Biobrandstoffen of biobrandstof? Je moet kiezen!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Biobrandstoffen of biobrandstof? Je moet kiezen!




par Christophe » 24/12/07, 09:55

In veel gevallen spreken we biobrandstoffen of biobrandstoffen door ze te verwarren.

Het stoort me veel. Waarom onderscheidt u ze niet op de volgende manier:

- biobrandstof: brandstof gemaakt van voedsel of voedselplanten.

- biobrandstof: brandstof gemaakt van een bron biologische nonfood (voor de man).

Zo zouden we het begrip landbouw in de 1er-zaak vinden en dit zou toelatenstop het amalgaam dat systematisch alle biobrandstoffen verwerpt omdat 3-multinationals hebben besloten om de slechtste agrofuels te ontwikkelen om zuiver kapitalistische redenen! :onheil: :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 24/12/07, 10:04

Over agrofuels heb ik net een "klein" nieuwsbericht geschreven: https://www.econologie.com/ecobilan-des- ... -3567.html
0 x
O. Fournier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/12/07, 11:22
Plaats: RAZAC D'EYMET (24)




par O. Fournier » 30/12/07, 11:43

Hallo,

Ik heb me net aangemeld nadat ik in Google had gezocht naar "vliegtuig + elektrisch" (de levensgrote, 9 m spanwijdte die vloog in het zuiden van Frankrijk)!

Hier mogen we niet vergeten dat de massale productie van bio / agro-brandstoffen, zoals voorzien door de gekke agro-business, nog steeds een totale fraude.

Waarom? Omdat deze productie zal worden uitgevoerd met moderne landbouwmachines die veel brandstof verbruiken. De energiebalans is catastrofaal: de productie dekt niet eens de behoefte aan productietools. Een echte shadokien gag!

De enige oplossing is nog een grap: 's werelds belangrijkste landbouwlobby's moeten boeren over de hele wereld overtuigen om biomassa te produceren met miljarden tonnen zonder gebruik te maken van brandstofverbrandende motoren.

Nou ja, zal iets anders moeten vinden ... MDR!
0 x
We kunnen het nooit genoeg herhalen: denk globaal, handel lokaal.
Met andere woorden: gezond verstand bij u in de buurt. Eenvoudig, toch?
VAN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/12/07, 12:42

Welkom hier!

Ja, maar het is niet alleen het brandstofverbruik waarmee rekening moet worden gehouden ...

De huidige biobrandstoffen zijn duidelijk een farce maar geniet niet van codamner alle BIOfuels in het algemeen.

Dit is wat ik precies denk: https://www.econologie.com/ecobilan-des- ... -3567.html
Dernière édition par Christophe de 30 / 12 / 07, 12: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63




par Toine » 30/12/07, 12:48

Zeker ! Laten we het hebben over necro-brandstoffen!

http://www.la-bas.org/

Doe een onderzoek naar de nieuwste problemen in Colombia.

:!: Relevante journalistiek.

Een boek: Honger, bagniole, tarwe en wij.

Het is niet dat ik agrobrandstoffen wil ontmantelen, maar wel moet
denk er eens over na: repareren "bio" koolhydraten broeikasgassen? Neen.
Is het niet de prioriteit om ze anders op te lossen dan in een jaarlijkse cyclus?
Een plant voor Kerstmis, een goed idee, maar velden voor onze auto's nee.
Zelfs in bio.
Als er geen economisch haalbaar alternatief is, zal de val zijn
ernstig !
En het zullen dezelfde zijn die zullen drinken, namelijk de armen.
Ik wil u eraan herinneren dat onze samenleving is ontwikkeld door middel van een
"dummy" energie in minder dan twee eeuwen!
Om het te begrijpen, kijk eens naar de geschiedenis van de aarde (Devoon, niet.)

Moed voor ons.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/12/07, 12:54

Toine schreef:Een boek: Honger, bagniole, tarwe en wij.


Ik heb dit boek niet gelezen maar ik denk dat het slecht is en valse vooroordelen geeft omdat het ALLE biobrandstoffen veroordeelt ...

Ik praat niet in een vacuüm omdat ik een paar e-mails met de auteur uitgewisseld en hij wil niets tot biobrandstoffen en 2 3ieme generaties, die zelf geen reden om de mensen verhongeren (behalve degenen die eten regelmatig microalgen ...) ...

Dus ik denk dat het een beetje te gemakkelijk is ... om agro en biobrandstoffen in één zak te stoppen.

Ik stelde hierboven (dit is het doel van dit onderwerp) inderdaad voor om deze reden duidelijk deze 2-naam te onderscheiden ...
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 30/12/07, 13:07

Het is waar dat het produceren van biobrandstof de beste keuze lijkt, maar het gaat ten koste van anderen die niet langer kunnen eten door gewassen te veranderen.
Maar we nooit spreken van bebouwbare oppervlakken disparessent om wegen te bouwen, huizen, heb ik altijd in gedachten het beeld van de stad die werd gescheiden door 2 km van de wijnstok, nu is er een manier 2x2, onderverdelingen, kort hij moet 1km van wijnstok blijven. EN dit gebeurt overal
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/12/07, 14:37

Het is een slecht oordeel jessle! Moderne landbouwproducties zijn overproductief! Denk je dat boeren hun productie regelmatig bederven om prijzen te verhogen?

Ik spreek niet eens over overtollige voorraden die na afloop niet kunnen worden verkocht.

In de VS is het 30% van het VLEES (dus het landbouwproduct dat het meeste werk heeft gevraagd) dat verspild wordt door het landbouwsysteem en de huidige handelswetgeving! Ik wed dat het meer is voor granen ... aan de andere kant, veel mensen hebben moeite met eten op aarde. Een dergelijke situatie is ten dele toe te schrijven aan landbouwsteun en allerlei soorten subsidies die een dergelijk wanbeheer mogelijk maken.

Daarom twijfel ik er sterk aan dat 3e-generatie biobrandstoffen, zoals microalgen, alles op het landoppervlak aantasten.

Vooral dat we ze kunnen cultiveren op niet-agrarische gronden !!
Het duurt gewoon een redelijk vlakke en ... zon! De woestijnen zouden perfecte biobrandstofinstallaties zijn en bovendien is hun productiviteit enorm in vergelijking met conventionele agrobrandstoffen.

Kijk naar de microalgenummers op 34 bij 39 van deze studie om u te overtuigen

https://www.econologie.com/les-biocarbur ... -3566.html


Beeld

Koolzaad en zonnebloem zijn rond 800L per ha. Dus als ik goed bereken zijn de microalgen van 73 (= 58700 / 800) naar 171 (= 136900 / 800) keer productiever dan deze 2-gewassen... koolzaad en zonnebloem worden veel gebruikt om diester thuis te maken (ik vraag me af waarom ...)!

Ook is er FORT wedden dat algehele balans niveau, de energie-eisen zijn uiterst minder belangrijk voor microalgen (geen ploegen, geen zaaien, geen engrai dispers ...) gemeld uitsparing door geproduceerde kWh.

Het zijn de tankers die een groot deel van het onderzoek naar microalgen financieren (kijk naar patenten) ... het is allesbehalve een toeval!

Conclusie: agrobrandstoffen NO, biobrandstoffen JA
Dernière édition par Christophe de 31 / 12 / 07, 10: 31, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/12/07, 16:22

Met agrobrandstoffen! Lang leve biobrandstoffen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/12/07, 17:21

bonjour Christophe

Blijkbaar maken ze in de verschillende xxxpedia niet dezelfde nuance als jij.

http://fr.ekopedia.org/Agrocarburant
http://fr.wikipedia.org/wiki/Agrocarburant

Sommige woordenboeken lijken de woorden agrofuel en biobrandstof te negeren. Als er geen "officiële" definitie is, is het misschien tijd om er een te "laten vallen" en rekening te houden met uw idee gemaakt van "voedsel" -gewassen of niet. In de hoop dat de bekendheid en de goede ranking (rang) in Google van uw site de acceptatie van deze "nieuwe" definitie ondersteunen. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten