Auto carburateur ombouwen naar E85?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par fracass » 24/02/22, 09:06

Voor de carb heb ik een zx solex carb geplaatst. Zo werkte het heel goed met benzine, bruine bougies. Dus ik heb de spuitmonden vervangen, je moet het oppervlak met ongeveer 30% vergroten.
Eerste bodyjet verhoogd van 120 naar 130
Die van de tweede van 130 naar 160
En de stationairsproeier van 40 naar 50

Het loopt feilloos.
In feite kun je zonder problemen mager draaien op ethanol, dus stel gewoon stoichiometrisch in voor een wintermengsel en het zal universeel zijn. Ik ben al een tijdje aan het hardlopen en het werkt geweldig
Ik heb een breedbandafr gekocht om alles op te poetsen.

Obamot, je praat over het beschadigen van de klepzittingen, waarom zou dat ze beschadigen, het lijkt me een stadslegende, heb je specifieke bronnen?
Bij de limiet op gietijzeren stoelen oké, het moet ze opeten zoals loodvrij zou doen, maar stalen stoelen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Obamot » 24/02/22, 11:44

fracass schreef:Voor de carb heb ik een zx solex carb geplaatst. Zo werkte het heel goed met benzine, bruine bougies. Dus ik heb de spuitmonden vervangen, je moet het oppervlak met ongeveer 30% vergroten.
Eerste bodyjet verhoogd van 120 naar 130
Die van de tweede van 130 naar 160
En de stationairsproeier van 40 naar 50

Het loopt feilloos.
In feite kun je zonder problemen mager draaien op ethanol, dus stel gewoon stoichiometrisch in voor een wintermengsel en het zal universeel zijn. Ik ben al een tijdje aan het hardlopen en het werkt geweldig
Ik heb een breedbandafr gekocht om alles op te poetsen.

Obamot, je praat over het beschadigen van de klepzittingen, waarom zou dat ze beschadigen, het lijkt me een stadslegende, heb je specifieke bronnen?
Bij de limiet op gietijzeren stoelen oké, het moet ze opeten zoals loodvrij zou doen, maar stalen stoelen...

Ik reed met een tiental auto's op ethanol en merkte geen enkel probleem. Dus inderdaad, urban legend, maar het was E85. Als je zeker bent van je schot... dat is het belangrijkste : Oops: : Mrgreen:

Op dit moment gebruik ik E85 op een Ford Mondeo 2.0i. Ik heb niets veranderd, behalve dat ik iridium bougies heb geplaatst om de koude start te verbeteren. Ik voeg soms 10% SP95 toe als het echt koud is om mijn batterij niet in 1 winter leeg te schieten : Mrgreen: Ik heb zojuist de boordcomputer gedwongen (door verschillende en opeenvolgende mengselniveaus) om hem buiten de fabrieksinstellingen te duwen, zodat hij "E85 accepteert binnen zijn lage toleranties (ik heb soms een berichtmelding op "slecht", maar het werkt.. En ik kan de foutmelding "afsluiten" met een OBDII-interface...)

Het probleem is dat hij al snel 3l./100km meer verbruikt....
Ik vroeg een dealer of we het mengsel konden verrijken, ze willen niet nat worden, hij zei nee, het was de boordcomputer die het deed en zij "kon niets oplossen

Dus ik ben een beetje bang om de injectorrails te vervangen als de computer niet weet dat de klus is geklaard (aangezien er geen manier is om het te weten) ... Dus ik gewoon aan deze kant ...

Maar ik zou graag iets willen doen dat werkt en mijn verbruik verminderen, niet gemakkelijk op een "injectie".

Ik dacht er aan om met een microvezeldoek over het hele oppervlak een “luchtrem” op het inlaatfilter te zetten en “een verstopt luchtfilter” te simuleren, want dat zou de werking van de computer in ieder geval niet verstoren en hij zou te maken krijgen met Het. En met “minder lucht” de verrijking “brandstofpercentage versus luchtvolume” zou een beetje hersteld zijn (ben ik naïef?) : Mrgreen: Het zou kunnen werken als de computer het aankan, maar ik heb het nog niet getest => wat denk je?
0 x
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par fracass » 24/02/22, 12:56

Een vriend heeft verschillende auto's gepasseerd die zijn geïnjecteerd met e85, in het algemeen accepteert de computer zonder aarzelen, door te doen wat je deed, in fasen, en als het tot stilstand komt, verandert het de injectoren, of zet het eenvoudiger een drukregelaar instelbare brandstof en verhoogt de druk een beetje, en de meeste obd-fout
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Obamot » 24/02/22, 13:26

fracass schreef:Een vriend heeft verschillende auto's gepasseerd die zijn geïnjecteerd met e85, in het algemeen accepteert de computer zonder terugdeinzen, door te doen wat je deed, in fasen, en als het tot stilstand komt, verandert hij de injectoren, of zet hij eenvoudiger een drukregelaar instelbare benzine en voer de druk iets op, en de meeste OBD-fout

En verbruiksdaling?
0 x
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par fracass » 24/02/22, 13:28

Oh nee, verbruik stijgt : Mrgreen:
15% meer ongeveer bij iso-vermogen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Macro » 24/02/22, 13:36

Het wordt gedaan door herprogrammering op een elektronische injectie. de computer zal het doen met de informatie van de lambda zolang de brandstofbehoefte de limieten van het brandstofsysteem niet overschrijdt.

Mijn baas heeft een ford galaxy flexfuel 150cv... Hij rijdt op E85. Zijn melkwegstelsel heeft amper 120 km op de teller, de motor verbruikt op een verbazingwekkende manier olie, zoals 000 liter om 2 km op de snelweg af te leggen... Desondanks komt er geen rook uit de uitlaat, de bougies zijn zo wit als stront, ik inspecteerde geen uitwendige olielekken, de katalysator moet alles verbranden... Kortom, hij werkt nog maar voor hoe lang...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Obamot » 24/02/22, 14:03

Ik bevestig, ik verbruik een beetje olie maar niet meer dan toen ik mijn Toyota 1,6l had en ik zei......benzine! : Mrgreen:

Moet zeggen dat de E85 het zwaar heeft. En het "reinigt" je elke motor ... je rijdt met alcoholheupen ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Obamot » 24/02/22, 14:06

fracass schreef:Oh nee, verbruik stijgt : Mrgreen:
15% meer ongeveer bij iso-vermogen
Ja maar daar als ik het propje een beetje trek ga ik van 13,6l naar 18l. eenvoudig : Mrgreen:

Als het maar 15% was... :schok:
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par SixK » 24/02/22, 19:42

Een niet al te slechte video die uitlegt hoe je op ethanol kunt rijden zonder al te veel risico te nemen voor de motor:


Als je een ODB hebt die de waarden kan lezen waar de man het over heeft.
Het zou toelaten om te zien of het door het beperken van de aankomst van lucht mogelijk is om de uitgevoerde compensaties te beperken en dus minder te verbruiken.
1 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Obamot » 24/02/22, 19:56

Goed idee, heel erg bedankt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten