Laigret project: documentatie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jam
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 395
Inschrijving: 17/12/07, 21:53
x 27




par jam » 19/10/08, 23:24

Hier is de geïllustreerde procedure:
1) wij zoeken

Beeld

2) De pdf moet aanwezig zijn en de pdfdoc-download annuleren.

Beeld

3) u moet precies antwoorden

Beeld

4) en red de schat

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/10/08, 08:07

Bedankt Jam, ik beloof dat ik mijn bril zal vervangen!

Info van de dag ontvangen per e-mail:

Aan het einde van de 2e wereldoorlog trachtte de directie van het Institut Pasteur in Parijs dokter Laigret aan het hoofd van het Institut Pasteur in Tunis te plaatsen, maar legde daar de wet niet vast zodat hij een voorzitter van bacteriologie aan de faculteit van Straatsburg in 1950.

Ik nam contact op met de archieven van Vincennes nadat ik in brieven van dokter Jean Laigret had vernomen dat hij tussen 1949 en 1950 in de buurt van Versailles enkele maanden had meegewerkt aan zijn olieproces voor het leger. Archiefcentrum voor burgerpersoneel" in Chatellerault, waar niets werd gevonden. Maar ik geloof dat er een brandstoftak of iets dergelijks is en misschien een geheimhoudingsperiode van 60 of 80 jaar voor documenten.

Dokter Laigret had een dochter en een zoon. Zijn dochter kon niet met elkaar opschieten
niet met hem. Zijn zoon, dokter Jacques Laigret, stierf in 1991. Het Institut Pasteur weet niet of dokter Jean Laigret kleinkinderen had of niet. Dokter Jean Laigret had een half dozijn broers en zussen, van wie er één prefect werd. Ik ben van plan de archivarissen van het Institut Pasteur in Parijs te vragen navraag te doen naar eventuele archieven betreffende Jean Laigret en zijn werk bij het Institut Pasteur in Tunis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/10/08, 09:05

Interessant, als we in de archieven zijn, weten we wat we kunnen verwachten

Van wanneer is uw uittreksel en wat is de bron?

Hoe dan ook, het leger zat erop, dus ging ter zake en wachtte op een crisis of onrendabele resultaten???
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/10/08, 09:20

Capt_Maloche schreef:Van wanneer is uw uittreksel en wat is de bron?


Post vanmorgen ontvangen door de gepensioneerde die me het eerste krantenknipsel over Laigret bezorgde...de rest weet je wel!

Blijkbaar komt hij uit de regio Parijs, misschien kun je elkaar ontmoeten (samen zijn we sterker)?

Capt_Maloche schreef:Hoe dan ook, het leger zat erop, dus ging ter zake en wachtte op een crisis of onrendabele resultaten???


Nou, we kunnen elkaar aanraken voordat we informatie van het leger krijgen... zie dit rapport als je het nog niet hebt gezien: https://www.econologie.com/forums/elus-deman ... t6400.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/10/08, 09:40

Mijn tijd ja

Wie is het?
waar is hij?

in pm

Maar de tijd van het zoeken naar documenten is voorbij, we hebben genoeg elementen, het is nu een kwestie van actie ondernemen (niets belet ons om verder te zoeken...)

Ik kreeg een positieve reactie van de CNAM-man over wie ik je vertelde, die denkt dat Perfringens niet triviaal is en dat er andere, minder "schadelijke" bacteriën zijn om vergelijkbare resultaten te bereiken

Ik moet binnenkort weer contact opnemen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 22/10/08, 09:55

Ik denk dat het de moeite waard is om te zoeken (als deze persoon er een beetje tijd voor heeft), want als we de algemene technische aspecten hebben, als we enkele financiële aspecten vinden (investeringen op dat moment, kostprijs...), dan kan dat best goed zijn te.

PS: Christophe, heb je mijn MP van dit weekend gekregen??
0 x
GrouGrou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/09/08, 23:25

Doc




par GrouGrou » 22/10/08, 22:00

Hallo,

Google "zoekboeken" citeert ons 38 boeken waarin we spreken over Jean Laigret, naar aanleiding van het verzoek: "Laigret Perfringens".
Blijkbaar is het niet eenvoudig om toegang te krijgen tot de volledige inhoud van deze tijdschriften.
Ondanks het advies van Alyx kan ik het niet.
Weet iemand een trucje?

JGrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/10/08, 10:32

Hier zijn enkele brieven van dokter Laigret (zoals alle dokters heeft hij een nogal onleesbaar handschrift... : Mrgreen: ): sommige namen, enkele aanwijzingen zijn er...

Septembre 2 1949

Hier is de brief waarin Dr. Laigret zijn samenwerking met het Centre Scientifique de la Défense Nationale aankondigt.

Dokter Aublant was algemeen secretaris van het Institut Pasteur in Parijs.


Beeld

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/10/08, 10:34

Septembre 19 1949

In deze brief aan Dr. Aublant kondigt Jean Laigret de verzending aan van uitrusting bestemd voor een legerlaboratorium. Het genoemde laboratorium bevond zich ongetwijfeld in Satory.

Dokter Laigret woonde in Versailles.


Beeld

Beeld

Het Franse leger was daarom behoorlijk geïnteresseerd in zijn onderzoek (en terecht: brandstof is meer dan strategisch op een slagveld en in een oorlog!)...het ruikt niet goed voor het ophalen van informatie!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/10/08, 10:36

28 decembre 1948

Professor Jacques Trefouël, aan wie deze brief is gericht, was lid van het Instituut en van de Academie voor Geneeskunde en tevens directeur van het Institut Pasteur in Parijs.

Dokter Laigret had zojuist de brief ontvangen van laatstgenoemde waarin hij hem het directeurschap van het Institut Pasteur Hélènique aanbood.


Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten