TPE-première S

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/12/06, 21:07

de metropool? :schok: :schok:
Als het olie is, blijft het antwoord van Bucheron geldig....
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 07/12/06, 21:15

Hier vind je 2 3 interessante links over ethanol en over het Fischer-Tropsch-proces dat het mogelijk maakt benzine uit hout te maken (ik weet niet of dat via methanol gaat?).

http://kyot-home.com/wiki/index.php/Biocarburant

Succes:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 07/12/06, 21:33

Christophe schreef:Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar de meeste methanol wordt momenteel geproduceerd uit aardgas of olie... dus het is niet echt een hernieuwbare energie...


Dit is het antwoord dat ik van u verwachtte, maar bij een totaal tekort aan olie zou de methanol weer terugkeren naar wat hij in het begin was.
meer
industriële ethanol wordt geproduceerd door synthese (hydratatie) uit ethyleen: CH2=CH2 + H2O V CH3—CH2OH.

Wat bij een te grote vraag opnieuw twijfel doet rijzen over de herkomst ervan.Beeld
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/12/06, 21:38

madem0is-aile schreef:[...] Ik vraag me af of er geen manier zou zijn om zelf methanol te maken om mijn jury in januari te bluffen^^
Natuurlijk!
Je neemt een still en destilleert droog hout... Simpel, nietwaar? : Wink:


Of je hebt dit: reactie bij 400°C en 200 atm van CO2 en H2 in aanwezigheid van een katalysator op basis van zinkchromiet (ZnO + Cr2O3).
CO2 + 3 H2 --> CH3OH + H2O
(BASF, 1930)

waar :BeeldBeeld
(HIER, 1960)


: Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten