Het maken van een oliemolen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
wampyr32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 01/02/05, 23:22




par wampyr32 » 06/01/07, 23:34

Christophe schreef:
pluesy schreef:voor degenen die een rondleiding hebben en weten hoe ze met de fakkel moeten omgaan, is een pti pdf hier bij de vervaardiging van een oliepers


Goed document dat ik snel op de site zal zetten :)
Jammer dat er niet alle plannen zijn ... maar het is al heel goed!


Let op, de Colin pers is voor palmolie! Voor oliehoudende zaden heb je minimaal 250 repen nodig voor een acceptabele extractie...
0 x
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk

Re: Een oliepers maken




par biomethaan » 23/01/07, 14:37

electronono27 schreef:Ik zou graag uw mening willen over de eenvoudige vervaardiging van een schroefpers
met behulp van een vleesmolen en gelaste staven na het uitlaatrooster


Ik weet niet of je je geluk hebt gevonden, zo niet:

http://journeytoforever.org/biofuel_lib ... press.html

http://www.isf-iai.be/fileadmin/user_up ... _Colin.pdf
0 x
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk

Re: een oliepers maken




par biomethaan » 23/01/07, 17:15

denis schreef:zo niet, een stenen wiel, aangedreven door menselijke energie door een sportschool / homecycle, betaalt de moeite : Cheesy:


Het toppunt van verfijning zou een slijpschijf zijn die wordt aangedreven door een hydraulische turbine.
Stijlvoller zou het een molensteen zijn die wordt aangedreven door een windmolen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1

Re: Een oliepers maken




par pluesy » 24/01/07, 19:27

biomethane schreef:Ik weet niet of je je geluk hebt gevonden, zo niet:

http://journeytoforever.org/biofuel_lib ... press.html


Ik denk dat deze koppeling eerder is gemaakt om zijn eigen slaolie te produceren, aangezien de pot met een pond (500 g) zaden, onderworpen aan de druk van de krik van drie ton, ongeveer 1/10e van een liter olie produceert bij elke persing, wat om 20 L olie te verkrijgen zijn 200 persingen nodig... :schok:

met een krik van 20 ton en 5 kg graan zou minder vervelend zijn... : Lol:

maar ik denk dat het vullen met 40 L liefdevol met de hand geperste olie je in staat stelt om opnieuw naar brandstof te kijken en het beter te respecteren...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
Shinra
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 26/06/06, 14:14
Plaats: Braine-le-Comte (BELGIË)




par Shinra » 08/03/07, 00:42

dus, heeft iemand van jullie vooruitgang geboekt? Want ik geef toe dat het pletten van zaden voor mijn brandstof me steeds meer lukt.

Dus ik ben ook aan het graven. : Cheesy:
0 x
erw-een
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 17/02/08, 20:40

klein adres om de zaden te vermalen




par erw-een » 17/02/08, 20:58

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/02/08, 00:38

industriële persen waar een schroef de zaden propt en druk uitoefent hebben slechte mechanische prestaties: de verloren mechanische kracht warmt op en laat de olie er gemakkelijker uit komen

een schroefchopper lijkt er een beetje op, maar zal niet sterk genoeg zijn om voldoende te drukken

een hydraulische pers met een zuiger die een beperkte hoeveelheid per keer perst, verbruikt minder energie, maar het zal nodig zijn om de zaden op een andere manier te verwarmen en de pers handmatig te vullen en te legen terwijl de schroefpers op zichzelf werkt
0 x
wampyr32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 01/02/05, 23:22

Gezamenlijke ontwikkeling van een plantaardige oliepers.




par wampyr32 » 20/02/08, 02:40

Hallo iedereen!

Na verschillende overwegingen over Oliomobile heb ik een site gemaakt voor de gezamenlijke ontwikkeling van een plantaardige oliepers.
Het is een hydraulische zuigerpers die tegelijkertijd filtratie uitvoert op 1 micron. De perscilinder wordt gemaakt van microporeus gesinterd roestvrij staal.
De site heeft de vorm van een wiki met een forum onderaan elke pagina waar de sprekers kunnen discussiëren, en als er een idee ontstaat, kunnen we de pagina aanpassen.
U moet zich eerst registreren bij de site voordat u deze kunt bewerken.
Kom velen, iedereen kan zijn kennis meenemen.
Zondagse of doorgewinterde doe-het-zelvers, webmasters en andere Geotrouvetouts, jullie zijn allemaal welkom!
De link: OlioPresse, gezamenlijke ontwikkeling van een oliepers.

De site wordt gehost op de gratis Wikifarm wikidot.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/02/08, 02:45

bedankt wampyr32 voor je site

Ik ben een beetje bang voor je gesinterde roestvrijstalen cilinder: ik ben bang dat hij definitief zal verstoppen: tenzij er al een ervaring is die het tegendeel bewijst

Ik hou van een eenvoudig geperforeerd vel met de toevoeging van een nylon canvas

natuurlijk mag de beweging van de zuiger het canvas niet vernietigen: dit is wat ik zie voor de ambachtelijke productie van walnotenolie

hierdoor kwam ik op het idee om een ​​hydraulische pers te maken zonder zuiger: een eenvoudig rubberen membraan scheidt de hydraulische olie van het te persen materiaal

de zaden moeten zijn geplet en opnieuw verwarmd om extractie te vergemakkelijken
0 x
wampyr32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 01/02/05, 23:22




par wampyr32 » 29/02/08, 00:04

Goedenavond!
Gesinterde roestvrijstalen cilinders zijn verkrijgbaar tot 0,1 micron met een porositeit van 50%. Ik denk dat de onzuiverheden groter zijn, vooral omdat je het materiaal niet maalt. Elke 10 slagen van de zuiger kunnen we HVB onder druk van de uitlaat sturen om de cilinder te ontstoppen...
Uw systeem kan werken met noten, de olie is gemakkelijk te extraheren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten