Biobrandstof en 2T

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Thibounet
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/03/05, 09:27
Plaats: Waterloo .be (België)




par Thibounet » 28/09/05, 20:50

hello,

Ik vroeg me af of het mogelijk was om ethanol of iets anders te mengen met benzine en 2t-olie, om een ​​2t-motor te laten draaien.

het belang is eerder economisch dan ecologisch, omdat er toch al olie verbrand wordt.

dus alsjeblieft, is dit mogelijk, ethanol tast de olie niet aan? Ik ben bang van wel?

merci :)
+ + +
0 x
http://www.pagethib.be.tf Het aanpassen van een gasbrander of olie naar PMC
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 28/09/05, 23:48

hallo, ik fotografeerde met G1's in ufolep met ontsmettingsalcohol en ricinusolie, hierdoor kon ik geweldige volumeverhoudingen hebben, maar ik moest veel groter gaan in de spuitmonden...... totdat de regelgeving veranderde... Ik moest overstappen op de ELF128 of 135 (destijds erg duur...ongeveer 30Ffr per liter), anders was er voor de minder bedeelden destijds de 100LL (deze kostte ongeveer 6.50 F per liter)

verder waren onze motoren uitgerust met cilinders van aluminium/nykasil + zuigers van grafietgesmede aluminium en betrouwbaarheid was niet onze voornaamste zorg, anders heb ik nooit met alcohol gebroken

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 28/09/05, 23:58

Ik vraag me af of het nodig zou zijn om het mondstuk te vervangen door modelbenzine, omdat deze methanol en een beetje nitromethaan bevat. Anders denk ik dat je in dit geval goed moet kijken naar het aandeel ricinusolie in de modelleerolie om overstrekking te voorkomen. Ik denk dat ik ga proberen benzine te modelleren op mijn bende (ik heb er 5 liter van die nutteloos is ... :D )
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Thibounet
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/03/05, 09:27
Plaats: Waterloo .be (België)




par Thibounet » 29/09/05, 09:01

Ik ben niet van plan mijn motor op te blazen met extra explosieve mengsels, ik wil hem uiteindelijk gewoon laten draaien met een beetje en ik hoop op veel biobrandstof. :P
0 x
http://www.pagethib.be.tf Het aanpassen van een gasbrander of olie naar PMC
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 29/09/05, 21:00

Welnu, modelbenzine is gegarandeerd 100% biobrandstof!! En methanol kost ongeveer 1.25E/liter.

Ik heb zojuist de mengbaarheid getest tussen bromfietsbenzine (benzine + olie) en modelbenzine (methanol + nitromethaan + ricinusolie).
Resultaat (50%/50% mengsel):
_De mobbenzine was roze (vanwege de olie die deze bevat) en de modelleerbenzine was lichtgeel voordat deze werd gemengd. Na het mengen werd alles bleek, dof geel, een beetje zoals water vol microscopisch kleine gele alken...
_de 9/10e mengt zeer goed en houdt het mengsel vast (in ieder geval na anderhalf uur)
_er vormt zich bovenop een tweede laag: ik denk dat het de mob-olie is die zich van de benzine scheidt wanneer deze zich vermengt met methanol + nitromethaan + ricinusolie. (maar het dunne laagje bovenop is niet roze zoals de olie oorspronkelijk)

Toen zei ik tegen mezelf dat ik de test een beetje ging pushen en ik goot het mengsel in mijn menigte naast de rest van de benzine die ik nog over had (zodat de toevoeging van modelleerbenzine geleidelijk kon gebeuren). Dus ik reed met ongeveer 5-10% modelbenzine.
De resultaten:
_De benzine van het model was gedeeltelijk verbruikt, je kon het ruiken in de uitlaat en het heeft een bijzondere geur,
_koppel bij lage toeren iets achter (waarschijnlijk vanwege de sproeier die te klein is voor deze brandstof)
_kracht in de torens zoals voorheen.
_de motor lijkt stiller bij stationair draaien (maar dat is misschien maar een indruk)

Verder nog geen resultaat op het verbruik of op de gevolgen voor de motor (ik ben bang dat vanwege de mengbaarheid de olie de motor niet goed zal oliën) maar voorlopig geen zichtbare gevolgen, de motor loopt prima.
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Thibounet
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/03/05, 09:27
Plaats: Waterloo .be (België)




par Thibounet » 30/09/05, 18:09

Oké, ik wacht op de rest van de resultaten.

en hoeveel kost modelleringsbrandstof? Ik neem aan dat er eigenlijk geen enkel financieel belang is?

+ + +
0 x
http://www.pagethib.be.tf Het aanpassen van een gasbrander of olie naar PMC

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten