Hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par sicetaitsimple » 11/05/19, 19:59

C moa schreef:
Ik bevestig dat als ik zeg dat we sites gaan maken die 10 t / dag kunnen produceren, ik voor de gek gehouden word "dit is enorm !!". Dus ik zeg dat het maar twee dieseltankers zijn en daar ... Eindelijk zouden ze me bijna voor een kleine speler houden !!! : Lol:


Dat is waarom ik je een beetje plaag! Het is eigenlijk niet de 10t / j die me ondervraagt, omdat de hoeveelheid niet enorm is.
Dit is wat moet worden gedaan om ze te produceren, te beginnen met de beschikbaarheid van een geschikt effluent waarvan ik begrijp dat het alleen vloeibaar is (in fysieke zin, niet in de zin van verpompbaarheid).
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 11/05/19, 22:07

sicetaitsimple schreef:
C moa schreef:
Ik bevestig dat als ik zeg dat we sites gaan maken die 10 t / dag kunnen produceren, ik voor de gek gehouden word "dit is enorm !!". Dus ik zeg dat het maar twee dieseltankers zijn en daar ... Eindelijk zouden ze me bijna voor een kleine speler houden !!! : Lol:


Dat is waarom ik je een beetje plaag! Het is eigenlijk niet de 10t / j die me ondervraagt, omdat de hoeveelheid niet enorm is.
Dit is wat moet worden gedaan om ze te produceren, te beginnen met de beschikbaarheid van een geschikt effluent waarvan ik begrijp dat het alleen vloeibaar is (in fysieke zin, niet in de zin van verpompbaarheid).


Nou ja, maar tot nu toe zijn we gewend geraakt om beschikbare energie gemakkelijk en gratis met gas of olie te hebben .... We hoefden niet de grondwet van deze materie aan te nemen ... het was niet genomen slechts een paar miljoen jaar.

Reeds dat we het proces in een paar uur kunnen versnellen, is niet slecht, we kunnen het niet in een zakdoek doen .... Het zal hard moeten werken aan energie-efficiëntie.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 11/05/19, 22:09

Ik stuur dit bericht terug ...

Anders, met toestemming van Christophe, sta ik mezelf toe om je hulp te zoeken omdat we deelnemen aan de wedstrijd AVIVA Fabrique. Via de onderstaande link kunt u ons project gedetailleerder ontdekken en vooral stemmen om het te ondersteunen. Het duurt maar een paar minuten.

Deze wedstrijd werkt op de applaudimeter: hoe meer je stemt (en je kunt meerdere keren stemmen met je verschillende e-mailadressen), hoe meer onze kansen om 10 15.000 € te winnen belangrijk zullen zijn. Met deze som kunnen we een deel van de apparatuur aanschaffen die nodig is om ons werk voort te zetten en zo snel mogelijk de industriële schaal bereiken. Concreet zal dit ons in staat stellen om een ​​geïnstrumenteerde fermentor te kopen. Ter info, het kost iets meer 10 000 € het beest ....

Laten we samen de energie van morgen creëren !!

https://lafabriqueaviva.fr/fr/project/2847/show

Kleine instructies om te stemmen:
1- Ga naar de site https://lafabriqueaviva.fr
2- Klik op "verbinding" (rechtsboven), je wordt aangeboden om je te registreren (met een e-mail of Facebook-account). Het kost minder dan 2 minuten
3- Klik vervolgens op "Ik stem voor een project"
4- In de zoekbalk tikt u op "Athena" of "HNV". U hoeft alleen maar op ons project te stemmen. U kunt ons maximaal 10-punten geven.
5- Heel erg bedankt !! image
6- U kunt natuurlijk opnieuw beginnen met een andere e-mail of de informatie naar uw netwerk verzenden

Lang leve waterstof GROEN !!

Bij voorbaat dank voor uw steun, aarzel niet om de link naar uw dierbaren door te sturen als u in ons project gelooft.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par moinsdewatt » 11/05/19, 23:50

Bonsoir,
Je geïnstrumenteerde gist, hoe zal het zijn?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 12/05/19, 15:46

moinsdewatt schreef:Bonsoir,
Je geïnstrumenteerde gist, hoe zal het zijn?

We zullen in verschillende fasen werken, eerst zullen we werken met fermentoren met een capaciteit van 1 liter. Met dezelfde apparaten zouden we naar 4 liter moeten gaan (alleen de containers vervangen). Voor deze stap is het ideaal om een ​​tiental te hebben die parallel werken. Dit maakt het mogelijk om verschillende verschillende condities tegelijkertijd te testen (T °, pH, inputs ...).

Zodra we het "ideale" kweekmedium hebben geïdentificeerd, zullen we een schaalverandering in gang zetten met nieuwe fermentoren met een capaciteit die kan oplopen tot 50 liter of zelfs meer. Ons doel is natuurlijk om dan vergisters te hebben van enkele m3 wanneer we op industriële schaal zijn (we mikken op 30 m3 door fermentatie-inrichting).


Vergeet niet te stemmen alstublieft !!
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par moinsdewatt » 12/05/19, 15:50

Vergister van een liter.

Dus je staat dan helemaal aan het begin van het begin.

Maar hoe werkte u de vorige 12-maanden?
Reageerbuisjes?

Dit is het soort ding dat je wilt gebruiken?

Beeld
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 12/05/19, 16:07

Oh ja, het is een beetje ingewikkeld als een stap en Romain was helemaal alleen om alle manipulaties uit te voeren, dus we gaan stap voor stap.

We begonnen wel in reageerbuizen, maar we gingen al snel over op litercontainers. Momenteel kunnen we de temperatuur echter alleen gemakkelijk regelen en het is vooral een beetje ingewikkeld om de evolutie van de omgeving "uur na uur" te volgen. Het idee is om apparaten te hebben waarmee we dit allemaal automatisch kunnen doen: temperatuurbewaking en -regeling, drukbewaking en -regeling, pH. Neem bij voorkeur monsters en analyseer vloeistoffen en gassen. het komt eigenlijk overeen met het apparaat dat u op de foto hebt.

In ons programma zullen we 4-mensen inhuren en plotseling, als alles volgens 3-jaren verloopt zoals gepland, zullen we alle elementen in handen hebben om naar de industriële schaal te verhuizen.
Dernière édition par C moa de 12 / 05 / 19, 16: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par moinsdewatt » 12/05/19, 16:53

Deze 4-mensen zouden onderzoekers zijn die worden betaald door laboratoria?
U zult in het gebouw van IMT Atlantic kunnen verblijven?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 12/05/19, 18:20

moinsdewatt schreef:Deze 4-mensen zouden onderzoekers zijn die worden betaald door laboratoria?

Nee, het is het bedrijf dat hen inhuurt, daarom werven we fondsen en nemen we deel aan verschillende wedstrijden, zoals I Lab of Fabrique AVIVA. ADEME-oproepen tot het indienen van voorstellen zullen ongetwijfeld ook worden beantwoord.
Over de 4-mensen zullen 2-onderzoekers en 2-labtechnici zijn.

U zult in het gebouw van IMT Atlantic kunnen verblijven?

Ja, we zullen 2-teams hebben, een op IMT Atlantic (process engineering) en een andere op de Universiteit van Nantes (strain engineering)
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par moinsdewatt » 13/05/19, 00:58

Hier zijn we, u zult geld inzamelen.

4-mensen op 3-jaren, meer dingen.

U heeft 1 miljoen euro nodig, nietwaar?

Degenen die het geld zullen brengen, zullen zij aandeelhouders zijn?
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten