Autoplus: rijden op plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/08/08, 09:25

Houthakker schreef:]Hallo,
ze probeerden 30% met een C4 (2005 HDi) uit 1.6 en constateerden na 0.4 km een ​​oververbruik van 100 l/1500 en "roetinjectorvervuiling"...
Geen details meer, geen foto's, geen andere auto's getest...


YRP, ze zeggen niet hoe ze getest hebben: inactief, onder belasting? jij die van precisie houdt ;-) het is een beetje zwak zoals je zegt.
normaal dat door het niet intrekken van de motor (opladen) de injectoren een beetje verstopt raken, maar het is maar een bewering, geen foto's enz... en ik geloof niet dat auto+ de oliebijbel is; -)

maar hey, zoals oliburn zegt, nu het gelegaliseerd gaat worden, is het niet nodig om te zeggen dat het perfect werkt op de TDi HDi en DCi met een geschikte kit! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/08/08, 14:31

jonule schreef:[...] en ik geloof niet dat auto+ de oliebijbel is ;-)[...]
Dat is zeker !

Maar dat ze erover praten, niet al te slecht, het is best interessant...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/08/08, 17:40

Hier is het bestand in .pdf formaat van 4 pagina's: https://www.econologie.com/autoplus-doss ... -3893.html
(dit zijn de scans gevonden op Oliomobile)
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 09/09/08, 19:38

Ik ging mijn frituurolie halen bij mijn restaurateur-vriend en hij legde me precies uit wat er was gebeurd met de
olieoogst in kleine restaurants:
er kwam een ​​meneer aan met een mooi leeg blikje en vertelde mijn vriend dat hij moest profiteren van een uitzonderlijke subsidie
van het Ministerie van Milieu om zijn olie te laten recyclen
en dat het hem geen cent kost... hij staat droog!!!
weet iemand van deze subsidie????
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/09/08, 23:51

Houthakker schreef:
jonule schreef:hallo houthakker,
jij die het artikel leest, weet je nog wat ze zeggen over TDi, HDi, DCi?
of iemand die dit artikel heeft?

merci
Hallo,
ze probeerden 30% met een C4 (2005 HDi) uit 1.6 en constateerden na 0.4 km een ​​oververbruik van 100 l/1500 en "roetinjectorvervuiling"...
Geen details meer, geen foto's, geen andere auto's getest...

Hallo,
De baas van Aeden vertelde me dat rijden met 50% zonder de olie te verwarmen, het risico loopt op verstopping van de injectoren en meer (het hangt af van de motoren...de gebruikte olie, enz..)
Op olio had iemand dit probleem, en moest zijn motor na 15000 km uit elkaar halen, als ik het me goed herinner, het was een kwestie van vervuiling en niet van breuk.
Momenteel zit ik op 7000 km op 50%, zonder problemen, met een molen van de oude generatie.
Maar deze week monteer ik uit voorzorg een bi-fuel kit, zodat alles goed gaat in de winter.
Volgens Aeden is ook de gebruikte olie belangrijk, afhankelijk van waar die vandaan komt: Franse frietkraam of restaurants... :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/09/08, 08:45

een motor met directe injectie warmt minder op dan een indirecte motor, de motor zakt stationair onder de 300°C die nodig is om de olie goed te verbranden: hij verstopt zich als de motor stationair draait, klassiek, het is 10 jaar geleden dat 'we weten het ;-)

op de "nieuwe" kits is er een T°C-sensor aan de uitlaat van de motor (uitlaat = representatief voor de T°C van de verbrandingskamer) die automatisch overschakelt op diesel wanneer de T°C daalt: op deze manier is er geen risico.

gelukkig gaat het vooruit, dit klinkt niet slecht.

NA: hoe deze sonde te krijgen en op de uitlaatpijp te installeren/lassen?
Ik denk dat ze elektronische informatie van de T°C van de uitlaat recupereren, heb je enig idee? EGR? Lambda-sonde? DPF?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/09/08, 08:56

:pijl: :D
hij verstopt als de motor stationair draait, klassieker, we kennen het al 10 jaar ;-)

Behalve dat we overal op het net zingen "ho, op veel auto's kun je in de zomer zonder problemen op 50% rijden" :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/09/08, 13:05

lejustemilieu schreef::pijl: :D
hij verstopt als de motor stationair draait, klassieker, we kennen het al 10 jaar ;-)

Behalve dat we overal op het net zingen "ho, op veel auto's kun je in de zomer zonder problemen op 50% rijden" :?
Absoluut, en daar vecht ik tegen, jonule weet er iets van... : Wink:

Als niet voor jonule, niet dom de EGR is geschoten, is het inderdaad heel goed mogelijk dat daar een temperatuursensor zit, aangezien deze EGR niet hoort te werken onder zware belasting.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 10/09/08, 13:39

Ik rijd zonder aanpassingen van de 20000-terminals!
wolks engine ... 1,9 l D
50% winter en 80% zomer
als we niet genoeg technisch gevoel hebben, rollen we niet met olie!
1-punt is alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : Mrgreen:
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/09/08, 14:46

oliburn schreef:[...] als je niet genoeg technisch gevoel hebt, loop je niet op olie!
1-punt is alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : Mrgreen:
Welk rapport???????????? :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten