Agro-Biobrandstoffen: Algemene prestaties

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...

Agro-biobrandstof

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 16/02/09, 16:15

Christophe, ik deel deze mening helemaal niet: ik denk dat we zullen moeten werken om onze bewegingsvrijheid te behouden. Het potentieel van hernieuwbare energiebronnen is zeer groot, individuele of collectieve mobiliteitsoplossingen die het milieu respecteren zijn er, de ontwikkeling ervan genereert werkgelegenheid.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 16/02/09, 16:24

Bewegingsvrijheid? Niet te snel generaliseren...

Is het vrijheid om 100 km per dag te moeten reizen in een metalen gevangenis van 6 m² om naar je werk te gaan?

De gemiddelde werk-slaapafstand is 23 km in Frankrijk... dat is enorm, namelijk 46 km per dag!

Met een reële kost per km (alles inbegrepen: aankoop, brandstof, verzekering...) van 0.3/km € is dat al 13.8 € wat naar een DROOG verlies gaat voor de arbeider om gewoon naar het werk te gaan! Voor een minimumloon is het bijna 2 uur per dag werken, alleen maar om het recht om te gaan werken te betalen! Is dat GRATIS???? Het feit dat de energie minder vuil is (betterplace) zal tegen deze prijs niet veel veranderen...want in het gunstigste geval heb je goedkopere energie maar voor de rest...

Vreemd idee van vrijheid dan... :?
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 16/02/09, 16:42

Als je die auto van die arbeider afpakt, weet ik niet zeker of hij vrijkomt.

Sommige mensen kiezen voor het openbaar vervoer. Anderen geven de voorkeur aan individueel vervoer.

Het probleem is onze afhankelijkheid van olie, niet het reizen zelf.

Er zijn oplossingen om uit deze afhankelijkheid te komen en tegelijkertijd ons comfortniveau te behouden (vrijheid om te bewegen, voor onszelf te zorgen, toegang tot informatie en cultuur, enz.). De ontwikkeling van deze oplossingen levert banen op.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 16/02/09, 17:32

Elec schreef:Als je die auto van die arbeider afpakt, weet ik niet zeker of hij vrijkomt.


AH goed? En als je er 2 uur per dag mee wegrijdt, voor een gelijkwaardig salaris: is hij dan minder vrij?

Pas op dat u niet het verkeerde doelwit krijgt! Ik sta niet terecht voor de auto, maar overreizen zoals we nu te veel zien... en waarvan de staat zeer medeplichtig is aan het vrijstellen van belasting...
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 16/02/09, 17:52

Christophe schreef:En als je er 2 uur per dag mee wegrijdt, voor een gelijkwaardig salaris: is hij dan minder vrij?


Hij is vrij om te kiezen wat het beste bij hem past.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/02/09, 19:38

bonjour Christophe
Christophe schreef:Pas op dat u niet het verkeerde doelwit krijgt! Ik sta niet terecht voor de auto, maar overreizen zoals we nu te veel zien... en waarvan de staat zeer medeplichtig is aan het vrijstellen van belasting...


Vergeet niet de huisvestingsparameter in de vergelijking op te nemen. Er zijn maar weinig mensen die eeuwig leven voor het simpele plezier om al dan niet belastingvrije kilometers te maken. Ik denk dat we voor veel mensen ver weg wonen omdat we niet veel keus hadden of de middelen om dichter bij ons werk te kopen/huren...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 16/02/09, 20:38

ik ben het niet vergeten...

De huurprijs wordt over het algemeen vastgesteld in verhouding tot het salarisniveau van een regio: anders zou er niets verhuurd kunnen worden...

Wat onroerend goed betreft, is het anders, maar niets dwingt je om een ​​huis te kopen op 50 km van je baan... of om niet van baan te veranderen...

Het draait allemaal om compromissen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 16/02/09, 22:54

+1 voor Christophe: nee kunnen zeggen tegen de auto is een vrijheid die je niet weet te nemen. Moge de crisis ons wat leren.

En elec, als je het over hebt bewegingsvrijheid, wetende dat alle individuele vrijheid stopt wanneer deze collectieve vrijheden in gevaar brengt, en wetende dat de auto vandaag de dag niet zorgt voor de bewegingsvrijheid van onze kinderen, moeten we al onze voertuigen stoppen totdat er een duurzaam alternatief is ontwikkeld? ;)

Zoals sommige leden aangaven, is het antwoord op het probleem van het brandstofverbruik, of de energie die nodig is om te reizen, ook gekoppeld aan aanverwante gebieden: huisvesting dicht bij werkplekken, compacte steden, carpoolen en alternatief reizen.

Het gaat er volgens mij om de service die we hebben (comfort?) een beetje te veranderen, niet te verliezen, maar aan te passen: leven zonder auto kan als afschuwelijk ervaren worden, en toch, als de stad erop ingericht is, is het te voet ontdekken van een mooie, onvervuilde stad niets minder dan een luxe waar je alleen op vakantie voor betaalt!?

Het verminderen van de behoefte aan individuele autoritten is een prioriteit waarmee men zich levensvatbare 2e en 3e generatie agrobrandstoffen kan voorstellen.

PS: Elec, voor de bossen in plaats waarvan 1e generatie agro-brandstoffen worden geproduceerd, ja het is een stom bloedbad... Maar dit is niet noodzakelijkerwijs het geval voor alle productiemiddelen van methaan en olie.
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 16/02/09, 23:26

minguinhirigue schreef: En elec, als je het over hebt bewegingsvrijheid, wetende dat alle individuele vrijheid stopt wanneer deze collectieve vrijheden in gevaar brengt, en wetende dat de auto vandaag de dag niet zorgt voor de bewegingsvrijheid van onze kinderen, moeten we al onze voertuigen stoppen totdat er een duurzaam alternatief is ontwikkeld? ;)


Ik vind de vraag interessant. Het huidige transport, op basis van olie, is immers niet duurzaam en draagt ​​bovendien bij aan de verergering van de klimaatcrisis en zorgt voor enorme gezondheidsproblemen (voertuigvervuiling).

Ik denk echter niet dat voertuigen moeten worden verboden, maar dat we in plaats daarvan zo snel mogelijk moeten overgaan op groene elektromobiliteit (wind, zon, enz.), individueel en collectief.

NB - De beste manier om afval te recyclen is door biogas te produceren, biogas dat wordt gebruikt in warmtekrachtkoppeling + elektriciteit. Het verbranden van biomethaan in een warmtemotor is geen massale oplossing (3 Mtoe max in Frankrijk) en is niet relevant in termen van energie-efficiëntie.
We moeten uit de hittemotor komen. (aan de andere kant a back-up Stirling-blokvoor sommige situaties, oké; Te huur).
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 18:19

ScienceDaily (januari 29, 2009)
Voedsel versus biobrandstoffen: milieu- en economische kosten

(...) David Pimentel en zijn collega's van de Cornell University in de staat New York wijzen op de problemen die gepaard gaan met het omzetten van verschillende gewassen in biobrandstoffen. Niet alleen zijn deze hernieuwbare energiebronnen inefficiënt, ze zijn ook economisch en ecologisch kostbaar en lang niet zo productief als verwacht. Hun bevindingen zijn online gepubliceerd in Springer's tijdschrift Human Ecology.(...)

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 074830.htm


referentie:
Pimentel D et al. Voedsel versus biobrandstoffen: ecologische en economische kosten. Menselijke ecologie
Studie hier online beschikbaar:
http://www.springerlink.com/content/47705417208688m7/

Conclusies:

- lage energie-efficiëntie
- zware milieubelasting
- duur
- de aangekondigde cijfers (opbrengsten etc.) worden nergens gehaald, verre van dat
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten