Mixoil van Ecogras: recycling van bakolie en olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe Oudelin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/06/08, 10:39




par Christophe Oudelin » 24/06/08, 06:20

Gezien het gebrek aan isolatie van het pand (200 m2 kantoren) dat we bezetten, hebben we deze winter tussen de 3000 en 4000 L olie moeten verbruiken.
RMF zal emissietesten uitvoeren, ook in motoren, maar hoe dan ook, de verbranding is goed, het voordeel is het voordeel dat we kennen van frituuroliën: geen toevoeging van CO2, geen zware metalen en een onverslaanbaar brandstofverbruik.

Christophe
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 24/06/08, 07:23

ZELFS schreef:Ik vraag me net als Christophe af waarom we niet meer geïnteresseerd zijn in het recyclen van frituuroliën als onderdeel van een dieselsupplement? Voor de geur moeten er oplossingen zijn

Gevonden op Oliomobile: (brief van minister Reynders):
Geachte heer,

Ik heb uw e-mail ontvangen over de geautoriseerde verkoop van koolzaadolie. Deze trok mijn aandacht en ik dank u ervoor.

Als minister van Financiën heb ik maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat koolzaadolie die door een boer of een boerenvereniging rechtstreeks aan een consument wordt verkocht, volledig vrijgesteld is van accijns. Sinds 3 april 2006 is de verkoop van belastingvrije koolzaadolie inderdaad toegestaan ​​door het Ministerie van Financiën.

Dit is staatssteun die uitzonderlijk door de Europese Commissie wordt verleend in wat een nichemarkt wordt genoemd, dwz anekdotisch voor slechts enkele voertuigen. Het risico is dat de autorisatie van ons wordt ingetrokken als het fenomeen groter wordt.

Meer in het algemeen beoogt de Europese Richtlijn 2003/30/EG de lidstaten aan te moedigen om een ​​bepaald gehalte biobrandstof op te nemen in de conventionele brandstoffen die in tankstations verkrijgbaar zijn. Daarom heb ik maatregelen genomen om biobrandstoffen vrij te stellen van belasting, die tot doel hebben hun kosten aan de pomp aantrekkelijk te maken voor de consument en hun productie winstgevend te maken in vergelijking met conventionele brandstoffen.

Zo zal vanaf dit najaar 3,37% raapzaadderivaten worden bijgemengd in de diesel die aan Belgische pompen wordt verkocht met als doel op termijn 5% (7% bio-ethanol in benzine).
Ik zie er geen bezwaar tegen dat u mijn antwoord op de forum van Oliomobile.

Tot uw beschikking blijvend, aanvaardt u alstublieft, beste heer Haulait, de uitdrukking van mijn gedistingeerde gevoelens.
0 x
Christophe Oudelin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/06/08, 10:39




par Christophe Oudelin » 24/06/08, 07:43

Naar mijn mening stoort frituuroliën overheden en sommige bedrijven omdat iedereen in zijn garage of tuin kan recyclen.

Voor de geur hebben we sluitende tests uitgevoerd toen ik bij Roule Ma Frite werkte. Dit additief is deels samengesteld uit een mengsel van etherische oliën en is ontwikkeld door een laboratorium.
Ondanks de effectiviteit van het product hebben we er geen gevolg aan gegeven omdat de geur voor ons een teken van onderscheidend vermogen was, van interesse en waardoor iedereen over ecologie kon praten.
We wilden dit product liever reserveren voor de lokale autoriteiten omdat de kostprijs € 0,12 per liter was op voorwaarde van afname van 200L.

Christoffel O
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 24/06/08, 09:21

Als ik de olie in mijn friteuse ververs in plaats van ermee te zwaaien, kan ik deze dan filteren en in mijn olietank doen voor deze winter? : Cheesy:

Dit is een serieuze vraag. : Cheesy:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 24/06/08, 09:29

30% ongewijzigd in de winter, 50% in de zomer
anders voor 100% een kit gebruiken!-)


vraag: hoe bouw je een brander om?
starten op olie, of systeem "dual fuel kit?
Ik stel me geen kit voor omdat de ketel met tussenpozen start?

welke aanpassingen doe je?

merci
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 24/06/08, 09:38

goed om te weten, ik weet wat ik ga doen voor de lange winteravonden dit jaar : Cheesy:
0 x
Christophe Oudelin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/06/08, 10:39




par Christophe Oudelin » 24/06/08, 10:15

jonule schreef:30% ongewijzigd in de winter, 50% in de zomer
anders voor 100% een kit gebruiken!-)


vraag: hoe bouw je een brander om?
starten op olie, of systeem "dual fuel kit?
Ik stel me geen kit voor omdat de ketel met tussenpozen start?

welke aanpassingen doe je?

merci


Neem voor zeer technische vragen over branders contact op met de Chaufmafrite-vereniging (ontstaan ​​uit de activiteiten van Roule Ma Frite) waarvan Alain de voorzitter is op 06-18-20-38-68 en gralain@free.fr.

De multi-fuel brander die we hebben start direct op olie en niet op brandstof zoals bij een bi-fuel.

Christoffel O
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 24/06/08, 10:20

Christophe Oudelin schreef:Neem voor zeer technische vragen over branders contact op met de Chaufmafrite-vereniging (ontstaan ​​uit de activiteiten van Roule Ma Frite) waarvan Alain de voorzitter is op 06-18-20-38-68 en gralain@free.fr.


Algemene opmerking: bij het stellen van een vraag over a forum het mag niet worden omgeleid naar een e-mail of, erger nog, een mobiele telefoon waar maar één persoon baat bij heeft.

Ce forum is een plaats van uitwisseling...

U wilt een voorbeeld van een werkuitwisseling: een aanpassing van een recirculatie- / waterinjectieketel die helemaal opnieuw is ontworpen forum

ps: leuke reactie van Reynders!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 24/06/08, 10:26

Matt113 schreef:Als ik de olie in mijn friteuse ververs in plaats van ermee te zwaaien, kan ik deze dan filteren en in mijn olietank doen voor deze winter? : Cheesy:

Dit is een serieuze vraag. : Cheesy:


Absoluut dat kan. Filtratie met een koffiefilter zou voldoende moeten zijn.

Opmerking nog te bevestigen: om te voorkomen dat het te veel of erger bezinkt dan dat het stolt, afhankelijk van de mate van hydrogenering (slijtage van de olie) op de bodem van uw tank, raad ik u aan om het liever geleidelijk in een tussentank tussen de tank en de olie te plaatsen filteren ...

Persoonlijk verbrand ik het in mijn deom-houtketel en giet het geleidelijk over de sintels. Het moet qua uitstoot niet top zijn maar ach, we moeten 3 keer per jaar frituren...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 24/06/08, 10:32

voor je olie christophe moet je een ziekenhuisinfuus plaatsen!-)

>Als het niet voor de brander is, is het dan effectief met elk type olie, of wat zijn de parameters die moeten worden gerespecteerd?

Ik had gehoord van zogenaamde multi-fuel branders, die werkten slecht met olie...

wat is het merk van de brander, hoeveel, om een ​​idee te hebben?
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten