Agro-Biobrandstoffen: Algemene prestaties

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...

Agro-biobrandstof

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Betreft Agro-biobrandstoffen: algehele beoordeling




par moinsdewatt » 14/07/20, 15:29

Macro schreef:Evenzo bevat de E10 geen 10% ethanol, maar slechts 7.7, en daarbuiten zou hij buitengewoon zijn, vooral in de zomer ...


Bron?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Betreft Agro-biobrandstoffen: algehele beoordeling




par sicetaitsimple » 14/07/20, 15:40

Christophe schreef:Dit is waarom ik verbaasd ben dat er nog steeds SP95 is en niet E10 ...


Zoals uitgelegd door Macro, is er een compatibiliteitsprobleem met sommige oudere voertuigen. Maar de "niet-E95" E10 (die nog steeds tot 5% ethanol bevat) is gedoemd geleidelijk te verdwijnen.

https://www.connaissancedesenergies.org ... %A0%205%25.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Betreft Agro-biobrandstoffen: algehele beoordeling




par Macro » 14/07/20, 15:49

moinsdewatt schreef:
Macro schreef:Evenzo bevat de E10 geen 10% ethanol, maar slechts 7.7, en daarbuiten zou hij buitengewoon zijn, vooral in de zomer ...


Bron?
: Mrgreen: dit is een van mijn twee taffs ... De e5 bevat slechts 4.8% de E 85 niet meer dan 75 ... Kijk naar mijn avatar ... Ik ben JR ewing ... kijk naar mijn profiel. ..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Betreft Agro-biobrandstoffen: algehele beoordeling




par Paul72 » 16/07/20, 18:17

Christophe schreef:Wist ik niet eens dat pure sp95 nog steeds bestaat? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

In de Nauuurd lijkt het me dat de overgrote meerderheid van de pompen E10 is ... nadat ik in Diesel heb gereden ...

Is dezelfde grafiek voor de B7 vs Diesel?


Ik gebruik de E10 niet meer, niet om compatibiliteitsredenen, maar om het bewezen hogere verbruik in vergelijking met de SP95 (ik was de eerste verrast, gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd). Het komt uiteindelijk duurder en vervuilender terug.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Betreft Agro-biobrandstoffen: algehele beoordeling




par Macro » 17/07/20, 07:56

De E10 kan op bepaalde motoren een verbruik genereren ... Zie bijvoorbeeld op bepaalde Alfa Romeo geacht compatibele verlichting van de anti-vervuilingswaarschuwingslamp te mislukken bij ontsteking en grillige werking ... Terwijl het ethanolgehalte slechts 3 is % meer dan de klassieke sp95 ... Raar maar .. Zo is het ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Schaar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/02/22, 18:50
x 2

Betreft Agro-biobrandstoffen: algehele beoordeling




par Schaar » 25/02/22, 18:55

Ik dacht niet dat dit soort brandstofverbruik nog relevant was. Met fabrikanten die zich vooral richten op elektrisch... Ecologisch is het niet beter.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten