Agro-Biobrandstoffen: Algemene prestaties

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...

Agro-biobrandstof

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 19/01/09, 00:11

minguinhirigue schreef: Waar haal je de 0,5% fotosynthetische opbrengstwaarden?


http://www.ecologie.gouv.fr/IMG/pdf/Agr ... nement.pdf
(verslag Agrofuels en milieu, December 2008, Ministerie van Ecologie)

113-pagina: "Met fotosynthetische omzettingsrendementen van zonne-energie van minder dan 0,5%, ligt het energievermogen van biomassa tussen 0,01 W / m2 en 1,2 W / m2 (Smil, 2003 *)."

* Smil, V. 2003, Energie op het kruispunt, MIT Press, Cambridge, Ma.

Het is zeer eenvoudig te verifiëren door berekening.

minguinhirigue schreef: de vraag naar biobrandstoffen kan worden beperkt tot 20% van het huidige verbruik voor alleen lange reizen
Een dergelijke doelstelling van 20% zou leiden tot katastrofisch gevolgen voor het milieu en sociale: enorme waterverbruik, enorme chemische verontreiniging (bestrijdingsmiddelen, meststoffen), impact op de biodiversiteit, gezondheid, voedsel prijzen etc.
En vergeet niet dat de liter agro-biobrandstof, exclusief subsidies, erg duur is.

minguinhirigue schreef: ] Microalgen zijn rond 4 met 6% in goede omstandigheden en met een theoretisch maximum van 11% ... en recente bioreactoren type 3DMS resultaten geven in de volgorde van 200 tep / ha / jaar (in Arizona, maar toch ...;))!?


Bedankt voor de link naar Greenfuel, ik weet het, ze hebben ook een van mijn artikelen over microalgen gepubliceerd op hun website (papier vertaald in het Engels):
http://www.greenfuelonline.com/gf_files/algaefuel.pdf

In het rapport Agrofuels en milieu, December 2008, Ministerie van Ecologie, je kunt dit lezen:

"Agrobrandstoffen van de derde generatie, ACG3, op basis van algen (...) zouden ongeveer 3 W / m2 bedragen, of op het niveau van de waterkracht. Windenergie heeft stroom. energie bijna tien keer hoger, tussen 5 en 20 W / m2, en waterkracht in de bergen ligt tussen 10 en 50 W / m2. "
http://www.ecologie.gouv.fr/IMG/pdf/Agr ... nement.pdf (pagina 113)

Conclusie:
- zelfs de best presterende fotosynthetische organismen (sommige microalbumsoorten) hebben een lagere conversie-efficiëntie dan zon-PV of CSP. [Als we de studie van de energieketen naar de auto voortzetten, hebben we een extra correctiefactor van 4, gerelateerd aan het verschil in efficiëntie tussen de elektromotor en de thermische motor.]
- Merk op dat het kweken van de microalgen zeer complex en erg duur is en sterk de consument, in water, in kunstmest, in antibiotica is. Ten slotte zijn de risico's van milieuverontreiniging door microalgal GGO's (+ andere milieueffecten van gewassen) niet geëvalueerd.

1 liter biodiesel microalgal = 10 euro volgens het team Shamash, Frankrijk = 1590 euro het vat = 2270 dollar per vat.

"Agrofuels bevinden zich in de laagste opbrengstzone, ze worden namelijk beperkt door de fotosynthetische opbrengst die erg laag is (<1%). De derde generatie, die algen gebruikt, zal veel minder efficiënt blijven dan alle “elektrische” oplossingen, vooral het gebruik van zonne-energie."
http://www.ecologie.gouv.fr/IMG/pdf/Agr ... nement.pdf (8-pagina)

NB - Zie voor serieuze cijfers over de olieproductie van verschillende fotosynthetische organismen de 1-tabel en de 2-tabel 296-pagina van dit document:
http://www.agric.wa.gov.au/content/SUST ... oalgae.pdf
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 19/01/09, 11:21

Elec schreef:
Leo Maximus schreef:Natuurlijk zou de elektrische ideaal zijn, maar de perfecte batterij bestaat nog niet en zelfs als hij op een dag bestaat, zal hij nog steeds worden opgeladen.

Met een infrastructuur op zijn plaats, zijn de huidige batterijen ruim voldoende. We hebben technologie hier en nu. Het is dringend om te handelen, we hebben geen tijd om te wachten of, erger nog, onze tijd te verspillen met halve of valse oplossingen.

Voor Toyota en Honda is de hybride auto een noodzakelijke tussenpersoon tussen de klassieke thermische auto en de elektrische auto met waterstofbrandstofcel.

Waterstof is daar een uitstekend voorbeeld van valse oplossing.

1 - Elektriciteit wordt uitgezonden met een snelheid van 273 000 km / s in koper (snelheid van informatie). Een vrachtschip beladen met gecomprimeerde waterstof circuleert met ongeveer 20-knopen of 36 km / h.

2 - Het elektriciteitsnet is al op wereldwijde schaal aanwezig, het waterstofdistributienetwerk bestaat niet.

3 - De grote hoeveelheid energie die nodig is om waterstof te verkrijgen uit natuurlijke verbindingen (water, methaan, biomassa), om het te comprimeren of vloeibaar te maken, om deze energievector over te brengen naar de consument, en de energie verloren tijdens de conversie in elektriciteit in brandstofcellen leidt tot een totale opbrengst van slechts 25%.

1, 2 et3: Wat is de meest interessante vector tussen elektron en waterstof?

Ik kijk er naar uit om de nieuwe generatie goedkope elektrische auto's op de markt te brengen met hun Li-ion Instant-Charge-batterijen. 8)

Het voordeel van de brandstofcel is dat een elektrische auto enerzijds een aanzienlijke autonomie heeft, gelijk aan die van een thermische, en anderzijds een tijd heeft extreem korte "belasting" ineens is de auto altijd direct beschikbaar.

De gebruiker, ongeacht zijn intellectuele niveau, ziet de auto als zijn praktische kant. Elektriciteit reist zeer snel in de bestuurders, bijna net zo snel als in de leegte, het is buitengewoon. Ik heb stilletjes de leiding over mijn hi-tech batterij gekregen als ik thuis kom van het werk. Opeens krijg ik een dringend telefoongesprek: mijn dochter die op de middelbare school zat bij de 25-terminals miste de laatste bus, ik moet haar gaan halen, het is banaal, maar de batterijlading staat het niet toe, dus hoe kan ik het doen? Ik vertel hem dat elektriciteit met 273 000 km / s in koper rondrijdt en dat het tot morgenochtend moet wachten : Lol: ? Natuurlijk is er de oplossing taxi's, buren, familie, maar het is alsof ik geen auto had.
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 19/01/09, 20:58

De waterstofketen leidt tot een enorme verspilling van energie: met een waterstofeconomie gebaseerd op bijvoorbeeld zonne-energie, zou het nodig zijn om 3 keer meer zonne-energiecentrales dan met elektriciteitsbesparing!

Dit vertaalt zich onvermijdelijk in een veel hogere totale kostprijs en een veel hogere milieu-impact (geen enkele technologie heeft een nul-ecologische balans).

Waterstof is en blijft een zeer dure brandstof.
Dead end (oplossing alleen voor nichetoepassingen).

Ik kijk er naar uit om de nieuwe generatie goedkope elektrische auto's op de markt te brengen


In Frankrijk is het niet voor nu: mentaliteiten zijn nog niet klaar.

Door nadelen in China, Denemarken, Israël, Californië, Hawaii, Australië, Ontario, Japan, Tenesse, Oregon, Michigan, zal het zeer snel gebeuren.

NB: met uw voorbeeld is het noodzakelijk dat uw werk 160 km van uw huis is om leeg te zijn bij thuiskomst. Vanuit statistisch oogpunt is het vrij zeldzaam voor mensen die op 160km wonen vanaf hun werkplek;)
(voor geheugen, met BP, laadt u uw batterij op, overal waar deze is geparkeerd)
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 19/01/09, 22:24

Elec schreef:Conclusie:
- zelfs de best presterende fotosynthetische organismen (sommige microalbumsoorten) hebben een lagere conversie-efficiëntie dan zon-PV of CSP. [Als we de studie van de energieketen naar de auto voortzetten, hebben we een extra correctiefactor van 4, gerelateerd aan het verschil in efficiëntie tussen de elektromotor en de thermische motor.]

Dat ik geen context heb, maar we moeten rekening houden met de mogelijkheid om oude auto's te laten rollen en sommige voertuigen over langere afstanden te laten rijden dan 160 of 300 km mogelijk is met moderne geavanceerde elektrische technologieën ...

Om deze redenen is de energiedichtheid van de afgewerkte biobrandstoffen niet verwaarloosbaar ... Zelfs als de hele productiecyclus een conversie-efficiëntie van zonne-energie veronderstelt (laat ons specificeren dat dit niet hun enige energiebron is). energie, er zijn ook essentiële voedingsstoffen in de omgeving ...) 8 10 keer lager dan dat van fotovoltaïsche en 20 50 keer lager dan dat van CSP ...

Elec schreef:- Merk op dat het kweken van de microalgen zeer complex en erg duur is en sterk de consument, in water, in kunstmest, in antibiotica is. Ten slotte zijn de risico's van milieuverontreiniging door microalgal GGO's (+ andere milieueffecten van gewassen) niet geëvalueerd.


Ik heb botryococcus braunii en spirulina behandeld, ik ben niet bijzonder getalenteerd, maar het is mogelijk om thuis te groeien. Voor superhoeveelheden kan het complex zijn, maar we hebben erger gezien ... (een lab voor de productie van siliconencellen bijvoorbeeld ...)

In termen van waterverbruik zijn dit vaak gewassen die brak water kunnen accepteren. Voor de kosten hangt dit deels samen met de schaal van de productie (de producties zijn tegenwoordig experimenteel en lijken eerder op ambachtelijke praktijken ...).

Voor meststoffen, antibiotica en GGO's moeten de excessen van intensieve naoorlogse landbouw als lessen dienen om te begrijpen dat er andere manieren zijn om planten te laten groeien. Gratis voor agronomen om een ​​slimme terugslag te hebben ...

De fada die me botryococcus en spirulina liet hanteren, kweekt ze met "nagelsap", pis, grof zout en soms wat plantensap erbij! Dit is genoeg om de ideale ontwikkelomgevingen te benaderen! De zuurstofvoorziening gebeurt met een doe-het-zelf-molen met een fiets, een kleine elektromotor en zonnepanelen! En ja hoor, er was niet genoeg wind boven de poelen ...

Nadat ik niet tegen de elektrotechnische industrie ben geweest, verre van dat, stel ik me voor dat het geweldig zou zijn dat het in 30-jaren 80% van de autorit en 90% van de gemeenschappelijke reizen dekt ...

Maar op het gebied van wind, micro-waterkracht en zonne-energie is er nog steeds werk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 19/01/09, 22:29

Voor waterstof, Maximus, denk ik dat we moeten wachten om te zien of we genoeg binnenbrengen coproductie energie:
- zonne-energie op zeer hoge temperatuur?
- hypothetische kernfusie?

Voordat overtuigende resultaten op deze gebieden worden behaald, is het verspillen van energie door energie om te zetten in een valsaardige vector ...
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 19/01/09, 22:37

minguinhirigue schreef: Ik behandelde botryococcus braunii en spirulina, ik ben niet bijzonder getalenteerd, maar het is mogelijk om thuis te groeien ..


Microalgen groeien alleen in een pot met goudvissen ... Ze maken groen het water van de pot;)

Maar om een ​​winstgevende olieproductie te maken, is er een kloof!
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 20/01/09, 02:05

Ik ben slechts een bescheiden amateur, maar volgens het advies van mijn favoriete anarchitect (botanicus in deze tijd ...) denk ik dat ik hem zoals hij kan uitgeven van 1 cm3 tot een paar liter in twee weken ... Het cultiveren in bekkens wordt dan mogelijk.

De plantkundige anarchitect vervolgt op deze uren zijn experimenten ... Ik zou graag de volgende keer een pool van 400 liters botryococcus zien naast die van spirulina! Ja, spirulina groeit al jaren en de 400-liters spirulina waren nogal in vorm ...

Goed hij, het is niet rendabel, het lijkt meer op een beer die het leuk zou vinden om bijen te trainen om wat meer honing te hebben ... Maar een amateur kan in de zomer meer produceren dan 20 kg spirulina zonder daar te spenderen uur, met een beetje lef en goede wil, kon pro veel beter doen, toch?

Na de winstgevendheid van bedrijfsmodel kan hen dwingen te wachten op het grote tekort aan zwart goud ... maar wetend dat de teelt van bepaalde op biobrandstoffen gerichte terrestrische planten op sommige plaatsen al winstgevend is *, denk ik dat een productie van biobrandstoffen met een beter rendement en een mogelijke installatie op niet-akkerland (en ja, bioreactoren zijn duur, maar ze concurreren niet met voedsel) is een nog winstgevender en meer ondersteunend alternatief ... Laten we een beetje meer wachten op feedback van verschillende groepen die aan het onderwerp werken.

* In ontwikkelingslanden waar we vaak winnen, doen we alleen voedselproductie ... sic ...
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 20/01/09, 02:17

De productie van spirulina is perfect winstgevend omdat we een voedingsproduct met een hoge toegevoegde waarde hebben. Het wordt verkocht in 160 euro per kilogram ... in de uitverkoop;)
http://www.leguide.net/go/search/idx/50 ... ine/go.htm

Analyses - voor 100 g:

Energiewaarde: 1630 kJ
Eiwitten: 65 g
Koolhydraten: 12 g
Lipiden: 6 g

Vitaminen
Beta-caroteen: 104 mg / AJR *: -
Vitamine B1: 3.7 mg / AJR *: 264%
Vitamine B2: 3.2 mg / AJR *: 200%
Vitamine B3: 14.7 mg / AJR *: 82%
Vitamine B6: 0.8 mg / AJR *: 40%
Vitamine E: 10 mg / AJR *: 100%

mineralen
Magnesium: 391 mg / AJR *: 130%
Fosfor: 1168 mg / AJR *: 146%
Natrium: 638 mg / AJR *: -
Calcium: 616 mg / AJR *: 77%
Strijkijzer: 79 mg / AJR *: 564%

http://www.blog-vesinet.fr/images/spiruline.JPG

Maar zoals het rapport aangeeft Agrofuels en milieu zojuist uitgebracht in december 2008, olieproductie door microalgen zal nooit concurrerend zijn met elektrische oplossingen. Om eenvoudige fysieke redenen.

De enige relevante toepassing is naar mijn mening langeafstandsvliegtuigen.

maar wetende dat de teelt van sommige biobrandstofgeoriënteerde terrestrische planten op sommige plaatsen al winstgevend is * (...)
* In ontwikkelingslanden waar we vaak winnen, doen we alleen voedselproductie ... sic ...


Ja, plaatsen, zoals in Brazilië of Indonesië, waar we de beroepsbevolking exploiteren, waar we de kleine landeigenaren onteigenen, waar we het bos met hoge snelheid V (biodiversiteit) doorsnijden, en waar de rivieren zijn vervuild met meststoffen en pesticiden.

Om over dit onderwerp te lezen, het rapport van Friends of the Earth, september 2008:

Biobrandstoffen: destructie bevorderen in Latijns-Amerika
http://www.foei.org/en/publications/pdf ... erica/view
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 20/01/09, 10:02

minguinhirigue schreef:Voor waterstof, Maximus, denk ik dat we moeten wachten om te zien of we genoeg binnenbrengen coproductie energie:
- zonne-energie op zeer hoge temperatuur?
- hypothetische kernfusie?

Voordat overtuigende resultaten op deze gebieden worden behaald, is het verspillen van energie door energie om te zetten in een valsaardige vector ...

"- zonne-energie op zeer hoge temperatuur? - hypothetische kernfusie?" Dit moet worden toegevoegd aan het Syrota-rapport en vervolgens worden gearchiveerd in de 5e kelder :D .

Eerst uit aardgas uitgeblazen door gebrek aan gebruik en methaan.

Hoeveel gas wordt er in de wereld afgefakkeld?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16136
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5246




par Remundo » 20/01/09, 10:15

Dat is het afval.

dat is in honderdsten van een miljoen m3 (onder normale omstandigheden van temperatuur en druk)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Torchage_e ... az_naturel

het is een schande.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten