Mixoil van Ecogras: recycling van bakolie en olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/06/08, 10:33

jonule schreef:wat is het merk van de brander, hoeveel, om een ​​idee te hebben?


We hebben hier al een topic over: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 24/06/08, 10:49

Christophe schreef:
Opmerking nog te bevestigen: om te voorkomen dat het te veel of erger bezinkt dan dat het stolt, afhankelijk van de mate van hydrogenering (slijtage van de olie) op de bodem van uw tank, raad ik u aan om het liever geleidelijk in een tussentank tussen de tank en de olie te plaatsen filteren ...


Dat is misschien wat lastiger in te stellen.

Aan de andere kant ga ik ook geen 100L olie in mijn tank doen. Elke keer dat we de friteuse schoonmaken, bedraagt ​​het slechts 3/4 liter.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/06/08, 10:54

Precies 3/4L * X olie die op de bodem stagneert en uiteindelijk een pakket vormt.

Het is eenvoudig om een ​​eenvoudige test te bevestigen of te ontkennen:

Meng oude olie (goed versleten, gestold) met GO in een pot en kijk hoe het zich in de loop van de maanden gedraagt: misschien heb ik het mis en blijft het homogeen, maar ik heb toch mijn twijfels.

Deze opmerking geldt uiteraard niet voor nieuwe olie bij sommige weg-GO's lijkt het problemen te veroorzaken.

We hadden tests in deze richting:
https://www.econologie.com/miscibilite-h ... -3023.html

Conclusies: de resistentie van de mengsels in de winter en na 2 weken is vrijwel volledig. Het begin van het stollen van de olie laat duidelijk zien dat het zeer riskant is om in koude periodes op 100% olie te rijden, maar de gestolde olie werd na vermenging met de kerosine perfect vloeibaar.


debat:
https://www.econologie.com/forums/gasoil-inc ... t1984.html
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 24/06/08, 10:58

Het is makkelijk:
Wanneer u een tweetaktmengsel voor de maaier maakt, en dit mengsel blijft de hele winter rustig, is het de moeite waard om dit mengsel opnieuw te mengen voordat u de maaier gaat tanken, omdat na 6 maanden rust een groot deel van de olie weer op de normale waarde is bezonken. bodem van de container...
Hetzelfde geldt voor het diesel-oliemengsel, de zware vallen naar de bodem.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/06/08, 10:59

Goed punt, maar benzine en stookolie zijn niet dezelfde producten (ja), stookolie is beter mengbaar met olie dan benzine.
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 24/06/08, 11:14

De volgende keer dat we de olie in de friteuse verversen, zal ik wat tests doen.
Voor de kou daarentegen geen probleem mijn tanks staan ​​in de garage.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 24/06/08, 11:22

voor de kou zijn er professionele producten, anders doet stookolie wonderen, houdt het tot -50°C vast en verbetert de verbranding: spuiten ;-)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 24/06/08, 11:46

jonule schreef:voor de kou zijn er professionele producten, anders doet stookolie wonderen, houdt het tot -50°C vast en verbetert de verbranding: spuiten ;-)

Ja, ik heb een vriend die 75% olie en 25% stookolie in zijn tank doet...maar het is verboden (voor auto's)
Niet voor verwarming :D
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 24/06/08, 12:17

jonule schreef:voor de kou zijn er professionele producten, anders doet stookolie wonderen, houdt het tot -50°C vast en verbetert de verbranding: spuiten ;-)


Stookolie die deze temperaturen weerstaat, bevat toch een additief? bovendien vraagt ​​de handelaar wanneer u stookolie bestelt (althans voor mij) of de tanks binnen of buiten staan, om te weten of u antivriesadditief in de stookolie wilt of niet.
0 x
Christophe Oudelin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/06/08, 10:39




par Christophe Oudelin » 24/06/08, 12:23

Christophe schreef:
Christophe Oudelin schreef:Neem voor zeer technische vragen over branders contact op met de Chaufmafrite-vereniging (ontstaan ​​uit de activiteiten van Roule Ma Frite) waarvan Alain de voorzitter is op 06-18-20-38-68 en gralain@free.fr.


Algemene opmerking: bij het stellen van een vraag over a forum het mag niet worden omgeleid naar een e-mail of, erger nog, een mobiele telefoon waar maar één persoon baat bij heeft.

Ce forum is een plaats van uitwisseling...

U wilt een voorbeeld van een werkuitwisseling: een aanpassing van een recirculatie- / waterinjectieketel die helemaal opnieuw is ontworpen forum

ps: leuke reactie van Reynders!


Het is in de zin van de uitwisseling dat ik mezelf toestond de coördinaten achter te laten van een persoon die veel competenter was dan ik op dit gebied.
Als het verboden is door een charter of iets anders, bied ik mijn excuses aan, maar ik was er niet van op de hoogte.

Om terug te komen op het behoud van de olie bij kou, had ik de test gedaan om in september gefilterde olie te bewaren tot 1 micron gemengd met 20% diesel (het was met brandstofverbruik). Er vond geen herbezinning plaats gedurende de winter en de zomer. Het stond opgeslagen in een onverwarmde schuur. Alleen de viscositeit nam toe.
We hebben tests gedaan met 0,16% aceton in olie en de resultaten zijn identiek. Ecologisch, wat is beter? Dit weet ik niet.

Christoffel O
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten