Miscanthus en bio-ethanol?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1

Miscanthus en bio-ethanol?




par antoinet111 » 09/10/09, 13:22

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar informatie over het kweken van miscanthus en het produceren van niet-industriële ethanol ermee.


Merci.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 09/10/09, 20:49

Ik geloof dat de beste oplossing de fiets is of de elektrische fiets is het enige dat de aarde kan dragen. De rest is rijk westers spul.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 16/10/09, 16:56

in plaats van onzin te praten, kun je je beter onthouden.

Ik zoek objectieve informatie.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/10/09, 21:27

Voor cultuur zijn er genoeg documenten op de site: miscanthus

Ik heb er een in de tuin: https://www.econologie.com/forums/suivi-de-l ... t5256.html

Aan de andere kant, voor de omzetting in alcohol weet ik niet of miscanthus het meest geschikt is...

Zoek ook:
https://www.econologie.com/biocarburants ... -3503.html
et https://www.econologie.com/biomasse-et-b ... ts-63.html

Volgende week zal ik deelnemen aan een dag gewijd aan de transformatie van lignocellulose precies: https://www.econologie.com/forums/6ieme-rb-b ... t8431.html
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/10/09, 12:39

antoinet111 schreef:in plaats van onzin te praten, kun je je beter onthouden.

Ik zoek objectieve informatie.

Ik hou van het antwoord dat vol gezond verstand zit.
De links die Cristophe gaf verdienen wat aandacht, en ook wat onderzoek.
Ik was uitgenodigd voor een "demo" van het kweken van deze wiet in het veld.
Onmogelijk om alles wat er is gezegd te verteren...
Maar er zijn sleutelwoorden, zoals "valbion" (het is in België)
Maar de groenhartige mensen die deze cultuur voorstonden, als ik het me goed herinner, hadden een voorliefde voor isolatie en verwarming, geen woord over alcohol... :| plantaardig = alcohol met een beetje suiker :D
nu moeten die mensen die veel geld in deze cultuur hebben geïnvesteerd goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden van deze plant.
Het is beter om rechtstreeks contact met hen op te nemen
Het zou leuk zijn om ons op de hoogte te houden van wat er daarna gebeurt, goed of slecht. :D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 18/10/09, 22:17

In plaats van onzin te verkondigen, kun je je beter onthouden.

Ik vind dit antwoord niet "gezond verstand", maar eerder agressief en indicatief voor een al te vaak voorkomende verstoring van de geest.
Waarom zo reageren, zo niet omdat het antwoord afwijkt van het voorgestelde veld en een ondraaglijke kritische dimensie introduceert?

Weerleg de vraag zoals hij doet Raimon is volkomen toelaatbaar en hier bijzonder relevant. De techniek situeert zich op het niveau van de operationele rede, maar men kan ervoor kiezen om buiten dit beperkte domein te gaan om de zaken te evalueren in het licht van de kritische rede (dus meer globaal).

De teelt van miscanthus is zeker geen goed idee, ik had al bedenkingen bij dit onderwerp en daar ben ik steeds meer van overtuigd. Het is praktisch alleen mogelijk omdat we olie hebben en daarom geen alternatief kan vormen voor diezelfde olie (om nog maar te zwijgen van de andere intrinsieke nadelen).

In het specifieke geval dat hier aan de orde is, en op een objectief niveau (d.w.z. slechts rekening houdend met een deel van de werkelijkheid), betwijfel ik ten zeerste of het zetmeelgehalte van deze plant materiaal kan leveren om een ​​aanzienlijke hoeveelheid ethanol te produceren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 19/10/09, 08:35

Goed voor rijke westerlingen en anderen om planten te gebruiken om brandstof te maken, ja, op voorwaarde dat je de bijproducten van de voedselproductie gebruikt, om planten alleen als brandstof te laten groeien, ik denk dat het een slecht idee is, want er zijn ongeveer 1 miljard mensen die honger lijden.
Herstel tarwe- of maïsstro na de oogst en maak methaan of alcohol en zet het dan terug in de velden. Waarom cultiveer je niet anders dan myscanthus in goede landbouwgrond of ga je oerbossen vernietigen om palmolie te maken, het is slachting.
0 x
ecomax1
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/03/10, 22:24

Re: Miscanthus en bio-ethanol?




par ecomax1 » 04/03/18, 14:51

Hallo, ik ben op zoek naar precies dezelfde info als waar u naar op zoek was in 2009? heb je iets relevants kunnen vinden?
merci
claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Miscanthus en bio-ethanol?




par chatelot16 » 04/03/18, 20:45

miscanthus is maar een raar gras, nergens goed voor als je het niet gebruikt als het moet, ik kweek liever echte bomen die hout bruikbaar maken voor vele toepassingen...brandhout voor wie we klein kappen...hout of andere constructie voor degenen die we hoger laten groeien
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Miscanthus en bio-ethanol?




par sicetaitsimple » 04/03/18, 20:56

ecomax1 schreef:Hallo, ik ben op zoek naar precies dezelfde info als waar u naar op zoek was in 2009? heb je iets relevants kunnen vinden?


De vraag was onthoud de "leen teelt van miscanthus en daarmee de productie van ethanol op niet-industriële wijze."

Niet-industrieel is het antwoord beslist nee. Over 10 of 100 jaar zal het hetzelfde zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten