Waardoor een extruder Pellets

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/12/09, 23:47

Bedankt: het is interessant, maar deze pellets hebben niet de standaarddiameter van 6 mm en het lijkt beperkt door het principe van persen.

Ik ben bang dat de pelletketels op de markt ze niet kunnen gebruiken...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/12/09, 00:00

diameter 15 het is de machine die wordt beschreven: om er nog een te maken, kunt u de gewenste diameter maken

Ik zie het nut niet in om 36 zuigers te plaatsen die de pellets alle kanten op laten komen

Ik begin liever met een enkele zuiger en een goede oude krukas

als de stroming van een enkele zuiger niet meer volstaat zal ik er meerdere, maar allemaal evenwijdig aan elkaar zetten met een enkele grote drijfstang
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 28/12/09, 23:23

Chatelot16 schreef:
Ik zie het nut niet in om 36 zuigers te plaatsen die de pellets in alle richtingen naar buiten brengen.


Vergeleken met een drijfstang- en parallelzuigersysteem wordt de aandrijfkracht beter over de tijd verdeeld, waardoor het vermogen minder is (maar dit gaat ten koste van de technische eenvoud).
Elke cilinder is blijkbaar complex om te maken in vergelijking met een klassiek matrijsgat*, wat misschien de onorthodoxe gekozen diameter verklaart.

* de klassieke matrijsgaten zijn echter geen eenvoudige cilindrische gaten: in de lengtedoorsnede is er eerst een afgeknotte kegel van compressie, dan nog een kortere afgeknotte kegel aan de uitlaat, als ik het me goed herinner.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 23:44

beter verdeeld over de tijd verandert het gemiddelde vermogen niet

met een goed vliegwiel zijn enkele zuigerslagen geen probleem

de uitgaande cilinders lijken me een beetje kort: het lijkt mij dat het beter zou werken als het langer was: vandaar het idee van de enkele cilinder, of meerdere allemaal parallel
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 29/12/09, 08:10

Hallo,

In de pelletmolens die op internet zichtbaar zijn, zijn er 2 soorten:
- platte matrijs;
- ringmatrijs.

De ringdobbelsteen lijkt me zelfs gemakkelijker te maken, ook al lijken ze tegenwoordig groter en duurder.

Het is inderdaad hetzelfde principe als een worstmolen, maar in plaats van de uitgang "gaten" in de as te plaatsen, worden ze op een ring rond het uiteinde van de cilinder geboord.

Dus de druk is gemakkelijker toe te passen.

Opmerking: het einde van de post lijkt te zijn verdwenen :-( Het was:

Heeft iemand echte ervaring met ringmatrijspersen?
0 x
Tot ziens!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/12/09, 18:11

Ringstanspersen zijn grotere apparatuur dan vlakpersen, zowel qua productie als qua investering.
Ik geloof niet dat de volgende bewering helemaal waar is:
De ringmal lijkt mij makkelijker om te maken

Het aantal gaten is groter dan op een schijf en is moeilijker axiaal te bereiken (laten we niet uit het oog verliezen dat dit geen simpele cilindrische gaten zijn!).

In tegenstelling tot de "platte matrijs" wordt bij de "ringmatrijs" de cilinder aangedreven en de 3 aandrukrollen vastgezet; het voeren gebeurt vanaf één kant.

In deze 2 systemen zijn de mechanische beperkingen aanzienlijk en verklaren waarom het gebruik van low-end granulatieapparaten (bedoeld voor voedselverdichting) de bron is van veel teleurstellingen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
wr426f
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/02/10, 00:38

pellet pers




par wr426f » 17/02/10, 00:59

Hallo iedereen,

Ik graaf het onderwerp voor de zoveelste keer op
Ik wil graag een pelletpers maken om testen te doen zoals op de site www.aupoele.fr
Ik ben op zoek naar een matrix van 200 mm / 6 mm en de rollen
Ik heb oliotechnologie gebeld, maar ze gaan me de onderdelen niet verkopen omdat ik geen klant van ze ben. : Cry:
Heeft u een adres om de onderdelen te kopen of een oliotechnology-klant die mij de onderdelen kan bezorgen via de klantenzone?
Dank u bij voorbaat

wr :P
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 17/02/10, 07:05

hallo wr426f
ga naar dit adres

http://pellet.over-blog.com/categorie-527999.html

de man importeert pers uit China en er is een contactpersoon onderaan de pagina
wij ...... nooit
lionel
0 x
wr426f
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/02/10, 00:38

pellet pers




par wr426f » 17/02/10, 08:16

hallo leeuwel,

bedankt voor de links,
Ik heb een e-mail gestuurd om te vragen of ze de onderdelen verkopen.
Ik zal hun antwoord op de forum

wr :D
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/01/11, 13:59

Tot slot opmerkelijk, in Duitsland, niet in China, kun je na een investering vergelijkbaar met een kachel zelf je pellets maken:
Het wordt mogelijk om zijn eigen pellets te maken met gratis plantaardig afval overal in huis en elders, buren en afval! met deze opmerkelijke PelletMaker PELLETIERE die alle stukken hout groothandel maakt, reduceert deze tot poeder en lentekorrels voor een investering van 5600 € minder dan een ketel !!!
http://pellet-mill.de/shop/article_PM%2 ... 03.0E-S%26
http://cgi.ebay.fr/PelletMaker-PELLETIE ... 563fcabc96
Bekijk de video's !!!
enige probleem, 380V-engine om over te schakelen naar 220V.
Eindelijk is het mogelijk om alleen de basisonderdelen voor goedkoop (minder dan 300 €) te hebben en te sleutelen aan zijn pers als je mechanische uitrusting hebt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten