Een andere waarheid op LPG

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Een andere waarheid op LPG




par jean63 » 11/01/06, 16:39

Ik rijd LPG en ik ben er trots op (voorlopig)
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 11/01/06, 16:57

Ik ben het er volledig mee eens dat het onlogisch is om diesel in te voeren als liters LPG wachten op gebruik.
Maar dat gezegd hebbende, we mogen niet vergeten dat dit de site is van een verkoper van het LPG-systeem ... De cijfers moeten daarom worden gebruikt met een platte ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 11/01/06, 16:58

Ja, dat weegt enigszins op tegen het vorige artikel. Door nadelen prestatieprobleem, verwarren ze ons dat het oneerlijke limiet is omdat het lijkt dat we meer LPG verbruiken dan benzine en ze spreken van dichtheid en octaangetal betere prestaties op gewicht maar niet op consumptie ( tussen ons en het milieu zonder een rendementsblad teruggebracht tot het gewicht).

Wat betreft wat er in de fakkels wordt verbrand, zou ik graag meer details willen hebben omdat we het al hadden besproken zonder specifieke informatie te hebben. Het lijkt overweldigend om zulke hoeveelheden GAS voor niets te verbranden.

Kortom in de stad lijkt LPG altijd voordelig, maar stelt het broeikaseffect ter discussie dat niet veel mag veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

OK




par jean63 » 11/01/06, 18:12

met u eens zijn; Ik heb TOPGAS gevraagd om wetenschappelijke referenties te geven ter ondersteuning van wat het beweert. Uiteindelijk weten we niet wie de waarheid vertelt. Het is natuurlijk in zijn belang om te zeggen dat het de beste is, maar ik vind het niet zo erg ..... waarom rijden in al deze grote steden bussen op LPG ... en waarom niet liever LPG dan CNG als je ziet dat de gasoorlog tussen Rusland en Oekraïne is begonnen! Ik weet zeker dat het LPG in fakkels verbrandt, dus CO2 wordt zonder voordeel de atmosfeer in gestuurd.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 11/01/06, 21:09

Heeft iemand een groenbalans aangeboden om extractie, transport, verpakking etc. tussen LPG en olie te vergelijken ???

Door u te remerkying ... : Wink:
@ weldra
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 12/01/06, 13:16

De eco-balans (LPG) wordt vergeleken met methaan !!! (lokale productie verminderd transport en al met al !!!)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten