ULM aangedreven door perslucht

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
George
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 14/12/07, 09:56
Plaats: Montpellier strand




par George » 20/12/07, 09:40

"Nou, de paramotor is niet de meest efficiënte manier om te vliegen: hij sleept veel, er is veel kracht voor nodig om een ​​vlakke vlucht te behouden, hij is erg langzaam, veel te gevoelig voor aerologie naar mijn smaak en om thermiek op te rollen. Veel geluk want de manoeuvreerbaarheid met het gewicht van de motor heeft niets te maken met die van een paraglider: zorg voor een reserveparachute ..."

De paramotor heeft eigenlijk last van een door de piloot verborgen motor en slechte aerodynamische prestaties.
Aan de andere kant integreren de motoren in "razeebuss" -stijl de vrije vluchtzijde door het gewicht voor (batterijen) en achter de piloot (motor en chassis) te verdelen, dit vermijdt de slingereffecten in thermiek.
Voor de reddingsparachute heeft iedereen er al heel lang een!
De langzame vlucht van paragliders is hun charme, het is een must op het gebied van aerologie en het is onmiskenbaar een voordeel in lichtomstandigheden.
0 x
Kerstman, ben ik goed geweest en ik bestelde gyroplane, weet je nog?
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 20/12/07, 12:03

george schreef:Voor de reddingsparachute heeft iedereen er al heel lang een!
De langzame vlucht van paragliders is hun charme, het is een must op het gebied van aerologie en het is onmiskenbaar een voordeel in lichtomstandigheden.


Para-redding: in paragliding ja, maar weinig paramotoristen hebben het (het is extra gewicht en € ...)
Bij licht wel, maar als de omstandigheden omhoog gaan, vooral tijdens de vlucht*, wordt het al snel gevaarlijk (in een paramotor nog vroeger): op het terrein van Markstein (Vogezen) bijvoorbeeld. we tellen niet meer het aantal vaak ernstige ongelukken door flappen, sluitingen, enz... aan het einde van een lap hangen heeft me altijd gek gemaakt omdat we niets meer onder controle hebben als we grenzen overschrijden die snel worden bereikt.. .

*Op een dag met mooi weer en matige wind vertrok ik in een "Skyranger" microlight voor een reis van 2 uur: op de terugweg was de wind aanzienlijk toegenomen tot 100 km/u op hoogte (niet aangekondigd door de weersvoorspelling) en 50 km / h+vlagen en downdrafts op de grond, de wind was over de landingsbaan: het was heet bij de landing, een ongetrainde piloot zou waarschijnlijk op zijn rug of op de achtergrond zijn beland...
0 x
George
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 14/12/07, 09:56
Plaats: Montpellier strand




par George » 20/12/07, 12:41

In een helikopter met turbines (twee voor het geval dat) is het nog veiliger maar daar gaat het niet om...

Het onderwerp: is een ultralight aangedreven door perslucht; Ik heb een bericht naar K'AIR gestuurd om een ​​eerste reactie te krijgen over de haalbaarheid van een paramotor die deze techniek gebruikt.

Iemand enig idee hoe zwaar dat zou kunnen zijn?
0 x
Kerstman, ben ik goed geweest en ik bestelde gyroplane, weet je nog?
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 21/12/07, 00:05

george schreef:In een helikopter met turbines (twee voor het geval dat) is het nog veiliger maar daar gaat het niet om...

Het onderwerp: is een ultralight aangedreven door perslucht; Ik heb een bericht naar K'AIR gestuurd om een ​​eerste reactie te krijgen over de haalbaarheid van een paramotor die deze techniek gebruikt.

Iemand enig idee hoe zwaar dat zou kunnen zijn?


Ter informatie, de helikopter is een van de gevaarlijkste vliegtuigen die er bestaan... een motorstoring op een paar tien meter hoogte is gegarandeerd de dood (bovendien tussen de grond en de hoogte die nodig is om de tijd te hebben om in "autorot" te gaan we noem het de "doodszone" ... ja ... en op sommige helikopters kun je geen autorotatie doen, dus hebben ze minstens 2 motoren (Kamov-helikopters dubbele tegengesteld draaiende bovenliggende rotor)

Een 18L/220bar chroom-molybdeenstalen duikcilinder (standaarduitrusting) weegt 20kg x 2=40 kilo (exclusief het gewicht van de lucht!) lage toeren, een pneumatische motor moet snel draaien), een kwestie van 60kg in totaal...zoals ik al zei, perslucht lijkt mij niet erg geschikt voor een ultralichte...te zwaar en lage autonomie...composiet cilinders wegen ~40% minder (leeg), maar het is professionele uitrusting, net als cilinders van 300 bar: ik laat je de prijs voorstellen... : Mrgreen:
Ter informatie: een paramotormotor compleet met kooi en propeller vliegklaar HE R80 16cv voor 23 kg en 2.5 l/u aan verbruik kost 4200 € inclusief btw bij Yvasion: het zal moeilijk zijn om goedkoper te maken... : Cheesy:
Dernière édition par Chatham de 21 / 12 / 07, 09: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
George
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 14/12/07, 09:56
Plaats: Montpellier strand




par George » 21/12/07, 09:34

Het is grappig hoe sommige mensen overal bang voor zijn! de helikopter is super gevaarlijk, de paragliders die sluiten, de motoren die kapot gaan!
Chatam, je moest toch stoppen met stelen? Ook jij zult eraan moeten wennen: mannen gaan dood!

Voor perslucht, 20 kg per fles! Het lijkt me enorm!
Als het om deze gewichtsklassen gaat, wacht ik liever op de elektrische paramotor, er zijn in ieder geval ontwikkelingsmogelijkheden op het gebied van de opslag van elektriciteit...
0 x
Kerstman, ben ik goed geweest en ik bestelde gyroplane, weet je nog?
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 21/12/07, 09:41

Ik ben nog nooit bang geweest in een helikopter!

Of het nu om een ​​vliegend object gaat, zeggen we niet dat de start- en landingsfasen het gevaarlijkst zijn?

Zelfs als je niet weet hoe je onder een bepaalde hoogte in automatische rotatie komt, denk ik dat een vliegtuig dat een waardeloze scheet laat terwijl het op gelijke hoogte met het tapijt staat, ook slecht bestuurd wordt...

Nou, het is mijn mening : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 21/12/07, 09:45

george schreef:Het is grappig hoe sommige mensen overal bang voor zijn! de helikopter is super gevaarlijk, de paragliders die sluiten, de motoren die kapot gaan!



De dag dat je de half verkoolde stukjes vrienden opraapt die uit de lucht zijn gevallen, ben je misschien wat minder sarcastisch...
Ik, ik ben gewoon realistisch en ik herinner je eraan dat alles wat de lucht in gaat, ook weer naar beneden moet komen, het hangt allemaal af van hoe ... sinds ik aan het vliegen ben, vermijd ik het nemen van domme risico's volgens het goede principe: "er zijn oude piloten en roekeloze piloten, maar er zijn geen oude roekeloze piloten": de man die me vertelde dat 30 jaar geleden op 80-jarige leeftijd stierf in zijn bed na 60 jaar vliegen, waarvan de laatste 20 in microlight...
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 21/12/07, 09:50

Vanuit deze hoek gezien begrijpen we het!

Het is net als bergbeklimmers! Een goede bergbeklimmer sterft in bed (wat mij betreft hopelijk tijdens het vrijen).
Er is een uitdrukking die helemaal niet dom is en uit een film komt: "Een goede bergbeklimmer draagt ​​altijd bretels naast zijn riem!".
Ik denk dat dit veiligheidsprincipe op bijna alles van toepassing is!

Let altijd op de veiligheid!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
George
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 14/12/07, 09:56
Plaats: Montpellier strand




par George » 21/12/07, 10:08

Laten we het reële risico en het subjectieve risico niet door elkaar halen: deltavliegen is eng, maar het is een van de veiligste luchtactiviteiten, in ieder geval veel meer dan ULM of recreatieve luchtvaart...

Veiligheidscultuur is zeer aanwezig in deze sport waar bijna alle piloten zijn uitgerust met een reserve en vliegen met apparatuur getest op 8G, dit is verre van het geval in microlight.

Ik zal 20 jaar vrij vliegen, ik heb pilotenvrienden verloren om oorzaken die puur aan hen te wijten zijn, niet vanwege deze sport.

Ik heb echt medelijden met degenen die in angst leven, maar ik vind het zonde om te proberen dit ongegrond aan anderen over te brengen.
Angst is gezond en moet met kennis bestreden worden, maar actie moet voorrang hebben in het leven, anders gebeurt er niets!
0 x
Kerstman, ben ik goed geweest en ik bestelde gyroplane, weet je nog?
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 21/12/07, 10:21

Met alle respect, ik communiceer geen angst maar veiligheid!

Als ik een eikel was, zou ik niet werken als pyloonmonteur en andere gevaarlijke banen!
Ik zou ook geen sporten doen zoals bergbeklimmen, freeriden mtb en een heleboel andere nogal riskante adrenalinesporten!

Veiligheid en intelligentie is wat ons in leven houdt! Angst wanneer deze onder de knie is, is een noodzakelijke bescherming!

Als je nooit bang bent, moet je je eerlijk gezegd vervelen omdat je je dosis adrenaline niet krijgt!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten