Biobrandstoffen en benzinemotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Henorm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/05/07, 14:52




par Henorm » 13/06/07, 14:45

Methanol werkt en werd vóór ethanol in de jaren 80 in de Verenigde Staten gebruikt. Het werd verlaten omdat het giftig was, dus het is beter om er niet mee te spelen (doe een zoekopdracht op methanol op Google of vervalste alcohol).

Pas op dat u niet blind wordt en de verbrandingsgassen zijn zeker niet erg goed om in te ademen.

Het is ethanol, de meest gebruikte alcohol omdat het ook een van de gemakkelijkst te produceren is en het is niet giftig (omdat we het met mate drinken) : Cheesy: ). Er zijn ook isomeren van propanol en butanol als brandstof, maar daar heb ik weinig informatie over.
0 x
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

van methanol tot ethanol




par Céline OLERON » 13/06/07, 15:57

naast chemie lijkt het niet ingewikkeld om methanol in ethanol om te zetten omdat het gewoon een koolstofgroep is om toe te voegen, toch?

Ik moet mezelf onderdompelen in scheikunde orga moi ...
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/06/07, 19:06

Hallo Henorm

Henorm schreef:Er zijn ook isomeren van propanol en butanol als brandstof, maar daar heb ik weinig informatie over.


Propanol, vergeet het meteen, een inspiratie en je begreep meteen dat het geen product is om mee te spelen...
!!!
https://www.econologie.com/fichiers/partager/propanol.jpg

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Henorm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/05/07, 14:52




par Henorm » 18/06/07, 16:11

Ik denk dat alleen ethanol interesse heeft, maar vanuit het geheugen wordt butanol door een olietanker geduwd want ik weet niet welke reden ...

Methanol komt volgens mij uit koolwaterstoffen uit methaan. Niet zeker of er een ethanol -> Methanol-lijn is.

Methanol is dus een alcohol maar niet echt "hernieuwbare energie". En ik herhaal dat het erg giftig is.
0 x
JAPAN
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/06/07, 11:11




par JAPAN » 18/06/07, 16:18

Bonjour à tous,

Ik wilde deze link delen met degenen die het nog niet wisten:
http://www.ec.gc.ca/cleanair-airpur/CAO ... stocfr.htm

Zeer goed gedaan, zeer synthetisch en tegelijkertijd uitputtend. Voor degenen die landen is dit waar ik zou adviseren om te gaan.
0 x
Iedereen heeft ongelijk en ik ben het met iedereen eens.
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 20/06/07, 11:18

Ik heb zojuist een tabel gevonden voor auto's die op ethanol rijden in Zweden.
Verschillende mensen rijden E85 met of zonder aanpassing
inclusief een 206 die zonder aanpassing op 100% E85 draait
Overconsumptie van 25%, het lijkt mij enorm
op 50% E85 Ik ben op 7%

http://www.etanolbil.eu/bilar.xls
meer dan 400-auto's
Het probleem is in het Zweeds

dus voor de basis:

Ombyggd = gewijzigd
Ja = ja
Nej = Nee
Förbrukning bensin = brandstofverbruik
Förbrukning med blandningen / E85 = consumptie met mengsel / E85

Heeft iemand kennis van het Zweeds?
Omdat ik de opmerkingen helemaal niet begrijp.

http://www.etanolbil.eu Dit is de forum benchmark in Zweden voor E85.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/06/07, 21:42

Henorm schreef:[...] Op dezelfde manier (het is vooral waar met plantaardige olie) voldoen ze niet aan de anti-vervuilingscontroles. Met pure olie gaan we 20 jaar terug in termen van vervuilende emissies (deeltjes en NOx).
faux volgens het enige document dat ik kon lezen over een test van verontreinigende emissies (NOx, deeltjes) op een geoliede auto, een Bora TDI die reageert op Euro 3 ... (het is 20 jaar Euro3? : Roll:)

De resultaten waren iets beter voor olie (100%) dan voor stookolie voor deeltjes (0.029 in plaats van 0.037) en iets minder goed voor NOx (0.57 in plaats van 0.51) ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/06/07, 21:50

Henorm schreef:Elektrische voertuigen zullen nooit voldoende autonomie hebben tenzij ze 500 kg batterij dragen .... [..]
Voldoende autonomie waarvoor? : Roll:
Wat is het aandeel voertuigen dat dagelijks in Frankrijk rijdt, dat meer dan 200 tot 300 km / dag bedraagt?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/06/07, 22:03

jean63 schreef:
Het enige probleem van de fabrikant is er, we kunnen een voertuig verkopen dat 400 g CO2 per km uitstoot, niemand voorkomt ons aan de andere kant op het niveau van lokale emissies, de niveaus zijn extreem laag en laat het einde van Diesel voorspellen met Euro 6. We weten hoe we motoren kunnen maken die minder verbruiken (bijvoorbeeld gelaagde directe benzine-injectie), maar we weten niet hoe we ze moeten opruimen om Euro 5 te halen. [...]

Wat !! geen diesel meer in Euro5 en er is niemand die je tegenspreekt !! [..]
Ik begrijp niet echt waarom er geen Diesel meer zou zijn met Euro5 ...

Euro5 (vergeleken met Euro4) moet gaan van 0.25 naar 0.20 g / km voor NOx (is het onmogelijk? : Roll: ) en van 0.025 tot 0.005 g / km voor de deeltjes, die de FAP generaliseren ...

Niet genoeg om een ​​diesel te doden ...

Euro6 daarentegen gaat van 0.20 naar 0.08 g / km NOx en daar is het waar dat het gecompliceerder zal zijn ...
Hoewel oplossingen als AdBlue daar al moeten komen, toch? Het kost € 2000 per motor voor een DeNOx-additievenstrategie?

Laten we tot slot afwachten wat de HCCI-motoren zullen geven ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Henorm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/05/07, 14:52




par Henorm » 22/06/07, 23:03

Op de "volledige" HCCI kun je wachten : Cheesy:

Wat de diesel waarschijnlijk zal doden is Nabehandeling NOx + FAP, want daar is het € 2000, celon is de cilinderinhoud € 5 of € 6. Ik weet niet of ik in kan gaan op de details van typische oplossingen "AdBlue" maar dit spul is een nachtmerrie en het is niet zomaar een tank waar je zo nu en dan in plast. Dus ja, het doodt de diesel van meneer iedereen en alleen Mercedès die zich richt op de Amerikaanse markt (daar zijn de anti-vervuilingsnormen veel strenger) met de grote dieselmotor kan het betalen.

Wat diesel doet, is NOx en zoals je ons net hebt verteld, passeer je Euro 3 niet in pure HV (0,57 g / km in plaats van 0,5 g / km) en is het daarom slechter in Euro 4 (0,25 g / km).

Ik heb veel documenten (en zelfs boeken !!) gelezen over de verbranding in plantaardige olie en als de oplossing lang geleden eenvoudig was dat de fabrikanten het zouden hebben overgenomen (en ze zouden niet zijn "piep" met een DPF). Plantaardige olie werd meer dan twintig jaar geleden overwogen (zie opnieuw voor liefhebbers het boek van Guibert: brandstoffen en motoren) en werd al snel verlaten.

Bij verbranding moet u het compromis NOx / deeltjes beheren -> Hoe meer NOx u maakt, hoe minder deeltjes u maakt en vice versa. Als de auto speciaal voor olie of diesel is, slaag je erin om rond te komen (en je moet nog steeds een fabrikant van apparatuur vinden om je een injector te verkopen en een garantie af te sluiten ...) maar als je een gelijkwaardig flex-fuel voertuig op de markt wilt brengen naar Flex Fuel in benzine, en dat is wat de markt vraagt, je bent verneukt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten