Snelgroeiende plant voor biogas of biomassa?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 07/05/07, 22:04

Ik denk dat je het beter met glyfosaat kunt borstelen
je riskeert echt pbs
ik geloof in ieder geval dat er voor biomassatests geen grote opbrengst zal zijn, zoals alles dat heel snel groeit
Tembec-pulpfabriek die van André bij ons komt, heeft proeven gedaan en valt terug op cellulose-rijke eucalyptus

je kunt altijd proberen ... voor je open haard

afval dat waardeloos en invasief is, zit er vol mee
hier worden we meegesleept door wat we de amorfe noemen die alle landen langs de rivier binnenvalt: het is onverwoestbaar of bijna, maar tegen heilige kosten moet worden voorkomen dat het vrucht draagt, + je snijdt meer het maakt uitlopers gevolgd door bloeiwijze met duizenden zaden

er is ook de clemamtiet die in bomen klimt het is een liaan die mij op de grond populieren van 12 jaar diam 35/40 cm zette ...

goed tuinieren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/05/07, 22:57

Colmant schreef: er is ook de clemamtiet die in bomen klimt het is een liaan die mij op de grond populieren van 12 jaar diam 35/40 cm zette ...


Clematis? Hou op! We hebben er net 3 geplant met Christine ... :schok: Ze maken in ieder geval al mooie paarse bloemen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 07/05/07, 23:17

Cris en Chris maken een paar groene handen.

: Mrgreen:
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 08/05/07, 01:37

Ha heeft deze plant al op een braakliggend terrein gezien! we gebruikten een zwaard toen we met vrienden thuiskwamen van de universiteit! :)

Geweldige plant voor kinderen! :)

En dan ga je veel dingen met jezelf kunnen maken, zoals met bamboe! geluksvogel! ;)

Wat betreft het maken van biogas, je moet het proberen.

SixK
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 08/05/07, 05:54

voor mij zijn het wilde clematis, er zijn verschillende clematis, verkocht in zeer mooie tuincentra, en de mijne ziet er zo uit:

http://www.fond-ecran-image.com/galerie ... nesbis.jpg

het klimt in de bomen tot 10-12 m en groeit overgroeid alle takken van de kroon, er is zo'n gewicht van clematis dat het de populierboom maakt die toepasselijk de naam buiging heeft, maar daarna niet recht wordt niet verdomme, het moet worden gesneden,
voor mij die de populieren uitbuit is het puur verlies

De bosbeschermingsdienst classificeert het in de categorie plantenplagen, zoals amorpha
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 08/05/07, 19:04

In ieder geval bedankt voor het noemen van deze plant. Ik heb er ook een paar.
Ik merk dit:
De groei is erg snel en het komt vrij
gifstoffen in de bodem die de ontwikkeling van andere planten remmen.

Heeft iemand geprobeerd Japanse duizendknoop te maken, of een afkooksel? Ik denk erover om een ​​onkruidverdelger te maken.

PS: glyfosfaat is nutteloos. Thuis lacht ze nog steeds.
vergeet niet dat de wortels tot 2 meter hoog kunnen worden!
Uw link werkt niet colman
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 08/05/07, 19:15

geen glyfosfaat, glyfosaat actief ingrediënt van Monsanto's Roundup

maar als het niet werkt, kunnen zij ook "transgene" koi hebben ontwikkeld ...
0 x
gaeldk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 12/12/06, 15:09




par gaeldk » 26/05/07, 21:13

In mijn geval verdubbelen watersla (pistia stratoites) hun volume elke week. Het kroos is ook niet slecht (lemna minor).

Bovendien hebben deze planten een dubbel ecologisch belang omdat ze het water filteren waarin ze zich bevinden.

Men kan zich een bassin voorstellen waarin de toiletten weglopen om planten te produceren voor verwarming of om een ​​sterling met alternator te voorzien.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 27/05/07, 21:19

toto65 schreef:Heeft iemand geprobeerd Japanse duizendknoop te maken, of een afkooksel? Ik denk erover om een ​​onkruidverdelger te maken.


Hier, goed idee om te testen! Maar deze keer is het verpest: ik heb mijn shoots 2 weken geleden verwijderd ... richting compost (in afwachting van de vergister ...)

Ik zal de mest proberen als ze teruggroeien :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 28/05/07, 14:59

Ja, ik weet wat het is, we noemen het wandelstokken. Maar zijn exacte naam weet ik niet meer.
Ik denk er al aan om er biomassa mee te maken, maar zodra het koude weer komt gaan ze dood, behalve de wortelstok, waardoor ze heel moeilijk uit te roeien zijn in een tuin ...
Het is mooi, behalve als het invasief wordt ...

En wat biogas betreft, is de meeste biomassa geschikt (plant), wat belangrijk is om een ​​methanogene bacteriestam te hebben. Het is niet erg moeilijk te vinden, er zijn genoeg in het spijsverteringskanaal van bepaalde herkauwers ...
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten