Een Marseillais inaugureert

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 07/09/05, 21:50

Is frituurolie echt zo neutraal?

Op een dag had mijn vrouw wegens rommel in de keuken de SEB-friteuse in een berging opgeborgen. Het had weinig nut...
Misschien heb ik een jaar later deze friteuse gevonden en hem geopend; het had nog steeds zijn olie van de laatste keer koken, gestold; het verspreidde een vage geur van ranzig ... Ik gooide de olie weg en maakte de container schoon.
Over de hele wand en de bodem van de friteuse, die in contact waren gebleven met de gestolde olie, was de coating Bruni en leek gecorrodeerd...
De frituurolie moet zich herstellen a bepaalde zuurgraad van de aardappelen, die de ultrafiltratie tot 5 micron moet doorstaan.
Deze hergebruikte olie zal daarna in de hele brandstofketen van het voertuig worden teruggevonden.

(Er zijn alleen benzineauto's in mijn huis, en het is niet mijn geluk in deze huidige momenten...)
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/09/05, 10:07

Gebruikte olie veroorzaakt inderdaad corrosieproblemen, evenals enkele elektrochemische reacties.

Materialen met elektronische affiniteit mogen niet worden "gemengd" (redoxpotentiaal, gammaregel, enz.) op de leidingen die in contact komen met de olie (messing of koper is verboden omdat ze reageren met de aluminium onderdelen van de injectiepompen).

Er is een heel interessant onderwerp hierover op de forum Olie-mobiel:forum/viewsubjet.php?t=1133' target='_blank'>http://www.oliomobile.org/forum/viewsujet.php?t=1133

Hé, wist niet dat ik het was die het had gemaakt lol :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 13/09/05, 14:55

Ik heb de link gelezen. Dankjewel.

In het voorbeeld van mijn friteuse is er geen fenomeen van "elektrische batterij".

De olie was een jaar lang bevroren, compact in de pan, zonder beweging, zonder luchtverversing; bovendien was het deksel gesloten.
Er was slechts één type metaal in contact, namelijk een "speciale" coating voor dit gebruik, na een dozijn frituurbeurten (met vernieuwde zonnebloemolie natuurlijk..) te hebben gedaan.
Het kan alleen de zuurgraad zijn die de coating heeft aangetast, niet ontworpen voor langdurige opslag.
0 x
Wens =>

Staat om normaal te spreken

zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/09/05, 16:28

Dag
Toen je olie opraapte uit het vat achter in het restaurant
in de gebruikte olie zit ook het product voor het schoonmaken van de hamburgerplaat, zout, azijn, enz. je moet met de kok afspreken om hem een ​​vat te geven, zodat hij alleen olie doet
(en ga af en toe uit eten in zijn restaurant).
Maar schiet op, want er zijn verschillende bedrijven die zich beginnen te organiseren om deze oliën in te zamelen, momenteel kost het $ 15 voor de kok om zijn olie af te voeren, maar in korte tijd zullen de bedrijven, net als motorolie, zijn oliën terugkopen
nieuwe olie om in groot formaat te kopen kost $ 1 per liter, een klein restaurant geeft 60 liter per week uit, genoeg om een ​​automobilist te bevoorraden.
weinig ervaring
5 jaar geleden heb ik de onderkant van mijn carrosserie bespoten met gebruikte gebakken aardappelolie, uit mijn friteuse maïsolie heb ik het opgewarmd en het was zeer effectief het bleef jarenlang zitten zonder roest aan te maken, het is zelfs moeilijk te verwijderen met aceton.
Vorig jaar kocht ik nieuwe frituurolie en herhaalde ik de operatie, de eerste uitstapjes in de regen spoelde al deze olie weg
Conclusie gebruikte frituurolie heeft een heel andere structuur dan nieuwe olie, afhankelijk van of er frites, donuts of uienringen van gemaakt zijn, en door herhaaldelijk gloeien verandert de samenstelling.
Andre
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten