Biobrandstoffen en benzinemotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 06/06/07, 20:17

Ik heb een gekke tijd doorgebracht in de forums Amerikanen om informatie te zoeken over de compatibiliteit of niet van E85 met onze benzineauto's.

In deze forums die daar dezelfde zorgen aantreft als bij ons, namelijk corrosie en het feit dat Amerikaanse auto's niet zijn zoals Braziliaanse auto's.
Het officiële standpunt is hetzelfde als hier, het zou om dezelfde redenen niet moeten gebeuren
Ik was verrast om daar zoveel mensen te zien die gepassioneerd zijn door ecologie, zoals wat Amerikanen zijn, niet noodzakelijkerwijs zoals hun samenleving.
Veel auto's rijden geweldig met 100% FullFlex-kits, ik heb uiteindelijk geen corrosieproblemen gevonden.

Ik informeerde door een kit te kopen, de verkoper vertelde me dat als ik onder de 50% ethanol zou blijven, ik deze kit niet hoefde te kopen, mijn auto zou zo heel goed werken.
De EPA bevestigt zelf dat een auto die na 1980 de fabriek verlaat de E10-norm ondersteunt.

Dit betreft natuurlijk de VS, maar ik schreef naar Peugeot die weigert te antwoorden op de compatibiliteit van E85 met mijn auto, ze zeggen niet dat het niet werkt, ze zeggen dat ze geen tests hebben gedaan, maar ik kreeg de bevestiging dat mijn auto voldoet aan E10.
Ik heb geen spoor gevonden van de precieze datum van de E10-norm in Frankrijk.

De Borel Group, bekend in de LPG-installatie, is begonnen met de FlexFluel-kits, het certificeert de wettigheid van de installatie en na zorgen over corrosie, verbindingen, bieden ze zelfs een verzekering aan.

Wat betreft de rest magnesium, aluminium, ik zal morgen antwoorden, ik heb de bron niet bij de hand, maar ik heb een exemplaar op kantoor.
Een zeer goed gemaakt systeem van het probleem met de voor- en nadelen, en a priori zonder vooringenomenheid.

Ah ja, ik was het vergeten; Ik rijd ~50% E85, E40 kortom, ik heb niets veranderd.
Dit sinds januari, mijn auto rijdt als voorheen, 7% overconsumptie.
0 x
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 07/06/07, 08:51

Hier is een samenvatting die mij behoorlijk relevant leek.
van
http://forum.pacte-ecologique-2007.org/ ... ?pid=11231
U vindt daar de argumenten "Voor" en de argumenten "Tegen"

ReasonOrPassion schreef:
E85: bio-ethanol

E85 is een mengsel van ethanol en benzine dat 85% ethanol tot 15% benzine bevat. Het wordt veel gebruikt in Zweden, Brazilië en komt steeds vaker voor in de VS. In Frankrijk heeft een werkgroep, aangesteld door Thierry Breton, minister van Economie en Financiën en voorgezeten door Alain Prost, zijn rapport "Flexfuel 2010" ingediend waarin het gebruik van E85 wordt aanbevolen, uiteraard om economische redenen, maar ook om milieuredenen.
Op de Autosalon van Parijs in 2006 kondigden met name Saab, Ford en Peugeot de marketing aan van flexfuelvoertuigen, die zowel op benzine als op E85 kunnen rijden.

SPECIFICITEITEN VAN FLEX-FUEL-VOERTUIGEN (Flex-Fuel-voertuig = FFV)

De uitrusting die flexfuelvoertuigen onderscheidt van standaard benzinevoertuigen is als volgt:

- Geen magnesium, aluminium, kurk of rubber in het brandstofcircuit.
- Benzinepomp geschikt voor elektrisch geleidende brandstof.
- Motorelementen speciaal behandeld tegen slijtage.
- Grotere injectoren (om 30% meer brandstof te injecteren).
- Leidingen in roestvrij staal of geschikte kunststof.
- Geschikte roestvrijstalen of kunststof tank.
- Soms gebruik van antacidumolie.
- Explosieveilige ondergedompelde brandstofpompen.
- Soms tankvulleiding voorzien van een vlamdover.

De eerste FFV was een model van de Ford T, gemaakt zodat boeren in het Midwesten hun brandstof konden maken! De carburateur is zo ontworpen dat de bestuurder de rijkdom heel gemakkelijk vanuit de rijpositie kan veranderen, afhankelijk van de gebruikte brandstof.

De huidige FFV's hebben natuurlijk injectiesystemen die zich automatisch kunnen aanpassen aan de brandstof.
GM heeft een flex-fuel turbomotor ontwikkeld (BioPower) wat erg interessant is: de regeling van de turbo past zich aan de brandstof aan om te profiteren van het betere octaangetal van E85. De prestaties zijn dus beter als de auto op E85 rijdt.

E85 GEBRUIKEN IN EEN STANDAARDMOTOR

Het grote voordeel van rijden op E85 is dat het een hernieuwbare energie is die bovendien onze energieafhankelijkheid van het buitenland vermindert.

E85 heeft een octaangetal van 105, wat hoger is dan de gebruikelijke 85 tot 98. Aan de andere kant is de verbranding minder efficiënt en zit er 28% minder energie in een liter E85 dan in een liter benzine. Ondanks alles is geconstateerd dat het verbruik slechts met 25% toeneemt bij het rijden op E85.

Moderne auto's met elektronische brandstofinjectie en lambdasonde kunnen bij matig gebruik van E85 in de tank zonder enig probleem het lucht/brandstofmengsel aanpassen, met enig effect op de prestaties, maar zonder storingen of verslechtering te veroorzaken.
Bij een mengsel van meer dan 50% ethanol zal waarschijnlijk het "check engine lampje" (check engine lampje = CEL) gaan branden, wat betekent dat de computer (electronic control unit = ECU) niet meer de middelen heeft om het mengsel voldoende te verrijken . Het toevoegen van meer ethanol aan de tank zou niets anders opleveren dan een constant overconsumptie en een snelle achteruitgang van de katalysator. Het is dus mogelijk om in deze voertuigen op E85 te rijden, maar de limiet waarbij de CEL oplicht mag niet worden overschreden, dat wil zeggen zolang de ECU het stoichiometrische mengsel kan garanderen.
Dat gezegd hebbende, zelfs als de CEL niet oplicht, geeft de verbranding van ethanol minder warmte af en zal de katalysator er langer over doen om de 300°C te bereiken die hij nodig heeft om normaal te werken. Benzinevoertuigen die op E85 rijden blijven in de opwarmfase buiten de vervuilingsnormen. Zodra de katalysator heet is en zolang er niet te veel ethanol in de brandstof zit (dwz zolang het CEL-waarschuwingslampje uit blijft), voldoet het voertuig aan de normen.
E85 geeft goede resultaten in turbomotoren dankzij hun hoge octaangetal: de prestaties worden beter doordat de ECU een betere vervroegingscurve kan berekenen en bovenal is het niet nodig om de motor zoveel lucht/brandstofmengsel te verrijken als bij benzine. Dit resulteert in minder overconsumptie dan bij een atmosferische motor.

DE RISICO'S

E85 kan corrosie van metalen onderdelen veroorzaken en afdichtingen beschadigen in oudere motoren (vooral vóór 1988). De hydroxylgroep van het ethanolmolecuul is bijzonder zuur en kan bepaalde natuurlijke materialen aantasten. Voor voertuigen na 1988 zijn de componenten ontworpen om bestand te zijn tegen 10% ethanol in benzine (verkocht onder de naam E10 in de VS) en is er geen magnesium, aluminium, rubber en kurk meer in direct contact met de brandstof. Volgens de automerken is er sinds 1988 min of meer de mogelijkheid om het percentage ethanol in de benzine te verhogen en in het algemeen levert tot 20% ethanol geen problemen op.
Naast corrosie kan er een risico op ernstige slijtage bestaan ​​bij gebruik van meer dan 10% ethanol in een standaard voertuig en bij aanwezigheid van water in de tank. Bij een aandeel van 1% water in E85 bestaat immers het risico dat benzine en ethanol (aangelengd met water) scheiden. Bovendien produceert de verbranding van ethanol+water en benzine (vooral als de motor koud is) een grote hoeveelheid mierenzuur (HCOOH of CH2O2, ook wel methaanzuur genoemd) en, in kleinere hoeveelheden, acetaldehyde (CH3CHO) en azijnzuur ( C2H4O2). Mierenzuur veroorzaakt snelle motorslijtage.
Motoren die zijn ontworpen voor E85 hebben genitreerde mechanische componenten om mierenzuur te weerstaan. De olie die door de Chrysler Group in deze motoren wordt gebruikt, bevat ook een zuurneutralisator.
Bij gebruik van met water verontreinigde E85 in een voertuig dat niet geschikt is voor E85, is het eerste wat u moet doen de tank leegmaken, de leidingen ontluchten en de motorolie verversen.
Meer dan 1% water in de tank is nog steeds een zeldzame gebeurtenis, het risico is vrij minimaal, behalve in het geval dat de E85 door de gebruiker is vervaardigd. De destillatie van alcohol kan slechts een zuiverheid van 95.6% geven (het mengsel van alcohol en water zou in deze verhoudingen azeotroop zijn, dat wil zeggen dat verdere destillatie geen zuiverdere alcohol zou kunnen opleveren) en dit is niet voldoende om verdunning in alcohol te garanderen. benzine of om de vorming van mierenzuur tijdens de verbranding te voorkomen. Er zijn min of meer energieverslindende (dus uiteindelijk min of meer winstgevende) of complexe processen voor het zuiveren van ethanol, maar die blijven voorbehouden aan industriëlen.
Een ander risico van het rijden op E85 in een voertuig dat niet voor dit doel is ontworpen: het lucht/brandstofmengsel is te mager. Voor motoren met carburateur of mechanische injectie zal het mengsel zonder enige aanpassingen zo mager zijn dat er geen risico op oververhitting bestaat, de lucht die in overmaat binnenkomt, verlaagt de verbrandingstemperatuur aanzienlijk en koelt de uitlaatgassen af. Alleen de katalysator kan niet in temperatuur stijgen en kan beschadigd raken door het teveel aan zuurstof. Maar hoe dan ook, de motor zou niet goed lopen.
Aan de andere kant zijn er omstandigheden van een enigszins mager mengsel waarbij het lucht/brandstofmengsel tussen het stoichiometrische mengsel ligt en dat wat het maximale vermogen van een motor geeft. Dit vermogen kan niet worden benut met benzine omdat de oververhitting die het veroorzaakt ontploffingen veroorzaakt. Maar het mengen van ethanol met benzine in bepaalde verhoudingen kan ertoe leiden dat een carburateur of motor met mechanische injectie onder deze magere omstandigheden gaat draaien en aangezien de kans op ontploffing wordt verkleind met ethanol (hoger octaangetal) en het mogelijk wordt om lange tijd op een zeer hoog octaangetal te rijden. temperaturen zonder het te beseffen, die de zuigers kunnen vernielen, de bougies en de kleppen kunnen doen smelten. Zonder middelen om de rijkdom van het mengsel, de temperatuur van de uitlaatgassen, de temperatuur ter hoogte van de cilinderkoppen, de druk in de verbrandingskamers en de hoeveelheid zuurstof in de uitlaat te controleren, is het moeilijk om te weten of de motor onder aanvaardbare omstandigheden werkt of zich in een "rode zone" bevindt. Elektronische injectie elimineert een groot deel van dit risico omdat het controlelampje (CEL) waarschuwt voor een abnormale werking en het volstaat om een ​​paar liter benzine in de tank te doen om het probleem op te lossen.

RECHTSGEBIEDEN AANBEVELEN E85

Voor 2013 hebben sommige Amerikaanse staten al voorzien in een minimum van 20% ethanol in alle benzine. De stad Portland zal tegen 2009 in al haar benzinestations bio-ethanol en biodiesel aanbieden in plaats van de op petroleum gebaseerde equivalenten.
Brazilië van zijn kant zet zijn omschakeling naar ethanol langzaam voort, aangezien de overstap naar 20% ethanol in standaardbenzine slechts weinig effecten heeft gehad op de oudste auto's, dat de overstap naar 22% nog steeds veilig was voor de monteurs en daarom onlangs ervoor gekozen om over te schakelen naar 24% ethanol in alle benzine aan de pomp.
Voor Frankrijk en Europa zijn hier de 10 voorstellen die zijn gepresenteerd door de werkgroep "Flexfuel 2010", voorgezeten door Alain Prost, over de veralgemening in Frankrijk van bio-ethanol E85:
1 - Definieer een E85-norm op nationaal niveau vóór 31 december 2006.
2 - Autoriseer de verkoop van E85 aan particulieren en professionals in het hele land vanaf 1 januari 2007.
3 - Stel de belasting van E85 vast op het laagste niveau toegestaan ​​door de Europese richtlijnen.
4 - Ondertekening van een “charter voor de ontwikkeling van de E85″ waarbij alle spelers van de sector betrokken zijn (fabrikanten, distributeurs, landbouwers).
5 - Ondersteun onafhankelijke exploitanten van tankstations om zichzelf uit te rusten met "groene pompen".
6 - Consumenten informeren over de specifieke kenmerken van flexfuelvoertuigen en E85-brandstof door gecoördineerde communicatie tussen de staat, autofabrikanten en brandstofdistributeurs.
7 - Een pakket fiscale stimulansen aannemen voor de aanschaf van flexfuelvoertuigen door bedrijven: versnelde afschrijving, verlaging van de taks op bedrijfswagens.
8 - Stimuleer gemeenten om het gebruik van flexfuelvoertuigen te bevorderen door gehele of gedeeltelijke vrijstelling van de proportionele heffing op kentekenbewijzen en door verlaagde parkeertarieven.
9 - Verlaag, voor flexfuelvoertuigen, de bijtelling op kentekenpapieren.
10 - Via het beleid inzake overheidsopdrachten bijdragen aan de ontwikkeling van de markt
flexfuelvoertuigen: definitie van meerjarendoelstellingen voor de aankoop van flexfuelvoertuigen door overheidsdiensten.

OMBOUW VAN EEN BENZINEVOERTUIG NAAR FLEX-FUEL

Zowel in de VS als in Europa is een homologatie nodig om de montage van een flex-fuel ombouwset op een auto toe te staan. Elke motor voor elk voertuigmodel moet zijn specifieke goedkeuring hebben. Dit is net zo moeilijk en kostbaar als voor een gasinstallatie (NGV of LPG), ook al zijn de technische randvoorwaarden niet dezelfde, omdat alle veiligheids- en rijexamens moeten worden gevalideerd. In de VS betaalt de eindklant, zodra een kit is goedgekeurd, een bedrag van $ 750 voor een bezoek aan de mijnen.
Voorlopig is er alleen een Braziliaanse ombouwset beschikbaar op de Amerikaanse markt voor 4, 6, 8 cilinders. Deze kit werkt op de injectie door een injectiemodus voor benzine en een voor ethanol aan te bieden met een langere openingstijd van de injectoren om het mengsel te verrijken wanneer de ethanolmodus is geactiveerd.
Maar deze kit is niet absoluut noodzakelijk. Wat in de eerste plaats nodig is, is het vervangen van alle rubber die in contact komt met de brandstof en ervoor zorgen dat de tank en brandstofleidingen niet van gegalvaniseerd staal zijn. Dan moet je ervoor zorgen dat de brandstofpomp en het injectiesysteem 25 tot 30% meer brandstof kunnen leveren. Voor compatibiliteit met E85 moeten pompen en injectoren ethanol ondersteunen, aangezien fabrikanten compatibele elementen monteren sinds de jaren 80. Bij het begin van het gebruik van E85 in een voertuig is het mogelijk dat de alcohol alle afzettingen verwijdert die in het voertuig zijn gemaakt. circuit door de benzine of in de tank. Na 1000 km moet het brandstoffilter worden gecontroleerd en vervangen.
Voor een voertuig met carburateur is het nodig om de grootte van de jets met 11.8 tot 14% te vergroten, waardoor de brandstofstroom met 25-30% toeneemt. Ook de rijkheid van de inactiviteit zal gecorrigeerd moeten worden.
Voor nog oudere voertuigen (vóór 1980) zou na het vervangen van de carburateurafdichtingen die rubber of kurk bevatten, een wat barbaarse oplossing om de rijkdom te vergroten simpelweg kunnen zijn om de chokeklep een beetje gesloten te houden.
Voor moderne injectievoertuigen is het mogelijk om het debiet van de injectoren te verhogen door simpelweg de injectiedruk te verhogen. Er zijn "boosters" in de handel.
Het nadeel van deze transformaties is dat ze niet omkeerbaar zijn zonder demontage of toevoeging van onderdelen en dat er een brandstof moet worden gebruikt met een constant ethanolgehalte.


VERGELIJKING VAN LUCHT/BRANDSTOF MENGSELS

Om een ​​stoichiometrisch mengsel met E85 te verkrijgen, is 27-30% meer brandstof nodig in vergelijking met benzine. Flex-fuel voertuigen zijn daardoor in staat om het juiste mengsel te leveren, ongeacht het aandeel ethanol in de brandstof.
Voor benzine is het theoretische stoichiometrische lucht/brandstofmengsel 14.64 op 1 (in massa, niet in volume). In de praktijk is de verhouding 14.7 om aanzienlijk energie te besparen.
Om een ​​stoichiometrisch mengsel met E85 te hebben, gaat de coëfficiënt naar 9.725 voor 1.
Maar ethanol bevordert geen koude start en E85 aan de pomp is zomer en winter niet hetzelfde! Om koude starts te vergemakkelijken, wordt het aandeel ethanol in de winter verhoogd tot 70%. Hoewel het wordt verkocht als E85, is het eigenlijk E70. Het stoichiometrische mengsel wordt dan 10.6975 tot 1.
Een andere invloed: de vluchtigheid van ethanol en benzine is anders. Een mengsel zal dus zijn verhoudingen zien veranderen, afhankelijk van of het oud is of niet.
De injectie van een normaal benzinevoertuig is ontworpen om een ​​mengsel te leveren dat kan variëren van 10 tot 18 tot 1. Dit is de reden waarom tot 50% E85 in de tank een niet-FFV-benzinevoertuig kan rijden, op voorwaarde dat er geen extreme koude start of extreme belasting.
We realiseren ons dan dat, om een ​​exact stoichiometrisch mengsel te hebben zonder dat het mogelijk is om het exacte aandeel ethanol in de benzine te kennen, het noodzakelijk is om de verbranding permanent te regelen met behulp van een lambdasonde.


VOORDELEN VOOR HET MILIEU

Ethanol is een hernieuwbare brandstof omdat het wordt geproduceerd uit planten. Bovendien is de verbranding ervan schoner en vollediger dan die van benzine of diesel. Volgens sommige onderzoeken produceert het gedurende een volledige levenscyclus minder koolmonoxide-emissies.
Ethanol helpt de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, omdat het graan en andere biomassabronnen die worden gebruikt om het te produceren, koolstofdioxide absorberen terwijl ze groeien. Hoewel het omzetten van biomassa in ethanol en het verbranden van ethanol emissies veroorzaakt, veroorzaakt het gebruik ervan minder broeikasgasemissies dan fossiele brandstoffen zoals benzine. Dit verschil is toe te schrijven aan de materialen en brandstoffen die zijn gebruikt om het te produceren. In Canada worden fabrieken die ethanol produceren uit maïs en tarwe aangedreven door aardgas en produceren ze broeikasgassen. De netto milieuwinst (over een volledige levenscyclus) verbonden aan het gebruik van E85 is daardoor kleiner. Aan de andere kant wordt deze productie van emissies gecompenseerd door het feit dat planten tijdens hun groei koolstof opnemen. In de Verenigde Staten worden veel ethanolfabrieken aangedreven door steenkool of andere fossiele brandstoffen, waardoor het algemene voordeel van ethanol ten opzichte van benzine afneemt.
De uitstoot van broeikasgassen door E-10-brandstof gemaakt van maïs wordt met ongeveer 3 tot 4 procent verminderd. 100 in vergelijking met die van benzine, maar de kosten en het octaangetal van deze brandstof komen overeen met die van benzine. E-10-brandstof gemaakt van houtachtige of agrarische cellulosematerialen produceert emissies die 6 tot 8 procent lager zijn. E-100-brandstof gemaakt van cellulose produceert 85% minder uitstoot dan benzine. Een Canadees bedrijf gebruikt enzymtechnologie om cellulosebiomassa om te zetten in ethanol in zijn demonstratiefabriek in Ottawa, Ontario.
Zelfs als ethanol wordt geproduceerd uit maïs, zal het gebruik ervan voor de auto onvermijdelijk positieve effecten hebben op de vermindering van de productie van broeikasgassen en het is te wedden dat de verbetering van de productieprocessen van de ethanol dit alleen maar zal verbeteren.


KRACHT EN GEBRUIK IN COMPETITIE

E85 kan meer vermogen ontwikkelen dan benzine, vooral in motoren met een hoge compressieverhouding. In een flex-fuel-motor wordt doorgaans een vermogenstoename van 5% waargenomen bij gebruik van E85. Tests uitgevoerd voor de luchtvaart geven vergelijkbare resultaten.
Veel motorsportverenigingen of -federaties worden onder druk gezet om te stoppen met het gebruik van benzine met een hoog octaangehalte die lood bevat en E85 wordt overwogen als vervanging.
Voor de dragster keurde de National Street Car Association (NSCA) in 2006 het gebruik van de E85 goed in twee van de meest populaire klassen (American Muscle Car en Street Machine). De NHRA (National Hot Rod Association) staat ethanol toe in verschillende van deze categorieën: bracketklassen, Hotrod, Modified, ProFWD, Pro RWD.
In IRL was de tot nu toe gebruikte brandstof methanol. In 2006 werd de brandstof een mengsel van 10% ethanol en 90% methanol. Voor 2007 zal de brandstof 100% ethanol zijn.
Er zijn ook gesprekken gaande in Nascar en de E85 zou snel kunnen plaatsvinden in bepaalde subcategorieën.
De Australische V8 Supercars zijn ook overgeschakeld op een mengsel van ethanol en benzine.




CONCLUSIE

Concluderend presenteert E85 zich als de ideale brandstof om economische, ecologische en zelfs prestatieredenen. Veel mensen hebben echter hun bedenkingen bij de mogelijkheden van voldoende ethanolproductie. Alain Prost antwoordt dat ze niet op korte termijn moeten denken: “De ontwikkeling van ethanol zal geen beroep doen op de reserves van de voedingsindustrie. Het duurt lang voordat 100% ethanol zich ontwikkelt. In de tussentijd zullen nieuwe generaties energieën worden ontdekt. En als we daar komen, zal het een enorm succes zijn voor alternatieve energieën. (Commentaar verzameld door Héloïse Léon)

0 x
Henorm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 02/05/07, 14:52




par Henorm » 11/06/07, 16:39

JAPREN > Ik denk niet dat ik grote geheimen heb verraden, alles wat ik zeg staat in het Renault-document dat beschikbaar is op de CNAM-website. Gewapend met Guibet's "Carburants & Moteurs" komen we aan wat ik bedoel... ;)

Voor de laatste keer en als reactie op bovenstaande samenvatting: ER IS GEEN E85 IN BRAZILIË! en ik merk de opmerkelijke afwezigheid op van de aanwezigheid van een apparaat voor het herkennen van het ethanolpercentage in de lijst met te verwachten wijzigingen op een Flex Fuel-voertuig.
0 x
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 11/06/07, 18:12

Henorm schreef:ER IS GEEN E85 IN BRAZILIË!


Het is waar dat de ethanol die aan de pomp in Brazilië wordt gedistribueerd bijna zuiver is
96% Ethanol 4% water ~E96

En andere correctie geen behoefte aan nieuwe homologatie van het voertuig

Ik update de lijst met verkopers en installateurs
De prijzen liggen allemaal rond de 600 euro.

Informeer voor installatie, sommigen kunnen zelfs bij u thuis komen voor een installatie aan 60 Euro
De prijs is afhankelijk van de installateur en uw locatie.

Het zijn professionals die zijn ingeschreven in het handelsregister.
De operatie is legaal en vereist geen nieuwe homologatie van het voertuig.

De 4-cilinder kit Exclusief montage

Code: kiezen

http://www.borel.fr
Kit Automatique FullFlex (580 Euros)
http://www.echomeca.com
Kit Automatique FullFuel (565 Euros)
http://flex-e85.net
Kit Automatique ABCesso (598 Euros)
Kit Manuel FlexTek (420 Euros)
http://www.fullflex.fr
Kit Automatique FullFlex (580 Euros)
http://www.seeflex.fr
Kit Automatique FullFlex (598 Euros)


De kit ABCesso kalibreert zichzelf en past zich zo nauwkeurig mogelijk aan dankzij de aansluiting op de Lambda-sonde, werkt van 0 tot 100% ethanol

De kit FullFlex moet worden gekalibreerd, dan past het zich aan het mengsel van 0 tot 100% ethanol aan

De kit FlexTek is handmatig, we selecteren <50 of >50% Ethanol, het is uw elektronische injectie die de tussentijdse instellingen maakt.
Het is minder nauwkeurig en verbruikt weinig meer dan een automatische kit.
0 x
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

alcohol!




par Céline OLERON » 13/06/07, 09:07

LO

Oké, ik had dit bericht nog niet eerder gezien.

dus voor een benzinemotor moet je alcohol zetten!
dus methanol zou goed kunnen zijn!

dat is de voet.

en mijn bier het werkt ook ;op

@ +
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk

Re: drank!




par Nikolian » 13/06/07, 09:23

Celine OLERON schreef:dus voor een benzinemotor moet je alcohol zetten!
dus methanol zou goed kunnen zijn!


Vooral niet, het is noodzakelijk om E85 te plaatsen en om de ambachtelijke brandstof te vermijden die waarschijnlijk onzuiver of agressief is
0 x
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

E85




par Céline OLERON » 13/06/07, 09:34

ben jij een echte pro????

kun je me de exacte chemische formule van E85 geven?
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

formule:




par Céline OLERON » 13/06/07, 09:36

sorry c ethanol:

Pandrecht
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk

Betreft: E85




par Nikolian » 13/06/07, 10:01

Celine OLERON schreef:ben jij een echte pro????

kun je me de exacte chemische formule van E85 geven?


Helemaal niet, maar onze auto's zijn bestudeerd om de ethanol in de SP95 te ondersteunen
Dankzij de ervaring van Brazilië, de VS en Duitsland hebben we er enig zicht op
Over methanol hebben we niets, dus het is riskant.
Beter testen op een maaier dan op een auto.

E85 is 85% ethanol en 15% SP95.
Ethanol: C2H6O
0 x
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1




par Céline OLERON » 13/06/07, 11:59

:P :P

oké, probeer mijn lenspomp...

@ +
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten