Waardoor een extruder Pellets

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 30/01/11, 19:49

Hallo,

De foto's die ik heb gemaakt zijn te groot om te plaatsen. Heb je een e-mailadres waar ik ze naar kan sturen?

wat betreft de granen, ik plaats ze direct zoals de verkoper me vertelde en geen probleem, binnen een paar seconden is het alleen meel en dan pellets.

Ik heb net gevonden waar het geluid vandaan kwam: een "ster" in een soort plastic met 6 takken die het mogelijk maken om de motor te "verbinden" met de horizontale as die naar het verloopstuk gaat, heeft nog maar 3 takken over! 3 anderen zijn volledig gesmolten, ik weet niet waarom. Ik heb contact opgenomen met de verkoper om erachter te komen wat er is gebeurd. Ik ben verrast omdat ik de voorzorgsmaatregelen voor gebruik heb gerespecteerd en de machine maximaal 4 uur heeft gedraaid...

Sorry, ik heb geen mechanisch jargon...[/img]
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/01/11, 20:18

er zijn gratis software om afbeeldingen te comprimeren onnodig groot in jpg, zoals irfanview, gratis, dat vermindert met de gewenste factor met zeer weinig kwaliteitsverlies:
http://www.irfanview.com/
die ik gebruik, veel mogelijkheden!


Ik heb bij het lezen van een paar regels de indruk dat de fabrikanten niet allemaal dezelfde pellets maken, en dat ze bindmiddelen en producten van enkele procenten toevoegen, die bij het uitharden niet verhit hoeven te worden tot 180°C met een zeer grote cadans met een enorme machine!!
Zaagsel bevochtigd met een beetje lijm of houthars houdt onofficiële pellets vast zonder verhitting tot 180°C.

Zelfs versnipperd krantenpapier, vervolgens bevochtigd met een beetje arabische gom, in een vorm gedaan en vervolgens gedroogd, maakt zeer harde vaste voorwerpen zoals hout zonder verhitting boven de 25°C (denk aan poppenhoofden die als kinderen zo zijn gemaakt, sterker dan plastic).

Ook ben ik niet overtuigd van de verplichting om door grote, hyperkrachtige en snelle, hyperdure machines te gaan, die oververhit raken, om zaagsel met groot geweld te verdichten, terwijl het met zekerheid verdicht wordt met een beetje lijm of Arabische gom of het overgebleven dennensap dat heel goed blijft plakken, zonder oververhitting!!

Ten slotte begint hout van 180°C in de lucht te branden of te ontbinden!!!
Naar mijn mening is dit overdreven.

En er is geen geldige wetenschappelijke reden om je brandende pellets niet te kunnen maken!!
Zelfs als we normen bedenken om een ​​spaak in het wiel te steken, het leven ingewikkelder te maken en de concurrentie te blokkeren.

Net als de boomstammen verhindert niets dat ze in de zon drogen in een eenvoudige zonnedroger, voor en na.

Alles is goed om te blokkeren, zelfs brandnetelmest is verboden om herbiciden, pesticiden en ggo's te promoten!!
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 30/01/11, 20:49

Ik ben het helemaal met je eens dedeleco
Ik moet naar een buurman die zijn eigen kurken maakt voor zijn koeien, hij heeft een extruder, het moet geen grote zijn,
Ik zal foto's maken als het goed is
voor het bindmiddel denk je dat frituurolie in kleine hoeveelheden voldoende is? alleen voor stropellets.

ttiyador Ik stuur je mijn e-mail in pm
merci
lionel
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/01/11, 21:17

Je hebt iets nodig dat tijdens het drogen aan de lucht uithardt: een drogende olie om op te schilderen (erg duur linnen), om te braden, ik weet het niet, als het aan de lucht uithardt op een oppervlak, waarschijnlijk een beetje.
Je moet een paar dagen later proberen de juiste concentratie te zien om het zaagsel een beetje te plakken, maar niet tussen de pellets???
Het hangt allemaal af van de gewenste sterkte van de pellets.
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 30/01/11, 21:31

Nou, normaal droog zaagsel (zet het eerst in de oven of in de magnetron als het niet droog genoeg is) met een beetje zonnebloemolie (of de goedkoopste in de supermarkt, voor mij was het die), en het blijft goed zitten. Ook als het nodig is om de matrix of de rollen te "reinigen" van de roest, is het noodzakelijk om 1/3 zand voor de compressor (zeer fijn), 1/3 olie en 1/3 droog zaagsel toe te voegen. Geef de pellets meerdere keren door.

tja, dat is gewoon mijn ervaring. Met frituurolie kan het volgens mij sowieso geen kwaad. Je moet proberen.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/01/11, 21:52

wat is uw compressorzand?

volkomen ongewenst in een brandstof! geen brandstof of bindmiddel, het zal alleen maar meer as en schuurmiddel maken om de pelletmachine sneller te laten verslijten!

compressorzand, als het slecht vertaald is in het Chinees, zou het zand kunnen zijn om te zandstralen... volkomen stom om het in pellets te stoppen

olie of ander bindmiddel om pellets te maken? economisch catastrofaal

zonnebloem- of koolzaadolie, het is nutteloos, het is geen droogmiddel... de enige drogende oliën zoals lijnolie of walnotenolie zijn te duur om daarvoor te gebruiken!

de enige kosteneffectieve manier om pellets te maken, is echter door te verwarmen om de lignine te smelten en niets anders te doen dan zaagsel

als de pelletmachine niet krachtig genoeg is en niet genoeg verwarmt, is een oplossing om het zaagsel te verwarmen voordat het in de machine wordt gedaan... of een deel van de machine te verwarmen...

krachtige machines die enkel opwarmen door het verlies van mechanische energie lijkt mij niet de juiste oplossing...verwarmen met edele energie zoals elektriciteit of mechanische energie...het lijkt mij beter om een ​​machine te maken die niet warmte door mechanische energie, maar die wordt verwarmd door een haard
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 30/01/11, 22:22

Nee, je begreep niet wat ik bedoelde. Het mengsel met het superfijne zand is om de matrix of de rollen van hun roest te ontdoen. De verkregen pellets zijn niet bedoeld om te verbranden, integendeel, ze moeten worden bewaard voor gebruik zodra u klaar bent met het passeren van uw zaagsel of ander materiaal. Zo smeren ze de gaten van de matrix en voorkomen dat deze verstopt raakt met materiaal dat zou kunnen samentrekken en zich voorgoed in de gaten zou kunnen hechten.

Door dit vetmengsel door te laten blijven de matrijs en de rollen nieuw en schoon.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/01/11, 22:54

Er zijn genoeg dingen die blijven plakken en bijna niets kosten!!
vis- of houtlijm = gekookt visafval dat blijft plakken!!
nieuwe dennenhars die goed vloeit en nog beter aan de carrosserie hecht.
Vers dennenzaagsel hecht goed aan de resterende hars.
Er is weinig nodig, goed vermengd met ander zaagsel om te plakken
Het sap van andere verse planten kan tijdens het drogen als lijm fungeren, hoewel het minder plakkerig is dan hars.

Zaagsel bij 180°C verbrandt, wordt brons, wordt zwart en kan vlam vatten als het slecht wordt gecontroleerd.
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 30/01/11, 23:00

Van mijn kant komen de pellets niet uit bij 180 ° tenzij ik een zeer dikke handhuid heb, ik houd de pellets een paar seconden zonder zorgen vast. Ik zou liever zeggen dat, op voorwaarde dat de machine goed wordt geleverd, de temperatuur 80 ° C niet overschrijdt.

Tot ziens, Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/01/11, 23:39

Bij 80°C al niet slecht, het droogt erg snel.
U kunt een beetje paraffine gebruiken, dat hard wordt als het koud is.
of elk product dat smelt bij ongeveer 30° of 40°C.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten