe lang ? (en bij welke fabrikant? bij uw werkgever? : Roll:)

Henorm schreef:Wat de diesel waarschijnlijk zal doden is Nabehandeling NOx + FAP, want daar is het € 2000, celon is de cilinderinhoud € 5 of € 6. Ik weet niet of ik in kan gaan op de details van typische oplossingen "AdBlue" maar dit spul is een nachtmerrie en het is niet zomaar een tank waar je zo nu en dan in plast. Dus ja, het doodt de diesel van meneer iedereen en alleen Mercedès die zich richt op de Amerikaanse markt (daar zijn de anti-vervuilingsnormen veel strenger) met de grote dieselmotor kan het betalen.
De FAP zal sowieso al quasi-verplicht zijn met Euro 5, dus het "gat" zal misschien niet zo belangrijk zijn als die met de overgang naar Euro6.
Bovendien worden benzinemotoren ook steeds complexer op hoge snelheid, dus de kloof kan daar weer kleiner worden door de kosten van "alternatieven" te verhogen, omdat het nodig is om met iets te vergelijken, bedacht ik ...

Henorm schreef:Wat diesel doet, is NOx en zoals je ons net hebt verteld, passeer je Euro 3 niet in pure HV (0,57 g / km in plaats van 0,5 g / km) en is het daarom slechter in Euro 4 (0,25 g / km).
Het lijkt mij dat de Bora Euro 3 zou passeren, en in feite door zeer strikt te zijn, vergroot hij deze ook met stookolie ... (0.51 in plaats van 0.50). Ik denk dat we redelijkerwijs kunnen zeggen dat de HV slechts een NOx-limiet is voor Euro3 ...

Dus ik stel opnieuw mijn vraag: is het 20 jaar Euro3?

Het zou je mond pijn doen om te zeggen dat de HV Veroorzaakt geen een rendement van 20 jaar, hetzij in NOx en zelfs minder in deeltjes (gezien het feit dat we bij 0.029 g / km "bijna"op het niveau van Euro4)? :frons:

Henorm schreef:Ik heb veel documenten (en zelfs boeken !!) gelezen over verbranding in plantaardige olie en als de oplossing lang geleden eenvoudig was dat de bouwers het zouden hebben geadopteerd (en ze zouden er niet mee zijn "gepiept" een DPF
Niemand zei dat het eenvoudig was, maar de toespraken werden vaak gehoord (van mensen in de buurt van fabrikanten: effect van toeval?) Die zeggen: "HV vervuilt meer dan diesel ... "beginnen me serieus kwaad te maken.

Dit is geen algemeenheid en geldt voor recente voertuigen! In Frankrijk zijn er 30 miljoen voertuigen op de weg, waarvan er minder dan 5 miljoen zijn verkocht sinds de toepassing van Euro 4 !!!
Er zijn dus veel voertuigen waarvoor HV interessant kan zijn voor het gebruik van koolstofenergie met een korte cyclus, hoewel deze oplossing straalt niet uit "van een geweldige bouwer"... : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/06/07, 20:25

Wanneer ik dit zie:
Beeld

Ik zeg tegen mezelf dat er nog steeds veel charlatanisme is in de verkoop van "flex-fuel kits" ... : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Henorm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/05/07, 14:52




par Henorm » 25/06/07, 15:27

Voor Flex Fuel> Ja, er is charlatanisme in de verkoop van flex-brandstofkit omdat de afbeelding die u toont alleen de motor illustreert, er is nog steeds het hele brandstofcircuit om aan te passen tot aan de tank (zie eerder een diagram op de IFP-website).

Ik wil niet ingaan op de details van de discussie over HV omdat ik denk dat ik het recht niet heb (en JAPREN observeert me!) Maar nogmaals, als het alleen was om een ​​voertuig te maken dat werkt op HV we zouden rondkomen, maar de markt heeft een Flexible HV - Diesel voertuig nodig en daar is missie onmogelijk.

Euro 3 is het jaar 2000 waar we het over eens zijn, we mogen mijn "20 jaar" niet zomaar nemen. Aan de andere kant mogen we het onderhoud van het voertuig en de dagelijkse werking niet vergeten en hier denk ik dat we de olieverversingen elke 7000 km of de goede oude voorverwarmingsindicator zullen bekijken ...
In Zweden worden voertuigen die op biodiesel rijden niet eens beschouwd als schone voertuigen (vanwege NOx-uitstoot), dus ik heb het niet eens over plantaardige olie die, zoals je net toegegeven hebt, alleen toestaat Euro 2-goedkeuring .... En we mogen de kosten van nabehandeling van NOx niet negeren, het is de vijand van diesel.

In ieder geval heeft het geen zin om het ontwerp van voertuigen die op plantaardige oliën rijden, te willen pushen, aangezien afgezien van tractoren de eerste generatie biobrandstoffen slechts één stap is in de richting van synthetische brandstoffen die alleen aan de vraag kunnen voldoen energie zonder inbreuk te maken op voedselgewassen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 25/06/07, 18:59

Henorm schreef:In ieder geval heeft het geen zin om het ontwerp van voertuigen die op plantaardige oliën rijden, te willen pushen, aangezien afgezien van tractoren de eerste generatie biobrandstoffen slechts één stap is in de richting van synthetische brandstoffen die alleen aan de vraag kunnen voldoen energie zonder inbreuk te maken op voedselgewassen.


welkom

Ik ben het op veel punten met u eens.

Maar ik vermoed dat je reageert als motortechnicus, een beetje opgemaakt.

NEE tegen het vervangen van voedselgewassen door brandstof (dit is zelfmoord).

JA om olie terug te winnen om de belasting op olie te verminderen (erg klein, ik ben het ermee eens, maar 1 + 1 is 2 en vermenigvuldigd dat kan tellen).

ja tegen het op een redelijke manier gebruiken van braak om brandstof met een korte cyclus te maken (nog steeds ongeveer%).

JA bij het schoonmaken van het kreupelhout en het terugwinnen van huishoudelijk afval; in plaats van miljoenen tonnen gas, verspild naar de atmosfeer, te sturen, zullen we het gebruiken om voertuigen aan te drijven.

JA op oliehoudende aguacultuur die overal kan worden gedaan en mogelijk de lucht en bepaalde waterlopen kan zuiveren om brandstoffen te produceren met een zeer korte koolstofcyclus.

Onze mooie zuigermotor boordevol elektronica is een juweel van technologie; helaas zijn ze verouderd. Laten we het eenvoudiger of anders zien.

beter een tractiemotor die in staat is om te werken met een gasogeen dat wordt gestookt met rottend hout (en reclame uit de brievenbus), die een CO²-balans van nul zal hebben dan een supermotor "euro5" die fossiele koolstof zal spugen.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 25/06/07, 19:04

Een E85 AC-geoptimaliseerde motor zou beter moeten presteren dan een FlexFuel Kit.
maar toch moeten we opmerken dat deze kits werken.

Hoe dan ook, dat is niet waarom ik schrijf.
Ik ben E40 sinds januari, dus bijna 6 maanden dat ik rijd ~ 50% E85, ik verander gewoon mijn riem distro, heeft de mogelijkheid om mijn monteur check slangen, kaarsen en speciale items te vertellen.
Oordeel: geen bijzondere slijtage.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/06/07, 21:40

Henorm schreef:[...] Ik wil niet in detail treden op de discussie over HV omdat ik denk dat ik het recht niet heb
Moue ... :| Iets te gemakkelijk als een pirouette ...

Henorm schreef:[...] maar nogmaals, als het een kwestie zou zijn van het maken van alleen een voertuig dat met de HV functioneert, zou men het onderscheiden, maar de markt zal een voertuig nodig hebben Flexibele HV - Diesel en daar is het onmogelijk.
Uh? :schok: Heeft iemand dat gezegd? Het lijkt mij dat we eigenlijk alleen maar praten over het besturen van voertuigen die al een paar jaar in HV hebben, toch?

Henorm schreef:[...] Euro 3 is het jaar 2000 waar we het over eens zijn, we mogen mijn "20 jaar" niet zomaar nemen.
Fijn om het te lezen! Wees echter een beetje preciezer, zelfs als u "effecten wilt maken" ...

Henorm schreef:[...] dan spreek ik niet eens met je van plantaardige olie die, zoals je net bij ons hebt toegegeven, alleen een Euro 2-goedkeuring toestaat ...
Euro2 vroeg niet alleen om NOx, maar HC + NOx van 0.90 g / km ... In dit geval zijn we veel lager dan dat. Ik zie dat je vliegen graag masturbeert ... : Roll:

Henorm schreef:[...] Aan de andere kant mag men het onderhoud van het voertuig en zijn dagelijkse werking niet vergeten en daar denk ik dat we de olieverversingen elke 7000 km of het goede oude voorverwarmingslampje weer zullen zien passeren ...
Nee, geen verschil, olieverversing bij 10 km. Oliemotorverwarming en schakel over naar HV voor de meest geavanceerde assemblages.

Henorm schreef:[...] En men mag de kosten van de nabehandeling van NOx niet negeren, het is de vijand van diesel.
Hoeveel?

Henorm schreef:[...] Het heeft in ieder geval geen zin om het ontwerp van voertuigen die op plantaardige oliën rijden te willen pushen, aangezien behalve de trekkers de eerste generatie biobrandstoffen slechts één stap zijn in de richting van de synthetische brandstoffen die ze gebruiken alleen zal in staat zijn om aan de energievraag te voldoen zonder de voedselgewassen aan te tasten.
Re-uh? Ik geloof niet dat het voertuigontwerp naar HV moet worden geduwd ...
Bovendien, en tenzij gewassen met een zeer hoge productiviteitsnorm Miscanthus echt werken voor tweede generatie biobrandstoffen, HV zijn nog steeds de biobrandstoffen die de beste energie-input / recupereerbare energie per hectare verhouding hebben!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Henorm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/05/07, 14:52




par Henorm » 25/06/07, 22:29

Ik vind u erg agressief, meneer Houthakker.

Wanneer je :

Henorm schreef:[...] dan spreek ik niet eens met je van plantaardige olie die, zoals je net bij ons hebt toegegeven, alleen een Euro 2-goedkeuring toestaat ...
Euro2 vroeg niet alleen om NOx, maar HC + NOx van 0.90 g / km ... In dit geval zijn we veel lager dan dat. Ik zie dat je vliegen graag masturbeert ... : Roll:

Ik zie niet wat u mij verwijt, ik zeg alleen dat uw auto Euro 2 passeert, maar zeker niet "grotendeels" aangezien de NOx-uitstoot alleen al meer dan de helft van de norm beslaat.

Wanneer een fabrikant een nieuw voertuig op de markt brengt:

1 / Het moet voldoen aan de geldende normen en daarom minimaal Euro 4
2 / Het mag geen technische achteruitgang voorstellen op straffe van afkeuring door de markt -> Olieverversing elke 20.000 - 30.000 km vandaag, geen vertragingen bij het opstarten en ik kom terug op een van uw opmerkingen over een autonomie van minder dan 500 km ( en ja mensen willen met hun auto op vakantie en misschien alleen deze).

Deze twee punten zijn tegenwoordig onhoudbaar in HV, dus geen mogelijkheid voor een fabrikant om een ​​HV-voertuig op de markt te brengen, vooral omdat het geen fabrikanten van apparatuur zal vinden om de onderdelen ervoor te vervaardigen en te certificeren. Van "grote fabrikanten" hoef je dus niets te verwachten maar je doet wat je wilt in je garage.

Ik kom ook terug op de HCCI, ik had het over het gebruik van deze verbrandingsmodus op alle werkingspunten, niet alleen op gedeeltelijke kaarten zoals het nu is.

Brandstoffen van de tweede generatie of synthetische brandstoffen zijn xTL (x = G, T of B) afgeleid van biomassa, gas of steenkool. Het gaat niet om het maken van biobrandstoffen met andere planten. Als we het over energie hebben, moeten we buiten onze grenzen denken, en we beseffen al snel dat de term plantaardige olie geen betekenis heeft als we daar stoppen. Dit is niet het beste energiecompromis, er zijn net zoveel oliën als planten en je proeft zelfs het verschil tussen olijfolie, maïsolie, zonnebloemolie, ... stel je motormanagement voor. Als het tenslotte echt een kwestie is van 'ecologisch' gedrag hebben, dan is simpele energie-efficiëntie niet het juiste criterium en moeten we ook kijken naar het verbruik van water, meststoffen, ....

Nabehandeling van NOx bij gebruik van bijvoorbeeld SCR-katalyse bestaat uit minimaal een ureumtank, een ureumverwarmer, een ureumkwaliteitssensor, een NOx-sensor / NH3, een computer, een ureuminjector, een katalysator, ... plus de aanpassingen van de voertuigarchitectuur en in het bijzonder de lay-out van de tank en alle bijbehorende effecten om te beheren. Ik laat je de toevoeging maken wetende dat sommige hierboven genoemde componenten nog niet bestaan ​​...

Ik ben geen automobilist, ik werk bij een fabrikant maar niet op de motoren, ik ben gewoon nieuwsgierig en probeer objectief te zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/06/07, 23:07

Wees voorzichtig met uw citaten, het is onbegrijpelijk! (Ik heb aangepast ...)
Henorm schreef:Ik vind u erg agressief, meneer Houthakker.
Wanneer je :
Houthakker schreef:
Henorm schreef:[...] dan spreek ik niet eens met je van plantaardige olie die, zoals je net bij ons hebt toegegeven, alleen een Euro 2-goedkeuring toestaat ...
Euro2 vroeg niet alleen om NOx, maar HC + NOx van 0.90 g / km ... In dit geval zijn we veel lager dan dat. Ik zie dat je vliegen graag masturbeert ... : Roll:
Ik zie niet wat u mij verwijt, ik zeg alleen dat uw auto Euro 2 passeert, maar zeker niet "grotendeels" aangezien de NOx-uitstoot alleen al meer dan de helft van de norm beslaat.
Waar geef ik je de schuld van? Beheers uw onderwerp niet !!!
De HC-emissies vertegenwoordigen een zeer laag aandeel HC + NOx ... In dit geval hebben we NOx = 0.57 g en HC = 0.04 g bij HV of 0.61 gr / km dus ja, we zitten niet allemaal precies op Euro3 (0.56 g / km) maar wat betreft NOx alleen, het is niet ver. We zitten "bijna" op Euro3, en niet Euro2 ... In hoeverre kunnen we dat overigens niet toeschrijven aan de slijtage van het voertuig :?

Waar geef ik je de schuld van? U komt hier aan en u begint met het in diskrediet brengen, met technische argumenten die onjuist blijken te zijn, op een oplossing die nogal interessant kan zijn voor voertuigen die, als ze de concessies niet verlaten, niet tot nu toe geen antiek!

Henorm schreef:[...] Deze twee punten zijn momenteel onhoudbaar in HV, en daarom is er voor een fabrikant geen mogelijkheid om een ​​HV-voertuig op de markt te brengen, temeer daar hij geen apparatuurfabrikant zal vinden om de onderdelen ervoor te vervaardigen en te certificeren. Van "grote fabrikanten" hoef je dus niets te verwachten maar je doet wat je wilt in je garage.
Nogmaals, die sprak over het op de markt brengen van een HV-voertuig neuf ? :schok:

Henorm schreef:[...] Ik kom ook terug op de HCCI, ik had het over het gebruik van deze verbrandingsmodus op alle bedieningspunten niet alleen op gedeeltelijke kaarten zoals het vandaag is.
En dus ? Het is niet in fasen "gedeeltelijk"Wat is tegenwoordig het meest acute probleem met NOx?

Henorm schreef:[...] Brandstoffen van de tweede generatie of synthetische brandstoffen zijn xTL (x = G, T of B) uit biomassa, gas of kolen. Het is geen kwestie van biobrandstoffen maken met andere planten.
Uh ... :?
"Biomassa" betekent dat het onder meer afkomstig is van planten ...

Henorm schreef:[...] Nabehandeling van NOx als we bijvoorbeeld SCR-katalyse gebruiken, bestaat tenminste uit een ureumtank, een ureumverwarmer, een ureumkwaliteitssensor, een NOx / NH3-sensor, een computer, een ureuminjector, een katalysator enz. plus aanpassingen van de voertuigarchitectuur en in het bijzonder de lay-out van de tank en alle gerelateerde effecten die moeten worden beheerd . Ik laat je de toevoeging maken wetende dat sommige hierboven genoemde componenten nog niet bestaan ​​...
Te mooi om mij de rekening te laten ... Ik heb het niet gehad over de € 2000, noch over de dood van Diesel, en ik werk niet voor Renault ...

Henorm schreef:[...] Ik probeer'objectief zijn.
Henorm schreef:[...] Het gebruik van alcohol (en plantaardige olie) leidt tot versnelde veroudering, dus ja, de motor / auto start en zal zelfs minstens 10 km lopen, maar na ...

Op dezelfde manier (dit geldt vooral voor plantaardige olie) voldoen ze niet aan de controles op luchtvervuiling. Met pure olie geven we 20 jaar terug in termen van vervuilende emissies (deeltjes en NOx).
Sorry, maar deze woorden, die een paar weken oud zijn, zijn niet Doelen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Henorm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/05/07, 14:52




par Henorm » 26/06/07, 16:38

Ok, ik geef toe dat ik niet objectief ben, ik ben een agent van de grote olie- en autolobby, dus het enige doel is om zoveel mogelijk te vervuilen door veel geld te verdienen.

Ik probeer een paar berichten over te brengen, maar ik hoef niet duidelijk te zijn:

1 / Als u milieuvriendelijk wilt rijden, moet u de nieuwste geldende normen voor vervuiling respecteren en bovendien de CO2-uitstoot beperken. Vanuit dit oogpunt zie ik het nut van rijden met HV niet in en geef ik alleen Euro 2 uit. Als je echt milieuvriendelijk wilt zijn, koop dan een Euro 4-auto en doe er gewoon diesel in ...

2 / Plantaardige olie zegt niets, een Copra-olie bevat 45% onverzadigde C12, een sojaolie bevat 90% verzadigde C18: het zijn beide plantaardige oliën en hebben niets met verbranding te maken -> Noodzaak om een ​​norm te hebben

3 / Rollen met plantaardige olie heeft geen belang als deze olie werd geproduceerd door water uit te putten, de Amazone te ontbossing of door een maximum aan kunstmest te gebruiken -> Standaardisatie van productie en product

We weten al 100 jaar hoe we een motor voor plantaardige olie moeten laten draaien, waarom doen we dat niet? Er is een simplistisch antwoord, namelijk dat het de schuld is van de olietanker en de fabrikanten. Er is er nog een omdat het vandaag niet het juiste antwoord is op milieuproblemen, maar deze wil niemand horen. Als u tevreden bent met uzelf omdat u Euro 2 met uw HV-motor besteedt, des te beter voor u en uw geweten.

Tegenwoordig wordt een groene motor bepaald door zijn NOx- en CO2-uitstoot (deeltjes en HC, behalve bij het opstarten, worden vrij gemakkelijk nabehandeld). HV's voldoen niet aan deze specificaties vanuit het oogpunt van "groene" regeringen zoals Zweden.

Biomass To Liquid betekent dat we "planten" (grasmaaien, algen, bosafval) of dierlijke vetten (reuzel) gebruiken om kerosine of dieselbrandstof te maken met behulp van het Fischer Tropsch-proces. Het is anders dan de dochter van de eerste generatie die rechtstreeks olie "van een plant" gebruikt.

Ik weet niet meer waar ik het had over de dood van diesel (en ik ben te lui om te onderzoeken), maar ik wilde de paradox illustreren die enerzijds bestaat in het tot een prioriteit maken van de vermindering van de CO2-uitstoot (zonder echter het regelgevend maken) en aan de andere kant normen opleggen aan lokale emissies (NOx, HC, CO, deeltjes) die fabrikanten verhinderen om strategieën voor CO2-reductie aan de bron toe te passen (directe injectie van gestratificeerde benzine, verlies van aantrekkelijkheid van diesel vanwege NOx + FAP nabehandeling). Op een gegeven moment zal je een keuze moeten maken ...

------------------------

Wat mij betreft het einde van het debat. Ik zette hierin voet forum Na wat ik in de Flex Fuel-kits heb gelezen, zie ik dat de dialoog moeilijk is en dat er aan de ene kant leuke gebruikers van ethanol / HV zijn en aan de andere kant de vervelende fabrikanten. Alsof we niet in de automotive kunnen werken en ons tegelijkertijd zorgen maken over het milieu. Dus ik verlaat je, je doet tenslotte wat je wilt met je auto's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/06/07, 17:04

Henorm schreef:Wat mij betreft het einde van het debat. Ik zette hierin voet forum Na wat ik in de Flex Fuel-kits heb gelezen, zie ik dat de dialoog moeilijk is en dat er aan de ene kant leuke gebruikers van ethanol / HV zijn en aan de andere kant de vervelende fabrikanten. Alsof we niet in de automotive kunnen werken en ons tegelijkertijd zorgen maken over het milieu. Dus ik verlaat je, je doet tenslotte wat je wilt met je auto's.


bouhhhhhhhhh hij antwoordde mij niet eens en hij rent weg :onheil: :onheil: :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten