Goed nieuws uit Zwitserland

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland

Goed nieuws uit Zwitserland




par Charlotte » 13/10/06, 17:40

De productie en distributie van bio-ethanol in Zwitserland heeft de steun gekregen van de Nationale Raad (parlement). Het moet nog die van de Raad van Staten (Senaat) verkrijgen om uiteindelijk het voorwerp uit te maken van een definitieve politieke beslissing die in 2008 wordt verwacht. De bouwwerken zijn al in volle gang en wachten alleen nog op dit laatste groene licht om een ​​fabriek te bouwen.

In het kort en in cijfers zijn er 150 verdeelstations voor bio-ethanol gepland en de kortetermijndoelstellingen zijn dat automobilisten eerst met 5% bio-ethanol rijden, daarna met 10%, met als einddoel "over "ruim twintig jaar" 85% en 25% van de biobrandstof geproduceerd in het land.

Meer details in dit artikel: http://www.letemps.ch/template/suisse.a ... cle=191422

Ik vraag me af: 25% van de bio-ethanol uit het land, dat is veel geïmporteerde bio-ethanol en bevat dus energie en potentiële afbraak door transport en decanteren. Ik denk dat het een berekening is die ze hebben gemaakt, in ieder geval lijkt Alcosuisse (de drankraad, verantwoordelijk voor het project) zeker van hun kans. En behoorlijk serieus.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Goed nieuws uit Zwitserland




par Christophe » 13/10/06, 17:58

Charlotte schreef:Ik vraag me af: 25% van de bio-ethanol uit het land, dat is veel geïmporteerde bio-ethanol en bevat dus energie en potentiële afbraak door transport en decanteren. Ik denk dat het een berekening is die ze hebben gemaakt, in ieder geval lijkt Alcosuisse (de drankraad, verantwoordelijk voor het project) zeker van hun kans. En behoorlijk serieus.


+1
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/10/06, 21:52

wat is hun lokale alcohol in de Zwitserse, kirsch, pruim...? : Mrgreen:
zoals we ze kennen, is het waarschijnlijk duur :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 13/10/06, 22:08

methylalcohol maakt deel uit van de samenstelling van biodiesel, dus het is de Régie des alcools die de cotas beheert
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/10/06, 23:04

zei binbin4

methylalcohol maakt deel uit van de samenstelling van biodiesel, dus het is de Régie des alcools die de cotas beheert


Je hebt de vraag helemaal niet beantwoord! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 13/10/06, 23:33

elephant schreef:wat is hun lokale alcohol in de Zwitserse, kirsch, pruim...?


De Williamine, wat een vraag... :schok:

zoals we ze kennen, is het waarschijnlijk duur


Ja, maar het is geweldig! :P
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 14/10/06, 05:09

Euh, het is goed om zulke doelen te stellen, maar waar komt al die alcohol vandaan??

Zwitserland is niet groot en gezien het land vind ik het moeilijk te geloven dat de oppervlakte tussen de meren, de steden en de bergen voldoende is??

Al in Frankrijk is het totale landbouwareaal niet genoeg???

Ik zal proberen een vergelijking te vinden, bevolking, nuttig agrarisch gebied
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten