Ik ben op zoek naar de fabrikant van de dieselmotor (Africa Oil)

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 01/10/12, 17:09

Ja, voor de "gemiddelde" CS wordt het beste altijd verkregen in de buurt van het maximale vermogen ...

chatelot16 schreef: moderne kleine snelle diesel is niet zo goed


Ach ja? Hoe dan ook niet in kWh aan de krukas! Aandacht omdat we vaak ook spreken in gr / cv.h ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/10/12, 07:28

In de tekst spreken ze van 14 liters olie voor 10 gebruiksuren.
Wat kun je nog meer vragen.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 02/10/12, 08:58

lejustemilieu schreef:In de tekst spreken ze van 14 liters olie voor 10 gebruiksuren.
En aangenomen gebruik op vol vermogen, dat is 10 * 5,9 = 59 kWh.
Dat wil zeggen een specifiek verbruik van 0,237 liter / kWh (en iets minder in gram aangezien de olie een dichtheid <1 heeft).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 02/10/12, 09:37

We kibbelen niet te lang, maar ik veronderstellen dat het niet op volle kracht is ... op generatorsets wordt het vaak gegeven op 75% ...

0.24 L / kWh is niet ver van de CS van een moderne motor ...
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 02/10/12, 10:11

Christophe schreef:de beste "gemiddelde" CS wordt altijd verkregen in de buurt van het maximale vermogen ...


Ik denk dat het vrij dicht bij het maximale koppel ligt.
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/10/12, 10:31

Aumicron schreef:
Christophe schreef:de beste "gemiddelde" CS wordt altijd verkregen in de buurt van het maximale vermogen ...


Ik denk dat het vrij dicht bij het maximale koppel ligt.


wanneer we zeggen dicht bij het maximale koppel is dit een functie van de snelheid ... voor een generator is de snelheid constant! en als de generator goed is ontworpen, is de nominale snelheid de snelheid van de beste efficiëntie

de discussie hier is dat het verbruik wordt wanneer het vermogen bij constante snelheid afneemt

met deze oude langzame motor loopt hij vanzelf ... wanneer het vermogen dat door de alternator wordt getrokken afneemt, blijft de efficiëntie goed

met moderne snelle motoren is er teveel dat snel draait en vermogen verliest: het is acceptabel bij maximaal vermogen, slecht bij verminderd vermogen

het is niet alleen een theorie: het wordt gevonden bij landbouwtrekkers door zeer oude tractoren te vergelijken met trage motoren, en de meest recente met snelle en turbomotoren: de snelle heeft een beter verbruik bij gebruik op vol vermogen, maar verbruikt te veel op gereduceerd vermogen ... de oude slow levert lagere prestaties dan de moderne op vol vermogen, maar levert goede prestaties op laag vermogen: hij is veelzijdiger

er is dus geen complex om te hebben: voor een generator is het belangrijk om vermogen in rab te hebben om het piekvermogen te ondersteunen: schakel daarom bijna permanent in 1 / 2 of 1 / 4 van het vermogen maxi: de economie bij laag vermogen is daarom belangrijker dan bij maximaal vermogen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 02/10/12, 10:52

Aumicron schreef:
Christophe schreef:de beste "gemiddelde" CS wordt altijd verkregen in de buurt van het maximale vermogen ...


Ik denk dat het vrij dicht bij het maximale koppel ligt.


Uh ... op benzine ja, waar de 2 redelijk dichtbij het motortoerental is, maar niet op diesel waar het maximale koppel laag wordt verkregen in RPM ...

(nog een gezeur lol)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/10/12, 11:32

Christophe schreef:0.24 L / kWh is niet ver van de CS van een moderne motor ...


en opnieuw bevat de olie slechts 0,8 maal de energie van diesel, dus het is vergelijkbaar met 0,19 l / kWh diesel! het is heel goed

Nou, het is eerder een teken dat het geen 10KW heeft geproduceerd
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/10/12, 12:27

Ik geloof dat er in Afrika verschillende "kopieën" zijn van deze goede oude teufteuf, in het bijzonder om pompen of molens te animeren.

Ik herinner me (maar het gaat nu terug) Indiase kopieën, inderdaad ...

Nou, de baas, hij "rookte" toch een beetje! Sorry, ze zonden deeltjes uit! Ter verdediging moet je zien wat ze hebben ingeslikt. En soms hoe ze uit elkaar waren gehaald / weer in elkaar waren gezet !!! Net als er geen handvol zand hoeft te worden gesmeerd ... Het levert nog steeds verzachtende omstandigheden op !!!

[Voor gebruik in Frankrijk: pas op voor lawaai - de originele uitlaat was een pijp die op het dak kwam!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/10/12, 13:24

Christophe schreef:Helaas kon het niet helpen, maar kijk of mijn geheugen nog steeds goed genoeg werkte. Dit is de Indiase motor. Merk: Fieldmarshal

Dit is eigenlijk een kopie van een motor LISTER 8 / 1

Datasheet (1ere pagina van mijn vorige bericht Report)

Beeld


Ik kan het niet vinden in de links die u plaatst ... maar ik vind het op codeart.org
http://www.codeart.org/pdf/dossier/2006 ... e-site.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten