Bio-olie uit hout

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57

Bio-olie uit hout




par aidiv » 30/09/05, 11:43

Hallo, een artikel in de 27 7-krant van dinsdag praat over een bedrijf CHOREN Gmbh
titel "De auto van morgen zal rollen .... naar hout"

hij legt uit dat ze kan lopen met houtsnippers of plantaardige compost.

het is een transformatie van biomassa in biobrandstof BioFioul.

een transformatie naar biogas die ik wil, maar direct in brandstof is beter niet? zou iemand het principe niet kennen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 30/09/05, 11:51

Interresse, maar hoeveel wordt het systeem gebruikt om te transformeren in minuten 20 in plaats van enkele duizenden (miljoen ik weet het niet) jaren oliehout?
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 30/09/05, 11:52

Hier is het artikel gemakkelijker te lezen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pouz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 13/09/05, 11:47




par Pouz » 17/10/05, 12:39

Het is al moeilijk om hout te vinden voor verwarming, als het bovendien stookolie is, bestaat het risico dat er binnenkort een tekort aan hout is ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/10/05, 12:42

Nee, ik denk niet ... bosrijk afval is heel belangrijk (tenminste om een ​​percentage van ons olieverbruik te bereiken) ... om nog maar te zwijgen over het struikgewas dat moet worden schoongemaakt ... In bijvoorbeeld brandpreventie ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/10/05, 14:46

Ze kunnen ook het vervuilende zeewier gebruiken dat de stranden van Bretagne vervuilt, en ook de hyacinten van water, een ramp die de Aziatische, Afrikaanse en Amerikaanse rivieren belemmert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 18/10/05, 01:13

claude07 schreef:Interresse, maar hoeveel wordt het systeem gebruikt om te transformeren in minuten 20 in plaats van enkele duizenden (miljoen ik weet het niet) jaren oliehout?

dat is de goede vraag "ki-tu": rolleyes:

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/10/05, 01:50

Goed antwoord op Pouz

Wat het bos betreft, ik heb niet hetzelfde als jij over de hoeveelheid hout die beschikbaar is, zeker het brandhout dat je koopt is duurder dan elektrische verwarming, maar het is meer voor een atmosfeer in sommige gevallen, voor de mensen van de stad, voor degenen die vindingrijker zijn, is er overal hout in hoeveelheid, je moet gewoon de moed hebben om het te verbranden.
Het bos is zo groot dat Frankrijk binnenkomt, als je over het bos vliegt, heb je de indruk dat je boven de oceaan bent en kun je jezelf verliezen.
Het meeste hout wordt hier gesneden om papier te maken, hoe hoger je naar het noorden gaat (Angava-baai), hoe kleiner het hout maar zeer compact is, het seizoen is erg kort.
een bos wordt vernietigd voor zichzelf, dus je moet bezuinigingen, selectieve, er vol van omgevallen bomen op de grond, zonder te tellen dat elke zomer is er altijd hier en, bosbranden soms dizainne running . er zijn continue patrouilles per vliegtuig om branden te detecteren. en anderen die voor de sterren zijn. Dus een bos is een cyclus, hoeft u alleen te planten (hout) en te snijden, ik weet dat sommige blote vingers cedar hout zijn er alcohol
maar het is geen grote industrie. Maar je moet naar de multinationals kijken
snippers van wit papier, je hebt waarschijnlijk rapporten en films gezien over het baureale bos.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 14/12/05, 18:24

Zou het niet eenvoudiger zijn om methaan te gebruiken (volledig gratis energie, helemaal groen, in grote hoeveelheden)
de lpg-auto's kunnen daar rennen en misschien ook de anderen in doping ... !!! ??? naast een brandstof zouden we ook compost produceren :)
en dan als de industriëlen het doen, vertel ik je niet over het bloedbad in de bossen!
En dan noemen we we vaak bos, dit veld van coniferen geplant in een rechte lijn die destructieve ecosiet (monocultuur) is, maar het is waar dat de scries veel materiaal hebben om te gooien of niet te gebruiken
Van hieruit een brandstof maken ...
0 x
Lounet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/12/05, 08:22
Plaats: Frankrijk Centre




par Lounet » 14/02/06, 17:13

<
een transformatie naar biogas vind ik niet erg, maar direct naar stookolie is toch beter? kent iemand het principe niet? >>

Ik ken het principe niet, maar één ding is zeker: er is geen theoretische onmogelijkheid om biomassa om te zetten in waterstofcarbide. Dus, zoek gewoon, en ik weet niet waar de chemische industrie op wacht?
Een opmerking: als ik me niet vergis, hebben de Duitsers tijdens de XIIIe Wereldoorlog hun essentie van steenkool gesynthetiseerd?
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten