Geroosterde Pellets (Black Pellet): de nieuwe bedreiging?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par Ahmed » 01/08/18, 21:00

Je hebt helemaal gelijk over je ontwikkelingen op het gebied van ethische consistentie. De motor mag nooit die van opoffering zijn (wat het tegenovergestelde zou blijken te zijn van wat men wil promoten), maar een voldoening om een ​​ander pad te volgen, de meest coherente mogelijk. Natuurlijk, zelfs als we een bepaald proselitisme aannemen, kan een dergelijke houding niet veel doen tegen de determinismen die spelen, daarom moeten we deze inspanningen niet beoordelen op de maatstaf van hun externe resultaten: een paar duizend Indianen of Chinezen die toegang krijgen tot de middenklasse zijn grotendeels genoeg om de winst van een groot aantal gemotiveerde in termen van gelukkige nuchterheid te ruïneren ... blijf geluk! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par moinsdewatt » 01/08/18, 21:30

Ahmed schreef:Je hebt helemaal gelijk over je ontwikkelingen op het gebied van ethische consistentie. De motor mag nooit die van opoffering zijn (wat het tegenovergestelde zou blijken te zijn van wat men wil promoten), maar een voldoening om een ​​ander pad te volgen, de meest coherente mogelijk. Natuurlijk, zelfs als we een bepaald proselitisme aannemen, kan een dergelijke houding niet veel doen tegen de determinismen die spelen, daarom moeten we deze inspanningen niet beoordelen op de maatstaf van hun externe resultaten: een paar duizend Indianen of Chinezen die toegang krijgen tot de middenklasse zijn grotendeels genoeg om de winst van een groot aantal gemotiveerde in termen van gelukkige nuchterheid te ruïneren ... blijf geluk! 8)


De manier waarop Ahmed me uitdrukt, amuseert me altijd veel.

Ik zou graag willen weten hoe hij in zijn termen het idee van 'sociologisch ingewikkeld' uitdrukt 'geef mij het zout'.

Ahmed, in een houding van zelfspot, kun je ons deze 12-personages in lange versie Ahmediaans puur sap maken? Geslacht in 4-lijnen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par sen-no-sen » 01/08/18, 22:03

Did67 schreef:
Maar wat moet ik vandaag doen?


Op ons niveau moeten we ons gewoon concentreren op de meest verantwoorde oplossingen.

Voor de rest is het moeilijk om je volledig uit de wereld te halen zonder het risico te nemen om 'uitgewist' te worden uit de sociale wereld.
Als een voorbeeld is het bijna 3 jaar dat ik meer tv heb(1), en het overkomt mij tijdens discussies met vrienden om volledig "gedumpt" te worden over bepaalde onderwerpen (volledig frivool zoals altijd).
Mij ​​wordt vaak deze gruwelijke vraag gesteld:Maar waarom heb je geen tv? In de vorm van een verwijt van mijn gesprekspartner, onder verdacht gedrag van mijn kant.
Erger nog als ik naar de lucht kijk en een roofvogel bij naam identificeer of er wordt mij verteld dat ik "neergestreken" ben! : Lol: Zat ook als ik kom om de ernstige ecologische crisis of humanitaire enz. Op te roepen. Kan ik gek worden? :)
Het probleem is daar, het is gebaseerd op de mimetische rivaliteit: iedereen kopieert zichzelf door te worden overgehaald om een ​​vrije wil te behouden zonder te beseffen een subject-automaat te worden, in de huidige context wordt het gekenmerkt door een ontkenning van de realiteit (dénisme) voor een subjectivering van de wereld die grotendeels door de media is gebouwd.
In een dergelijke context wordt het zeer complex om de strategische onderwerpen te benaderen zonder te worden belast als catastrofist, extremist of pessimist(2), het enige dat overblijft is berusting of isolatie(3)

(1)En aan de afwezige abonnee op Facebook, twitter, instingram en andere sociale netwerken ...
(2)Zelfs al zijn redeneringen zouden wetenschappelijk en feitelijk worden gecorreleerd door dagelijkse gebeurtenissen.
(3)Of wees een beetje Ninja een dubbelleven leiden ... 8)
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par izentrop » 01/08/18, 22:57

met minder hydrofiele neiging (het getorreficeerde product hervat moeizaam de vochtigheid). http://www.poelepellets.net/dossiers-sp ... anules.php
Het past me niet, want ik gebruik het als nest voor mijn oude kerel die het huis niet verlaat.

Welke appellatie onderscheidt ze, afgezien van de kleur, van conventionele pellets?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par Did67 » 02/08/18, 10:04

Let op de nuance van "moeilijker"!

Als we de gevoeligheid van de efficiëntie en de kwaliteit van de verbranding (hoge temperatuur - bijna "blauwe vlam") voor vochtigheid kennen, als "geroosterde" pellets die de fabriek verlaten met bijvoorbeeld 5%, 10% innemen en eindigen op 15% zal verre van optimaal zijn. Voor een goede elektronische regeling zijn luchtvochtigheidsniveaus van ongeveer 7 à 8% nodig. Anders is de vlam kouder, de verbranding minder goed en de emissies ver verwijderd van de "theoretische" emissies gemeten onder optimale omstandigheden (inclusief zeer droge pellets, volgens de normen). [dit zal zijn als de 'standaarden' van auto's - in theorie uitstekend, in werkelijkheid veel erger].
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par chatelot16 » 02/08/18, 13:07

het is zeker dat om de kat te laten pissen, het niet-verdicht zaagsel nodig heeft om het een goede brandstof te maken ... hoe compacter het is, hoe minder het absorbeert

de schijf is een eerste stap vooruit als brandstof dankzij een opwarming op 200 ° die lignine smelt en de schijf compacter en minder absorberend maakt dan ruw hout

torefactie is slechts een extra stap ... waarom verzetten?

Ik hou van het gebruik van gewoon gekneusd hout, houtblok ... maar het nadeel is het grote volume dat wordt ingenomen voor opslag ... en het transport duurder zijn dan de pelet vanwege het volume

het probleem van het eenvoudig gekneusde hout is het probleem van de vergunning voor de bouw ... het is zo ingewikkeld om een ​​bouwvergunning te hebben dat het moeilijk is om de plaats te hebben om het op te slaan
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par Ahmed » 02/08/18, 15:33

Chatelot16, Je schrijft:
braden is slechts een nieuwe stap vooruit ... waarom verzetten?

Misschien zal een zorgvuldige herlezing van het bovenstaande u het antwoord geven?
Anders, zoals onze vriend heel goed zegt Heeft"dingen zijn zelden zwart of wit, maar meestal in grijstinten" : Wink: In werkelijkheid is het een kwestie van dosis (wat het gif maakt, zoals bekend!): Op kleine schaal was de transformatie van zaagsel die de zagerijen belastte een goede deal voor iedereen, maar de nieuwe mogelijkheden die deze techniek biedt, maken het tot een massavernietigingswapen voor onze bossen. Het gevaar wordt des te ernstiger daar het zich manifesteert onder de gemoedelijke buitenkant van "duurzame onzin" (die volledig tot uiting kan komen zodra de dreigende spanning op de olieprijzen zich voordoet).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par Ahmed » 03/08/18, 12:54

We moeten begrijpen dat naast de levering van thermische energiecentrales (die al een heilige hoeveelheid is), deze zwarte pellet waarschijnlijk de bruin / witte individuen van de pellet kannibaliseert, vanwege de Darwiniaanse selectie die niet zal falen om zichzelf te uiten. Kers op de taart, door het eindproduct te homogeniseren, kunnen we de puzzel van het instellen van de kachel of de ketel redden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par izentrop » 03/08/18, 14:12

chatelot16 schreef:het is zeker dat om de kat te laten pissen, het niet-verdicht zaagsel nodig heeft om het een goede brandstof te maken ... hoe compacter het is, hoe minder het absorbeert
Ik denk eerder dat hoe fijner het wordt verpletterd en droog, hoe meer het absorbeert. Verdichten vermindert het volume en maakt het handiger in gebruik. Plaats gewoon pellets in het water, je ziet de snelheid waarmee het opzwelt en het water absorbeert als een spons.

Het composteerbare kattenbakvulling is equivalent aan het pellet malen kan fijner zijn, met een beetje meer parfum, voor ongeveer 6 E de 10 liter, wat overeenkomt met ongeveer 13 E 15 kg.
Ik geef de voorkeur aan 3 keer minder te betalen voor dezelfde service.

Ik heb pellets donkerder dan normaal gemarkeerd PTX ... misschien het teken?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Geroosterde pellets, de nieuwe bedreiging?




par Ahmed » 03/08/18, 14:30

Izentrop, Je schrijft:
Ik heb pellets donkerder dan normaal gemarkeerd PTX ... misschien het teken?

De kleur hangt af van de omstandigheden waaronder het persen plaatsvindt en een temperatuurstijging maakt het oppervlak van de korrel snel zwart.
Voor de rest van uw overwegingen over de absorptiecapaciteit van pellets, ben ik het met u eens.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten