Waardoor een extruder Pellets

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 31/01/11, 00:59

Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Nadat ik het niet heb geprobeerd, maar sommige mensen zeggen dat zaagsel en lignine aanwezig in het bos de rol van bindmiddel spelen. Toen ik het over olie had, was het maar een klein beetje voor veel eindproducten.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Maak een pelletmachine.




par bobono » 31/01/11, 17:09

Moeilijk om te zien wie thuis een machine heeft gekocht of gemaakt. In Bretagne voegen de industriëlen die korrels produceren aardappelzetmeel toe, een industrieel bijproduct.

Na het bestuderen van de verschillende oplossingen, geef ik er de voorkeur aan een takbreker te kopen om chips beschikbaar te hebben, dan zal ik beginnen met de productie van de pers voor de productie van pellets
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/01/11, 19:58

Als het geplette product droog en fijn genoeg is, en als we erin slagen het in chips te verwerken zodat het aankomt zoals de korrels, door te knoeien met het aankomstsysteem, zijn de korrels nutteloos voordat ze worden verbrand.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/11/12, 21:24

Ik zag net een fabrikant van een peletmachine
http://www.ecoworxx.de/index_en.html
http://forums.futura-sciences.com/habit ... ost4278787

wat is het waard?
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 06/12/12, 14:21

Het houdt de weg vast, deze machine.
Maar ik ben best geïnteresseerd in het maken van een kopie van de machine van hem: http://www.aupoele.fr/index.php?option= ... &Itemid=79
maar met een reductiemotor om op 400 tpm te draaien


dan is het ingewikkelder om zaagsel te maken om de pers te voeden.
Ik had gedacht om een ​​stationair vlak van 20-30 cm breed te gebruiken en een automatische tafel te maken die heen en weer beweegt om de stammen te plannen zoals in de slagerij : Cheesy:

In een molen is het loggen van houtblokken alles exorbitant duur, en ze ook te snel te malen voor een pers.

En de kleine casto-shredders malen te kleine secties
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 06/12/12, 14:41

manoria68 schreef:dan is het ingewikkelder om zaagsel te maken om de pers te voeden.
Ik had gedacht om een ​​stationair vlak van 20-30 cm breed te gebruiken en een automatische tafel te maken die heen en weer beweegt om de stammen te plannen zoals in de slagerij : Cheesy:


waarom zaagsel maken wanneer het bijna niets waard is (50 € per ton) in elke zagerij.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/12/12, 15:00

alle zagerijen die ik ken, weten niet wat ik met hun zaagsel moet doen: hij geeft het gratis aan iedereen die het wil

om zaagsel te maken werkt zelfs een schaafmachine niet: het maakt chips breder dan zaagsel

Ik ben op mijn hoede voor al deze pelletstampers, puree-persstijl ... Ik ben bang dat het vooral een machine is om pellets voor vee te voeren, met materiaal dat gemakkelijker te agglomereren is dan zaagsel

wie heeft het eigenlijk zien werken met zaagsel zonder de noodzaak om een ​​bindmiddel toe te voegen?

het minste bindmiddel kost snel te veel om de winstgevendheid van het bedrijf te doden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/12/12, 16:19

chatelot16 schreef:alle zagerijen die ik ken, weten niet wat ik met hun zaagsel moet doen: hij geeft het gratis aan iedereen die het wil


De prijs van zaagsel is inderdaad, voor de productie van pellets, van ongeveer 50 tot 60 euro per ton.

Wat jammer om het te verspillen! We hebben nog een lange weg te gaan in Frankrijk!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 06/12/12, 17:22

chatelot16 schreef:wie heeft het eigenlijk zien werken met zaagsel zonder de noodzaak om een ​​bindmiddel toe te voegen?


Ik bevestig: geen bindmiddel bij de vervaardiging van houtpellets.
het is houtlignine dat dient als bindmiddel tijdens extrusie onder zeer hoge druk.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/12/12, 18:52

Ik ga akkoord met de fabrikant van de peletindustrie en de grote machine

maar mijn twijfel is de gepureerde perssoort zoals getoond door manoria68 ... Ik ben bang dat het niet hard genoeg zal comprimeren
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten