De waarheid over de GPL

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 23/01/06, 18:23

Het is opzettelijk. Dat heb ik nog nooit gezien.

Eigenlijk al gezien, maar het eindigde slecht. Ik zal het je privé posten.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/01/06, 18:27

Houthakker schreef:De C3 CNG kan onder 2 voorwaarden gebruikt worden:
- aangesloten zijn op het openbare gasnet
- een eigen garage hebben.

Het gebruik van dit voertuig is immers afhankelijk van de ondertekening van een contract met GDF dat voorziet in de levering van een compressor die de auto binnen een paar uur met benzine vult, idealiter 's nachts.

De lage autonomie is te wijten aan het feit dat het voertuig aanvankelijk niet was ontworpen met een benzinetank, dus deze laatste, later toegevoegd, is vrij klein.

Een van de problemen met CNG is de variatie in de samenstelling van het gas, afhankelijk van de bron (Rusland, Gröningen, Algerije, enz.), wat betekent dat de prestaties in de loop van de tijd variëren, voldoende om door de gebruikers gevoeld te worden.


Ik heb me altijd afgevraagd (nou ja, sinds we over deze oplossing begonnen te praten, die ik erg goed vind! Voor een keer verrassen de fabrikanten me op een goede manier, laat me erop wijzen!) hoe stadsgas voor huishoudelijk gebruik werd gedifferentieerd (laag belast) en dat voor gebruik op de weg (noodzakelijkerwijs meer belast om gelijke tred te houden met andere brandstoffen)...

Een dubbele gasmeter volgens u?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/01/06, 18:36

NLC schreef:Houthakker, persoonlijk begin je mijn noten te kraken. :onheil:
Hallo, ik ben Hervé. Hoe is het ?

NLC schreef:We houden je niet tegen om te spreken, je mening te geven of iemand tegen te spreken, wat je alleen nodig hebt, is dat je het met meer tact en respect doet. Je manier van antwoorden "Ik weet alles, je praat onzin, je bent gewoon een idioot", het vermoeit me, en het lijkt erop dat ik niet de enige ben.
Ik zou graag willen dat u mij concrete voorbeelden geeft van plaatsen waar ik kon zeggen:
- "Ik weet alles",
- "je bent gewoon een idioot".

Met betrekking tot de derde stelling ben ik het ermee eens, ik heb het gezegd. Het lijkt mij dat het verstandig is gedaan en dat ik het elke keer heb uitgelegd, dat ik het waarom en hoe heb beargumenteerd, toch?

NLC schreef:Met andere woorden, breng het debat op een constructieve manier vooruit in plaats van de sprekers naar beneden te halen.
Het voorkomen van de verspreiding van valse informatie lijkt mij een van de manieren om de debatten constructief vooruit te helpen.
Wat betreft het “neerhalen” van mijn gesprekspartners... :? Ik geef toe dat ik soms niet erg diplomatiek ben en soms graag bijtend ben. Maar ik denk dat je gemerkt zult hebben dat ik niet onbeleefd ben in mijn tussenkomsten... Ik geef toe dat het woord 'onzin' dat ik gebruikte als vulgair wordt beschouwd, het zij zo.
Trouwens, als ik gekieteld word, reageer ik. Altijd.

NLC schreef:Als ik moderator was, zou je nooit de grens van 10 berichten hebben overschreden.[...]
In dit geval is dat niet het geval, dus bemoei je met je eigen zaken, en ten tweede zou ik graag willen weten om welke reden(en) :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/01/06, 18:40

jean63 schreef:Je zegt alles, sterker nog, nlc bevestigt het.
Eh? Waar heb je het over ?

jean63 schreef:Daarom vraag ik u eenvoudigweg om daar te stoppen met elke discussie die nutteloos wordt.
Dit is een argument van mensen die niets te zeggen hebben.
Als ik geïnteresseerd ben in de informatie in deze draad, waarom zou ik dan "daar stoppen"?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 23/01/06, 19:19

Econology schreef:Een dubbele gasmeter volgens u?
Ik had ergens gelezen dat dit in de Verenigde Staten (?)
In Frankrijk is het de bedoeling om naast de huishoudmeter een meter-verdeler-compressor te installeren.
:pijl: op een grotere leiding, want op de huishoudmeter zit een drukbegrenzer.
:pijl: om de juiste prijs te betalen, zoals autobrandstof.

Het probleem van dit systeem is de energie die wordt verbruikt en het geluid dat moet worden gecomprimeerd; de autotank moet gecomprimeerd gas onder hoge druk ondersteunen (tot 200 bar, of zelfs 700); de lagere energiekwaliteit van stadsgas.
Hier is een samenvatting van wat Gegyx zich herinnert...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/01/06, 19:19

jean63 schreef:Dus houthakker...Ik praatte onzin over de EGR-klep...dat is precies wat ik zei, inclusief de datum van ingebruikname 1993, en het is een doe-het-zelf.... maakt niet uit.[...]
Jij zei :
- "gezien de nieuwe EGR-klepzwendel
- (onzin)


En dat is het enige waar ik op reageerde.

Wat zegt dit artikel?
De auteur is van mening dat het vanuit zijn standpunt antimechanisch is (maar hij zegt niet dat het niet werkt), aangezien het een systeem is dat dient om het zuurstofniveau van het gas bij de bron kunstmatig te verlagen. produceren minder NOx, omdat er minder zuurstof beschikbaar is om de stikstof te oxideren. Het principe zelf lijkt mij niet ter discussie te worden gesteld door iets efficiënters, ook al heeft het veel nadelen en zou het regelmatig onderhoud vergen.
Het is duidelijk dat dit type regeling, net als bij oxidatiekatalysatoren, intellectueel gezien niet bevredigend is, omdat we achteraf handelen op het gebied van de uitstoot van een verontreinigende stof, terwijl het effectiever zou zijn om deze verontreinigende stof niet te produceren.

Voor mij zijn de termen ‘onzin’ en ‘oplichting’ dus niet gerechtvaardigd



jean63 schreef:Wat betreft de ongepaste houding, als ik jou was zou ik mijn excuses aanbieden voor het schandalige gedrag...al was het maar uit respect voor de leeftijd...hoewel ik misschien wel de jongste van de twee ben (in de geest)....
Excuses vragen van wie en waarom?
Zullen we binnenkort overgaan tot het folieduel, om de bloedige verontwaardiging weg te spoelen? :schok:
Wat is deze onzin over “schandalig gedrag”? Ik wacht nog steeds op voorbeelden...

Uit respect wat betreft leeftijd... :P : Lol: 8)
Sorry, het is sterker dan ik, maar de uitdrukking is zo heerlijk ouderwets dat ik niet anders kan dan giechelen...
Op een forum, we hebben geen leeftijd, geen gewicht, geen postuur, geen schoonheid...
Op een forum er zijn alleen maar ideeën, en we hebben allemaal een manier om ze uit te drukken en te begrijpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/01/06, 19:26

Edit: Bericht verwijderd vanwege herhaling, om Gegyx een plezier te doen...
Dernière édition par houthakker de 23 / 01 / 06, 20: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 23/01/06, 19:45

Ik had al wat berekeningen gemaakt, uitgaande van de binnenlandse prijs van stadsgas, rijden op CNG is duurder dan rijden op LPG.

Rekening houdend met de gewicht/druk/volume-parameters om de cijfers terug te brengen tot eenheden die vergelijkbaar zijn met die van LPG, leverde dit een meerkost op van 20% ten opzichte van LPG.

Om nog maar te zwijgen van de kosten voor het huren van de compressor, de installatie ervan, enz.

Dus tenzij de prijs van CNG LAGER is voor gebruik in de automobielsector, zie ik niet hoe het financieel aantrekkelijk gemaakt kan worden. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 23/01/06, 19:52

Houthakker schreef:Dat is heel goed mogelijk, aangezien u een afzonderlijk contract en een specifiek apparaat (de compressor) nodig heeft, geleverd door GDF. Deze compressor moet een eigen meter hebben, neem ik aan.
Ik zie dat de houthakker sneller toeslaat dan zijn schaduw, met het risico zijn bijl te verliezen...
Ik reageerde nuchter, snel en volledig op Econologie, zeven minuten eerder.
Jij, verdwaald in je steriele dialectiek die alleen maar je ego troost (en die de meeste van hen opblaast), je hebt geen aandacht voor anderen, met andere woorden: je respecteert ze niet!
Bovendien heeft Econologie zojuist een grotere site aan haar leden aangeboden, en jij, Brutus, voegt daar iets aan toe, en je verspreidt het over pagina's, en je geniet ervan...
Het is geen goed milieuvriendelijk gedrag om nieuw speelgoed te verspillen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/01/06, 20:26

gegyx schreef:[...] Ik zie dat de houthakker sneller toeslaat dan zijn schaduw, met het risico zijn bijl te verliezen...
Hallo, kennen wij elkaar? Neen ?
Dus je bent vriendelijk, zoals beste Jean63 zou zeggen, je vermijdt vanaf het begin schandalige opmerkingen richting je gesprekspartners... Vooral gezien wat je hieronder hebt geschreven... :onheil:

gegyx schreef:Ik reageerde nuchter, snel en volledig op Econologie, zeven minuten eerder.
Ik heb het laatste bericht niet gezien, het is waar, ik wilde alleen de vraag van Econology beantwoorden. Sorry dat ik probeer het goede te doen... : Cry:
Wat moet ik nu doen, op mijn knieën om vergeving vragen omdat ik Uwe Majesteit ernstig heb beledigd door hetzelfde te antwoorden als u, maar dan later? Kom op, ik zal je gelukkig maken, ik zal wissen...

gegyx schreef:Jij, verdwaald in je steriele dialectiek die alleen maar je ego troost (en die de meeste van hen opblaast), je hebt geen aandacht voor anderen, met andere woorden: je respecteert ze niet!
Bovendien heeft Econologie zojuist een grotere site aan haar leden aangeboden, en jij, Brutus, voegt daar iets aan toe, en je verspreidt het over pagina's, en je geniet ervan...
Het is geen goed milieuvriendelijk gedrag om nieuw speelgoed te verspillen.
Het lijkt heel duidelijk dat wat u daar schrijft een bewijs is van respect voor uw gesprekspartners, een prachtig en onweerlegbaar bewijs... :frons:

Ik ga mezelf niet rechtvaardigen in dit bericht... Het "kleine geschil" tussen mij en Jean63 over de EGR-kleptechniek gaat u niets aan? Lees dan niet wat er mee te maken heeft! De rest zijn jouw zaken niet, denk ik, en ik had mezelf niet zo hoeven uit te leggen als de mensen op de forums nam de tijd om de berichten correct te lezen en te begrijpen.
Bovendien, door daarover te praten, gooi je alleen maar olie op het vuur, wat natuurlijk perfect econologisch gedrag is...
Ten slotte maakt een dialectiek in de zin dat je die (denk ik) begrijpt gebruik van misleidende argumenten (die vals zijn onder de schijn van waarheid). Kunt u mij vertellen waar ik dit heb gedaan?
Zoals ik hierboven al zei, als ik gekieteld word, reageer ik...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten