image search op een wetenschappelijk experiment

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
RiouJ
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/01/07, 07:58

image search op een wetenschappelijk experiment




par RiouJ » 27/01/07, 08:03

Hallo,

Ik zit momenteel in de eerste S met een TPE-vak waarin de voor- en nadelen van biobrandstoffen worden gepresenteerd.
Om mijn TPE uit te voeren, heb ik ervaring nodig.

Ik zat te denken aan de beroemde test van het luchtfilter dat zwart wordt wanneer het wordt blootgesteld aan uitlaatpijpen van benzine, ... maar dat niet zwart wordt in het bijzijn van biobrandstoffen.
De leraar die ons begeleidt, vertelde ons dat het niet nodig was om het te doen en dat het op internet gemakkelijk was om de ervaring te vinden.
Helaas ben ik al een tijdje aan het zoeken en kan ik nog steeds geen foto vinden.

Kunt u mij alstublieft helpen?
Bij voorbaat dank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Afbeeldingen zoeken op wetenschappelijk experiment




par houthakker » 27/01/07, 23:50

Hallo en welkom hier.



RiouJ schreef:[...] Ik zat te denken aan de beroemde test van het luchtfilter dat zwart wordt wanneer het wordt gepresenteerd aan de uitlaatpijpen van benzine, ... maar dat niet zwart wordt in het bijzijn van biobrandstoffen. [...]
:schok: Waarom ben je van plan zo'n test te doen?
Wie heeft je verteld dat je iets zou zien bij deze test en hoe verklaar je dat?

Ik zal je meteen vertellen wat ik ervan vind: ik denk niet dat het iets te maken heeft met de herkomst van de benzine, olie of landbouwproducten...
Bovendien stoten benzinemotoren relatief weinig deeltjes uit, in ieder geval voldoende om een ​​wit linnen niet snel zwart te maken.

Ik weet niet hoe ik je kan helpen, sorry.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 00:57

Bovendien stoten benzinemotoren relatief weinig deeltjes uit, in ieder geval voldoende om een ​​wit linnen niet snel zwart te maken.

Interessant om te lezen als je het schrijft!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/01/07, 01:34

jean63 schreef:
Bovendien stoten benzinemotoren relatief weinig deeltjes uit, in ieder geval voldoende om een ​​wit linnen niet snel zwart te maken.

Interessant om te lezen als je het schrijft!!
Nogmaals: je hebt een zeer gedeeltelijk beeld van het probleem en van mijn ideeën! : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
RiouJ
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/01/07, 07:58




par RiouJ » 29/01/07, 19:03

Oké, ik dacht dat de test te doen was.
Jammer dat ik videobronnen heb gevonden die mijn TPE compleet maken.
Merci à vous ;)

PS: Anders had ik het zo geïnterpreteerd:
Stel je voor dat we twee katoen hebben: een witte en een donkergrijze (zwarte) vol met vuildeeltjes. Respectievelijk het katoen van een auto op biobrandstof en de ander op benzine of diesel.
Ik zou hebben geconcludeerd dat biobrandstoffen minder vervuilen, minder vervuilende deeltjes uitstoten dan benzine of diesel.
Het zou een experiment zijn geweest voor de TPE.
Maar het maakt niet uit, als het niet haalbaar is of uiteindelijk als het geen zichtbaar resultaat geeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/01/07, 00:36

RiouJ schreef:[..]PS: Anders had ik het zo geïnterpreteerd:
Stel je voor dat we twee katoen hebben: een witte en een donkergrijze (zwarte) vol met vuildeeltjes. Respectievelijk het katoen van een auto op biobrandstof en de ander op benzine of diesel.
Ik zou hebben geconcludeerd dat biobrandstoffen minder vervuilen, minder vervuilende deeltjes uitstoten dan benzine of diesel.
Het zou een experiment zijn geweest voor de TPE.
Maar het maakt niet uit, als het niet haalbaar is of uiteindelijk als het geen zichtbaar resultaat geeft.
Als je in deze richting zweeft, is het dat je bij het begin een idee hebt, toch? Een theorie die je wilt testen?
Maar ik zie niet in waarom je zou kunnen zeggen dat een biobrandstof in theorie minder deeltjes uitstoot dan een petroleumbrandstof... Hun voornaamste interesse ligt daar niet.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten