Waardoor een extruder Pellets

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/01/11, 22:53

Berichten van: https://www.econologie.com/forums/schema-usi ... t4348.html

dedeleco schreef:Eindelijk opmerkelijk, niet nodig om te kijken, in Duitsland, niet in China, na een investering vergelijkbaar met een kachel, kunt u zelf uw pellets maken met tuinafval dat vaak in de open lucht wordt verbrand en een stad vervuilt, in plaats van te branden in een kachel met goede prestaties:
Het wordt mogelijk om zijn eigen pellets te maken met gratis plantaardig afval overal in huis en elders, buren en afval! met deze opmerkelijke PelletMaker PELLETIERE die alle stukken hout groothandel maakt, reduceert deze tot poeder en lentekorrels voor een investering van 5600 € minder dan een ketel !!!
Pelletpresse 3 KW 400V PelletMake voor Stroh und Miscanthus
http://pellet-mill.de/shop/article_PM%2 ... 03.0E-S%26
http://cgi.ebay.fr/PelletMaker-PELLETIE ... 563fcabc96
Bekijk de video's !!!
enige probleem, 380V-engine om over te schakelen naar 220V.
Eindelijk is het mogelijk om alleen de basisonderdelen voor goedkoop (minder dan 300 €) te hebben en te sleutelen aan zijn pers als je mechanische uitrusting hebt.


dedeleco schreef:Een video van vakmanschap gaf als commentaar:
Traditionele pelletpers
http://www.youtube.com/watch?v=xePW9qzEuC8&NR=1
met teruggewonnen schroot en de gekochte rol en basispers.
http://www.aupoele.fr/index.php?option= ... &Itemid=79


roy1361 schreef:... En de pellet die uit je kersenpit komt, is natuurlijk Dinplus-gecertificeerd ...

Want voor mij, alle "rotzooi" die in je tuin rondslingert in een Tinguely-machine stoppen, dat geeft je alleen iets dat de vorm van een pellet kan hebben, meer niet ...

Sorry, maar verwar niet.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/01/11, 00:19

En deze shits zo droog verbrand voor 0 € en ook voor de andere erg dure exemplaren door te vermijden dat je veel meer slecht verbrandt door alle planten in je tuin in de tuin te vervuilen, zoals de meeste mensen in Frankrijk doen.

Ik herinner me dat sommige mensen sinds het begin der tijden opwarmden met de mest en stront van hun dieren, net als bij de Jakken op trays zonder een enkele boom en erg koud!
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 20/01/11, 06:45

hallo dedeleco
deze machine ziet er goed uit, maar ik heb twijfels over de werking ervan, want als je de kracht ziet, heb je een slijper nodig om takken 10cm diameter te malen. Ik betwijfel of 3kw voldoende is, we zien op de video dat de machine is laden met tak bedekt met groen blad hoe is het drogen van zaagsel ????
aan de andere kant, als deze machine correct werkt
waarin het een revolutie is, want voor het individu op het platteland is de investering winstgevend in 2 of 3 jaren en de energieonafhankelijkheid wordt echt reëel
zou je me kunnen vertellen of het mogelijk is om het te zien werken
of als de verkoper een adres heeft of ik contact met hem kan opnemen
merci
lv13R
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/01/11, 08:22

0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/01/11, 14:04

Hallo lv13r:
wanneer je ziet hoeveel kracht het kost om een ​​breker takken van 10cm in diameter te malen, betwijfel ik of 3kw voldoende is

Het benodigde vermogen is evenredig met de snelheid waarmee het hout wordt gemalen!
Het kan met de hand worden gemalen, langzaam, door handmatig te zagen, erop te tikken met een bijl met onze individuele menselijke kracht 100W, zelfs voor goede sporten 200W !!
Dus deze machine zal behoorlijk langzaam verpletteren en niet 200t van hout op tijd zoals sommige grinders naar plaatjes op vrachtwagens met 300 power 900ch !!
De kracht om 10cm-takken te slijpen is dus te wijten aan een misleidend handelsbeleid dat shredders slecht gemaakt en rudimentair ultra-laag geprijsd maakt!
Als we een zaag, een bijl en een beetje bedrog toevoegen, zal het grote takken langzaam verscheuren op laag vermogen, de limiet, als hand, met 100Watts.
Hoe dan ook, we verbranden de logs en daarom is een grinder van boomstammen absurd en daarom niet te vinden voor het bijzonder.

Industriële voertuigen zijn geoptimaliseerd met maximale opbrengst, op financieel niveau wat vooral wordt bepaald door de hoge prijs van arbeid en de rentetarieven, en wat inkopende kopers komen overeen om te betalen (308 € per ton !!) !!!
Dus zolangDe winst stijgt met de grootte (dit neemt des te meer toe naarmate de rentevoeten laag zijn om de initiële investering te betalen die wereldwijd de miljoen € benadert), grootte en kracht toenemen !!!!!

Dus de kracht is misleidend, als we de looptijd en absurde financiële realiteiten van maximale winst (vanwege de huidige crisis) vergeten.

de tijd snij heggen en takken en pick-up in zijn tuin is superieur naar dat van in deze molen passeren die krachtig genoeg is om bijzonder te zijn (naast een Chinese 100 crusher-junk), granules op zijn eigen snelheid maken.

eindelijk het drogen kan in de zomer in de zon worden gedaan uitgespreid op dekzeilen (zoals hooi) en 's nachts terugkeren naar een silo voor vermijd condensatie die 's nachts regeert, zelfs onder een zeildoek (vaak vergeten)!
Deze condensatie van de nacht met frisse lucht onthoudt de commerciële korrels in de silo's maandenlang progressief !!

Eindelijk, als de pellets worden bij een kachel bewaard (of logs) een dag of meer warm, met een tocht de verwarmde ruimte, verbetert hun betere droging voor gebruik, met een goede prestaties terugwinnen van de verdampingswarmte condensatie in het huis op koude wanden (ramen, koudebruggen) systeem nooit in commerciële kachels geplaatst en dat verbetert de opbrengst op niet erg droog hout !!

We kunnen een droger gebruiken met een kleine passieve thermische zonnecollector zoals besproken voor a enkele zonnedroger van zeewier op econologie zeer effectief en eenvoudig in de zomer!

Beeld
http://hal.archives-ouvertes.fr/docs/00 ... _625_0.pdf
https://www.econologie.com/forums/post164108.html#164108
https://www.econologie.com/forums/post184711.html#184711
Dernière édition par dedeleco de 20 / 01 / 11, 14: 22, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/01/11, 14:16

Vraag: verbruik minder kracht, beter malen droog of nat?

Volledig dede, is het noodzakelijk om rekening te houden met de energie van "granulatie".
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/01/11, 14:54

Ik denk dat logisch, je een beetje vocht nodig, zodat de korrels soepel worden gevormd en staan ​​met een beetje bindmiddel, als gevolg van een klein beetje van groen gebladerte als op video.
Te nat en flexibel, zullen de vezels buigen in plaats van breken, wat iedereen op goedkope slijpmachines opmerkt.

Het is duidelijk met de hand, met zaagsel perfect droog, onmogelijk om het te zien plakken, een beetje nat het compact goed door te plakken, en te nat het stroomt te veel en staat niet meer.

We moeten dus de mix van droog en een beetje nat respecteren die we in de video op mijn mening zien!
Blijkbaar zijn zelfs korrels tot standaarden die zo perfect droog zijn, gemakkelijker desintegreren.
Fabrikanten lijken een% bindmiddelproducten te plaatsen.

De energie van granulatie moet worden gekoppeld aan de snelheid door viscositeit en mechanische wrijving, en het gelooft als de snelheid van productie, en daarom doen de industriëlen het zo snel, dat het de korrels droogt om ze te lezen !!
in een vulbuis duwt zaagsel en vervormen van de vezels te verdichten, om energie neemt tegen mechanische vervorming en komt uit de wrijvingsenergie betrekking tot het tarief als voor een rem en verhit tot het punt van verwarm de pers en droog als de snelheid hoog is.
Het moet mogelijk zijn om hetzelfde te doen door de gatpers van de pelletextruder voor te verwarmen tot 80 ° C.

Ik denk dat het industrieel produceren van pellets ingewikkeld is vanwege de hoge snelheid en normen waarvan ik niet zeker weet dat ze allemaal nodig zijn.
Ik vind geen open wetenschappelijke studies over korrels die duidelijk kunnen begrijpen en daarom is het zeer empirisch en geheim, zonder begrip en daarom zeker niet het optimum.

Hoe meer ik naar de verwarming kijk, hoe meer ik aberraties zie die me perplex doen staan ​​!!
Zie het verschil met Canada !!
Met Alain G als conclusie: waarom zou het eenvoudig zijn als we ingewikkeld kunnen doen!
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 30/01/11, 18:35

Bonjour à tous,

Ik bezit een aantal exotische dieren, uit passie. Dus om ze te voeren ben ik ook begonnen met het kweken van knaagdieren in een "koude" kamer van 9m², wat nu eigenlijk een warme kamer is (verwarmd tot 19 ° C) voor regelmatige voortplanting gedurende de hele periode. jaar.

Als voer kocht ik sinds kort nog pellets ook wel "caps" genoemd in het jargon van fokkers.
Twee nadelen:
- 14 € de zak met 25-kilo's (gemiddeld 1-zak per week) voor de goedkoopste
- Ik moet ze ophalen op 2 uur rijden van huis (ik neem er meerdere zodat ik nog steeds reiskosten kan afschrijven).

Dus ik informeerde over het proces van de productie van deze pellets, en is er drie dagen ging ik voor een kleine machine (model 9PK-120) uit China natuurlijk geïmporteerd, maar geen Franse constructeur na enig onderzoek dat ik kon doen. Verkoper zeer serieus (gevestigd in Mory Montcrux, Oise), niet duwen voor de aankoop en zijn tijd niet meetelt om de problemen uit te leggen en hoe verder te gaan. Ook na de aankoop had ik verschillende vragen en hij antwoordde per mail en zeer snel (2 uren na verzending gemiddeld).

Dus kocht ik deze machine voor 800 HT, het kost een aantal maanden om afgeschreven te worden, afgezien van de tijd die werd doorgebracht met wachten tot de machine zou tanken en handelen in geval van problemen.
Maar ik weet wat ik erin stop, ik ben onafhankelijk en het belangrijkste: 25-kilo's komen alleen terug op 5-6 €!

Tijdens het eerste gebruik kwam er niets uit. In feite "grote paranoïde" die ik ben, heb ik niet genoeg materiaal geplaatst om de pellets te vormen. Dus heb ik de hele machine gedemonteerd toen het genoeg zou zijn geweest om wat meer mengsel toe te voegen (1/3 compressorzand (zeer fijn), 1/3 olie, 1/3 droog zaagsel (< 10% vochtigheid)) ...

Eindelijk gaf het me de gelegenheid om een ​​wandeling in zijn ingewanden te maken en de aanwezige stukken te identificeren!

Dus tweede test, deze keer met wat ik later zal zetten: tarwe, maïs, bonen, raapzaad (zaden), vitamines.

en daar vreugde en opluchting bij het zien van de eerste pellet.

Sindsdien heb ik het nog twee keer gedemonteerd, terwijl nadat het mengsel voor knaagdieren is verstreken, ik een beetje meer vetmengsel heb uitgegeven dat ik apart houd om te voorkomen dat de gaatjes verstoppen bij het koelen van de machine.

Bovendien trilt de machine steeds meer, dus ik weet niet of het normaal is. Ik heb de indruk dat het de horizontale as van de motor is die trilt. Eindelijk zien we later, maar ik ben blij met mijn aankoop. Hopelijk duurt het lang genoeg om afgeschreven te worden.
1 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 30/01/11, 18:58

hallo titiyador
kunt u foto's maken van de verschillende onderdelen van uw machine
voor de zaden en de tarwe, passeer je ze eerder in een breker of jij, maar alle dirigent direct?
merci
lionel
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 30/01/11, 19:47

Dedeleco schreef:
Het is duidelijk met de hand, met zaagsel perfect droog, onmogelijk om het te zien plakken, een beetje nat het compact goed door te plakken, en te nat het stroomt te veel en staat niet meer.

Elke analogie heeft zijn limieten! Verwar de eenvoudige verdichting met de hand niet met een serieuze granulatie.
De aanzienlijke druk van de machine veroorzaakt intense wrijving die op zijn beurt een verwarming veroorzaakt die resulteert in het vloeibaar maken van lignine (ongeveer 180 °).
Het is deze lignine die, eenmaal afgekoeld, de cohesie van de pellet zal garanderen, omdat hij ervoor zorgt dat die van de levende boom.
Logisch gezien is het noodzakelijk om een ​​zeer droge stof te gebruiken; bovendien speelt deze droogheid een niet-verwaarloosbare rol in de goede prestatie tijdens verbranding.

Met betrekking tot de machine van titiyadorlet op, deze kleine Chinese machines zijn bedoeld voor de bereiding van voedselpellets en niet voor de productie van houtpellets!
Als het principe vergelijkbaar is, zijn de inspanningen die in het laatste geval zijn ontwikkeld veel belangrijker en vereisen speciale machines.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten