De waarheid over de GPL

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

De waarheid over de GPL




par abyssin3 » 05/01/06, 15:35

een interessant artikel verscheen:

http://www.moteurnature.com/actu/2005/g ... ropane.php

Het is duidelijk dat LPG niet tot de beste behoort. Elke brandstof lijkt zijn kwaliteiten en zijn gebreken te hebben...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/01/06, 17:38

"Dit eerste punt wordt door geen enkele professional meer gemaakt, maar het blijft waarschijnlijk bij sommige individuen. Het was dat de LPG verloren was gegaan, boven aan de fakkels was verbrand, omdat de oliemaatschappijen niet wisten wat ze ermee moesten doen. Voor de prijs van een vat olie tot de prijs van een kubieke meter aardgas moet je zo dom zijn om in zulke onzin te geloven."

Ik wil dat geloven (maar ik hou niet van hun toon) maar wat brandt er dan in de fakkels van raffinaderijen?

Omdat ze altijd branden ... en soms verdomd hard (fakkel van de Reichstett-raffinaderij die soms 20 km verderop te zien is)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

we willen de LPG "breken" ??




par jean63 » 06/01/06, 01:06

Laten we toegeven dat ze gelijk hebben.

Nu zal ik mijn argumenten inbrengen:

1 - Ik rijd LPG van 1998 met een R25 die nu 300000 km heeft.

2 - Ik merk op dat na 7000 km de motorolie nog net zo schoon is als op 1er-dag, wat verre van het geval is bij diesel (na 500 km is het zwart van zwart).

3 - LPG stoot geen deeltjes uit die longkanker veroorzaken (zelfs Hdi). Ik heb artikelen gelezen van wetenschappers die beweren dat we een ramp met diesels tegenkomen, want zelfs de FAP kan de fijnste (en gevaarlijkste) deeltjes niet stoppen ... en tellen niet mee niet het aantal diesels die met een FAP rollen !!!!

4 - Het is bekend dat u bij het vullen van de tank een masker opdoet omdat u (met benzine) veel stoffen (additieven) inademt die uiterst gevaarlijk zijn voor de gezondheid (nog steeds kanker).
Dit zegt de criticus van de GPL => [i]We weten dat een LPG-auto minder uitstoot dan een benzineauto (CO2), maar dat is het wel. We kunnen echter wel verklaren waarom, dit komt door de veel eenvoudigere samenstelling van LPG, dat in wezen een mengsel is van butaan (bij 49%) en propaan (bij 49%), terwijl benzine een echte soep van moleculen is. . Er kunnen verschillende 200-moleculen in een enkele liter zijn! Deze eenvoud van samenstelling zou ook impliceren dat LPG minder vluchtige organische stoffen (VOS, een andere niet-gereguleerde verontreinigende stof) afgeeft dan benzine en diesel [/i]......dus ik lees 200 moleculen goed, waarvan er vele moeten verdampen bij het vullen van de tank !! Met LPG, geen pb, gaat er niets naar buiten... het is altijd een overwinning.

5 - Laten we het over diesel hebben: en lang leve de EGR-klep ..... je hoeft alleen maar te zoeken naar artikelen over het onderwerp en de em.merdes die dieselmensen hebben met hun EGR-kleppen. Ik zag tien van hen ontmanteld bij een monteur (en om een ​​goede reden), verstopt tot de dood met een cm roet als een oude schoorsteen die niet is opgeveegd in 10 jaar !!! het is waar van waar. De man demonteert ze en stopt het recyclinggat omdat de motoren vuil worden, het vernietigt de katalysator ... enz. Ik heb er een pakket met documenten op.

6 - Samengevat:
LPG stoot geen deeltjes uit (zeer gevaarlijk voor de gezondheid = een tijdbom zoals asbest).
LPG stoot geen vluchtige stoffen uit die gevaarlijk zijn voor de gezondheid (het wordt door iedereen erkend).
LPG stoot niet meer CO2 uit dan benzine of diesel ..... het is niet de moeite waard om over het verschil te praten als je weet dat:
in het Kyoto-protocol wordt geen rekening gehouden met CO2-emissies als gevolg van vliegtuigen (een enkele passagier uit New York - Parijs stoot 100 00 ton CO2 uit ... niet op waarde). Lees voor het exacte cijfer "Titanic syndrome" van Nicolas Hulot: IPCC-rapport over het onderwerp.
We zitten in een vals debat, de problemen liggen elders, het meest vervuilende transportmiddel in termen van CO2 is het VLIEGTUIG en het verkeer moet de komende 10 jaar met ....??% (enorm) toenemen. ...en niemand praat erover omdat er een gigantische markt is om bijna iedereen tegen lage prijzen over de planeet te laten reizen (dat is waanzin). Het staat ook in het NH boek... om te lezen.

Bovendien "sturen" vliegtuigen hun CO2 op zeer grote hoogte (10000 m) ...... dichter bij u mijn God.

Ik ga kopiëren en plakken en dit in het gezicht van de LPG-detractor sturen (je moet altijd de voor- en nadelen opgeven) .... altijd en voordat ik dat wist, sloot ik de luiken toen ik een diesel volgde; OK, nu wordt de Hdi "schoon" gestuurd, maar we horen dat op de snelweg het aantal Hdi dat een grote zwarte wolk naar vertraging of versnelling stuurt ...... het is te danken aan de EGR-klep (door Google kun je alles weten over dit wonder).

Welterusten en droom zacht.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 06/01/06, 02:00

Dit is een beetje wat me ergert aan militante ecologen
vol goede bedoelingen verwerpen ze alles wat nieuw en nieuw is
aanval wat eraan voorafgaat.Het probleem is dat ze bieden
zelden praktische alternatieven. Om ze te horen is alles nodig
op een fiets rijden en de dag dat het gebeurt, zullen ze de middelen bekritiseren
van de productie van fietsen en zal er zelfs in slagen deze uit te roeien.

Eindelijk, om ze te horen, moet ik misschien teruggaan naar het goede
tijd voor de kar en het zadel Wat vind ik ervan, en of de
paarden vervuilden nog meer dan koeien... Ja, dat is zo
niet alleen scheten en uitwerpselen, er is ook de mesthoop die dat is
verwarmer ... die verwarmt .. erger waardoor ook methaan, CO2 ontstaat.

Argg pech. We zijn nog niet uit het bos. Om nog maar te zwijgen van dat
paarden eten hooi en kribbe op stro.
Zijn de ecologen klaar om te hooien zonder tractor?

Zeker is dat rijden op LPG vervuilend is, meer of minder dan anders
brandstoffen. Hoe anders? Ik heb voor LPG gekozen
ecologische en financiële redenen Ik ben ernstig geschokt
ds mijn keuze omdat het niet zo ecolo lijkt dan dat en minder
minder interessante uitgifte besparingen.
Mijn volgende krat wordt zeer zeker een diesel, en verdomme
voor het milieu heb ik niet de middelen om te compenseren voor de
vervuiling door pick-ups en andere 4x4's alleen van mij alleen van mij.
Vooral als het is om me achteraf te laten zeggen dat ik nog erger was dan de anderen.

:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/01/06, 09:34

Om ze te horen is alles nodig
op een fiets rijden en de dag dat het gebeurt, zullen ze de middelen bekritiseren
van de productie van fietsen en zal er zelfs in slagen deze uit te roeien.


Arrrff !! Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Re: we willen de LPG "breken" ??




par Rulian » 06/01/06, 10:03

jean63 schreef: LPG stoot geen deeltjes uit (zeer gevaarlijk voor de gezondheid = een tijdbom zoals asbest).
LPG stoot geen vluchtige stoffen uit die gevaarlijk zijn voor de gezondheid (het wordt door iedereen erkend).
LPG stoot niet meer CO2 uit dan benzine of diesel ..... het is niet de moeite waard om over het verschil te praten als je weet dat:


Ik sta mezelf toe een klein minpuntje te noemen:

LPG straalt MINDER deeltjes uit.

LPG stoot MINDER gevaarlijke vluchtige stoffen uit.

De LPG geeft ZO VEEL CO2 af. Ja, ja, ik sta erop !!

Tijdens mijn documentair onderzoek naar de BKG-emissiefactoren van de verschillende energieën, kon ik de cijfers voor motorbrandstoffen, waaronder LPG, vergelijken.
Nu is het waar dat een liter LPG ongeveer 25% g CO2-equivalent uitstoot minder dan een liter benzine (gezien de stroomopwaartse cyclus + verbranding). Maar we moeten niet vergeten dat een motor daarentegen 20% tot 30% meer aan LPG verbruikt dan aan andere brandstoffen. Uiteindelijk kunnen we daarom zeggen dat een GPL zoveel g equivalente CO2 uitzendt voor dezelfde geleverde service (reken maar uit, het geeft ongeveer 5% minder, maar gezien de onzekerheden bij dit soort schattingen is het niet echt sluitend)

De gegevens over broeikasgasemissiefactoren zijn die van de "Bilan Carbone"-methode die door JM Jancovici zelf is opgesteld. Zie het volgende document (zie pagina 18):

http://www.ademe.fr/Outils/BilanCarbone ... V3-DEF.pdf

In plaats van de verdiensten van de GPL te ontkennen, wil ik ook dat we de fouten ervan niet verbergen.
Dernière édition par Rulian de 06 / 01 / 06, 10: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 06/01/06, 10:17

1 - Ik rijd LPG van 1998 met een R25 die nu 300000 km heeft.


Persoonlijk vind ik hem nog steeds goed want met benzine had je R25 nog geen 300000 km gereden

LPG stoot geen deeltjes uit die longkanker veroorzaken (zelfs Hdi)


NIET WAAR: ALLE brandstoffen stoten deeltjes uit, en hoe fijner ze zijn, hoe gevaarlijker ze zijn omdat ze doordringend zijn. Natuurlijk stoten benzines geen grote deeltjes af... Diesel stoot kleine en grote deeltjes af, laten we toegeven...

van een New York - Parijs stoot 100 ton uit


Je overdrijft misschien een beetje ... een 777 kan 100T met kerosine laden (moeilijk om 100x meer CO2 te weigeren dan dat het met brandstof wordt geladen ...), die het al meer dan honderd op 10h gebruikt van passagier ... Of een ton / passagier in 10 h reizen. Oké, het is helemaal niet ecologisch, vooral omdat dit onbelaste 100T is die rechtstreeks in de zak van de grote rijken in deze wereld gaat, maar van 1T tot 10000T / passagier, er is nog een marge. ..

Eerlijk gezegd denk ik niet stap dat LPG erger is dan benzine, integendeel, maar het is gewoon niet de 'top ecolo'-brandstof zoals sommige mensen beweren te zijn. En vergeleken met een diesel is het discutabel, zonder noodzakelijkerwijs te zeggen dat de diesel wint (tenzij hij op plantaardige olie loopt natuurlijk...)
Het doet me denken aan iemand die me vertelde dat LPG gemaakt is van "biobrandstof" omdat het bestaat uit "aardgas", namelijk dat aardgas wordt gewonnen uit aardgasvoorraden (= fossiele brandstof, zoals olie).

Het grootste nadeel dat ik het LPG-brandstofsysteem verwijt, is juist de moeilijkheid om over te stappen op een biobrandstof. Het is gemakkelijker om een ​​conventionele benzineauto op ethanol te laten rijden of een diesel op HVB... : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

CO2 en deeltjesemissies




par jean63 » 06/01/06, 10:41

natuurlijk is 100000 ton onzin, maar het was 1:30 in de ochtend......en ik heb het boek van N Hulot niet bij de hand, maar het is heel belangrijk, vergeleken met iemand die zijn 10000 km per jaar doet in een auto met "petroleum"-motor (alles inbegrepen).
Wat deeltjes betreft, we moeten niet over hetzelfde spreken: ik heb inderdaad verschillende wetenschappelijke artikelen over dit onderwerp gelezen en het zijn inderdaad diesels die erbij betrokken zijn (het zijn die van diesels die kankerverwekkend zijn). Dat zeg je omdat je diesel rijdt. zo snel mogelijk vind ik je de artikelen.
Het absolute ideaal zou diesel zijn die wordt aangedreven door plantaardige oliën en zelfs door sommige voor deeltjes (het is gekoppeld aan het werkingsprincipe van de dieselmotor).
Of beter de elektrische, maar we vallen terug in de pb van de kern. Maar waar wachten ze nog op om de TOYOTA prius-type modellen te subsidiëren?, koop ik nu.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 06/01/06, 11:20

Het grootste nadeel dat ik het LPG-brandstofsysteem verwijt, is juist de moeilijkheid om over te stappen op een biobrandstof. Het is gemakkelijker om een ​​conventionele benzineauto op ethanol te laten rijden...


Geen zorgen, een motor met LPG-kit kan aangepast worden
l Ethanol alleen een motor zonder deze uitrusting Inderdaad de kit
LPG verandert op geen enkele manier de benzinemotor en wordt niet toegevoegd
een regelaar, een tank, een diffusor en een emulator
voor de LAMDA-sonde.. De systemen zijn min of meer
complex afhankelijk van de mate van motortechnologie, maar van de
in principe is het de LPG-brandstof die aan de motor is aangepast en niet
het tegenovergestelde.In elk geval rijst de vraag hier niet echt
aangezien alcohol (brandstof) hier niet verkrijgbaar is en de
distillatie is niet toegestaan ​​voor particulieren.
Dit zegt alcoholprobleem, als je weet wat je moet doen om je aan te passen
een ethanolauto is geïnteresseerd.
Ik ben net klaar met het fermenteren van 200 van een mengsel van water, gist +
Geraspte suikerbieten Het enige dat overblijft is sorteren : Roll: .nl
principe zou ik 15 tot 20 ld ijzerhoudend water moeten krijgen : Lol: .
Als het bietenextract en het gebruik ervan in orde zijn, ga ik verder met
bovenste niveau
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 06/01/06, 11:41

Het absolute ideaal zou diesel zijn die wordt aangedreven door plantaardige oliën en zelfs door sommige voor deeltjes (het is gekoppeld aan het werkingsprincipe van de dieselmotor).
Of beter elektrisch


Daar zijn we het over eens... : Wink:

Dit zegt alcoholvraag, als je weet wat je moet doen om een ​​auto aan te passen aan al ethanol ben ik geïnteresseerd.


Tot 10% ethanol, geen aanpassingen nodig (ik heb het geprobeerd), geen verschil in rijgedrag, zelfs een lichte daling van het verbruik, waarschijnlijk omdat ethanol een overschot aan zuurstof met zich meebrengt.
Boven de 10% heb je ofwel een "flex fuel"-auto (vrijwel onbestaande in Europa), ofwel breng je zelf de wijzigingen aan, namelijk voor zover ik weet (niet geprobeerd):
- brandstofverrijking van het lucht/benzinemengsel. het lijkt me dat het makkelijker is met een carburateur dan met een injectie.
- mogelijk de ontsteking vervroegen, maar dit moet nog worden bevestigd. In Canada hebben ze veel flex fuel auto's, André kan je misschien meer vertellen.

Maar in ieder geval lijkt het mij dat de mods geen heksen zijn, net zomin als een diesel laten draaien met HVB.

PS: doe niet te veel water bij je gisten en vergeet ze geen zuurstof te geven (= waterdichte bak)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten