Hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 09/05/19, 00:23

sicetaitsimple schreef:Mijn opmerking over "grootte" had niet echt de voetafdruk, wat al dan niet een probleem kan zijn, maar eerder de installatiekosten.

Het is zeker dat de installaties duur zullen zijn in investeringen, maar hoe meer we de bacterie zullen verbeteren en hoe minder de installatie duur zal zijn. De prijs van de installatie houdt rechtstreeks verband met zijn prestaties.

Wel dient opgemerkt te worden dat we werken met een "zacht" proces omdat we werken bij omgevingsdruk en bij een redelijke temperatuur (<50 ° C). Zelfs als de installatie duur is, heeft deze ineens een lange levensduur. We mikken op een termijnverkoopprijs van € 3 / kg, wat ongeveer gelijk is aan de prijs van fossiele waterstof en vooral benzine of diesel (uiteraard exclusief btw).
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 09/05/19, 00:34

phil53 schreef:Het lijkt te mooi om waar te zijn, ik wens je succes. Als het meer energie produceert dan het verbruikt, is het al een goed punt, waardevermindering van de faciliteiten moet mogelijk zijn.
Veel geluk voor het werk dat je moet doen.

Goede avond Phil,
Het is waar, het lijkt misschien verrassend of zelfs verdacht. Dit is ook waarom we de afgelopen twee jaar erg discreet zijn geweest. We wilden geen dingen aankondigen die niet geverifieerd zijn. We hadden gelijk omdat in eerste instantie het doel was om olie te maken, maar de bacteriën staan ​​op hun kop. : Lol: Plots zijn we daarom gericht op waterstof, want dat is waar ze het beste in zijn

Ik kan je nu al verzekeren dat we vandaag met flesjes werken, dus we hebben geen energie bij de ingang. We controleren gewoon de temperatuur, maar op industriële locaties is er iets te doen dat geen probleem zal zijn. Aan de andere kant is ook bekend dat zuiveringsprocessen (met name actief slib) veel energie verbruiken. Ons proces moet dus enerzijds de energierekening van STEP naar beneden halen en anderzijds de energie van de ander produceren. De RWZI's kunnen tot 20% van het energieverbruik van een gemeenschap vertegenwoordigen. Het is niet niets ...

Om transparant te zijn, ontdek ik met dit project de wereld van biologie en microbiologie en het is indrukwekkend om te zien wat er allemaal kan worden gedaan ....
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par izentrop » 09/05/19, 01:44

C moa schreef:Om eerlijk te zijn, denken we dat we het afval van anaerobe spijsvertering kunnen terugwinnen om onze waterstof te maken. je moet dat nog testen, maar het zit in de leidingen.
Er zou niet veel energie over moeten blijven om eruit te halen?

Anaërobe gisting omvat ook bacteriën. De jouwe zou effectiever zijn?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 09/05/19, 16:05

izentrop schreef:
C moa schreef:Om eerlijk te zijn, denken we dat we het afval van anaerobe spijsvertering kunnen terugwinnen om onze waterstof te maken. je moet dat nog testen, maar het zit in de leidingen.
Er zou niet veel energie over moeten blijven om eruit te halen?

Anaërobe gisting omvat ook bacteriën. De jouwe zou effectiever zijn?

Hallo izentrop,
Allereerst wat betreft energie: zoals u waarschijnlijk weet, is anaerobe vergisting slechts een versnelling van de afbraakprocessen van biomassa. Wanneer we mest nemen en op landbouwgrond verspreiden, denken we dat het 2 tot 3 jaar zal duren voordat de organische stof is afgebroken en naar de bodem wordt overgebracht en dat het veel langer zal duren voordat de biomassa "verdwijnt". Bij anaerobe vergisting wordt de afbraak van de biomassa versneld en ontstaat er een digestaat dat veel sneller door de bodem en de planten kan worden opgenomen. De productie van methaan is slechts een gevolg van deze afbraak en de cyclus vindt plaats over een periode van ongeveer 30 tot 40 dagen (dit kan variëren, het is een orde van grootte). Cyclustijden worden berekend om een ​​balans te vinden tussen het afbreken van voldoende biomassa (en dus het produceren van digestaat en methaan) en het hebben van voldoende stroomsnelheid en methaanconcentratie om een ​​motor te laten draaien. Zoals elk proces, zelfs biologisch, zijn er bijproducten of zelfs afval / afvalwater. In dit geval is het het digestaat dat we verspreiden. Hiervoor wordt een deel van het water verwijderd, opgeslagen en onder acceptabele omstandigheden verspreid omdat het sterk beladen is met organisch materiaal. Deze vloeibare fase vormt een probleem voor methanizers, dus het interesseert ons. We denken dat er genoeg organische stof over is om onze bacteriën te laten ontwikkelen, maar we moeten testen om te zien wat we eruit halen en vooral om te zien wat er bij de uitgang overblijft. Zullen we de zuivering hebben verbeterd? Is het mogelijk om het water bijvoorbeeld te hergebruiken voor eenvoudige bewatering?

Wat betreft de effectiviteit van onze bacteriën VS methanisatie: ik durf niet te zeggen dat we efficiënter zijn omdat we niet dezelfde inputs gebruiken en we niet hetzelfde eindproduct produceren. Onze bacterie kan bijvoorbeeld niet met stro beladen mest afbreken en de methanizers kunnen plantaardig kookwater niet integreren. Aan de andere kant kunnen we een synergie vinden tussen de twee processen, de anaerobe vertering door het proces zal het ruwe materiaal dat moet worden opgelost voldoende verminderen en aan onze kant kunnen we het water van het digestaat zuiveren. Afhankelijk van de kosten, kunnen we ons zelfs een methanisering voorstellen (biologisch natuurlijk) door onze waterstof te koppelen aan biogas-methanizer en zo de concentratie van methaan in het uiteindelijke gas te verhogen.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par izentrop » 09/05/19, 16:18

C moa schreef: Wanneer we mest nemen en op landbouwgrond verspreiden, denken we dat het 2 tot 3 jaar zal duren voordat de organische stof is afgebroken en naar de bodem wordt overgebracht en dat het veel langer zal duren voordat de biomassa "verdwijnt".
Ik heb eindelijk! zonder humus is erosie verzekerd. : Mrgreen:
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par Bardal » 09/05/19, 19:27

C moa schreef:
sicetaitsimple schreef:Mijn opmerking over "grootte" had niet echt de voetafdruk, wat al dan niet een probleem kan zijn, maar eerder de installatiekosten.

Het is zeker dat de installaties duur zullen zijn in investeringen, maar hoe meer we de bacterie zullen verbeteren en hoe minder de installatie duur zal zijn. De prijs van de installatie houdt rechtstreeks verband met zijn prestaties.

Wel dient opgemerkt te worden dat we werken met een "zacht" proces omdat we werken bij omgevingsdruk en bij een redelijke temperatuur (<50 ° C). Zelfs als de installatie duur is, heeft deze ineens een lange levensduur. We mikken op een termijnverkoopprijs van € 3 / kg, wat ongeveer gelijk is aan de prijs van fossiele waterstof en vooral benzine of diesel (uiteraard exclusief btw).


Ja, maar toch, toch, C moa, je kon nog geven ons een aantal nummers, zodat men kan hopen te trekken 1 t droge biomassa, of de voorwaarden van dit proces, met een beetje geluk de de naam van de bacteriën, of de betrokken bacteriën, de uitdagingen die u worden geconfronteerd, etc ... We hebben het voor de productie van biogas (en lange wat dat betreft), en dat is wat onderscheidt een wetenschappelijke benadering een neofietbenadering of een mercantiele dagdroom. Als uw medeplichtige is een doctor in de biologie, moet hij dit alles beter is dan de toekomst verkoopprijs van kg waterstof (dat lijkt een beetje voorbarig) weten ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par sicetaitsimple » 09/05/19, 19:52

C moa schreef: Aan de andere kant is ook bekend dat zuiveringsprocessen (met name actief slib) veel energie verbruiken. Ons proces moet dus enerzijds de energierekening van STEP naar beneden halen en anderzijds de energie van de ander produceren. De RWZI's kunnen tot 20% van het energieverbruik van een gemeenschap vertegenwoordigen. Het is niet niets ...


Dat brengt me bij een vraag, omdat ik niet zeker weet of ik het al heb begrepen:

- is dit proces (op voorwaarde dat het uiteindelijk werkt in industriële omstandigheden, er is natuurlijk nog een weg te gaan) een proces dat primair gericht is op het zuiveren van afvalwater, dat wil zeggen, economie zou gebaseerd zijn op "belastingen" (niets ongunstigs) of bijdragen van industriëlen die het afvalwater leveren, waarbij de productie van waterstof slechts een beetje boter in de spinazie doet?

- of, zoals de titel van de discussie doet vermoeden, het doel en de economie van een toekomstig project in wezen gebaseerd zijn op de productie van waterstof?

"Allebei mijn kapitein" is een verkeerd antwoord! Ook al kan het concept van vandaag morgen natuurlijk in twijfel worden getrokken, de twee benaderingen zijn in ieder geval verdedigbaar!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 09/05/19, 20:41

bardal schreef:Ja, maar toch, toch, C moa, je kon nog geven ons een aantal nummers, zodat men kan hopen te trekken 1 t droge biomassa, of de voorwaarden van dit proces, met een beetje geluk de de naam van de bacteriën, of de betrokken bacteriën, de uitdagingen die u worden geconfronteerd, etc ... We hebben het voor de productie van biogas (en lange wat dat betreft), en dat is wat onderscheidt een wetenschappelijke benadering een neofietbenadering of een mercantiele dagdroom. Als uw medeplichtige is een doctor in de biologie, moet hij dit alles beter is dan de toekomst verkoopprijs van kg waterstof (dat lijkt een beetje voorbarig) weten ...

Goedenavond Bardal,
Ik kan niet zo alles geven, je hebt spanning nodig, interesse creëren, vragen stellen .... : Cheesy: : Cheesy:

Zoals uitgelegd, werken we nu al drie jaar aan dit onderwerp, maar we zijn pas echt begonnen in april 2017 en er was veel biblio en bioinfo werk nodig om de bacteriën te selecteren die we wilden testen. In totaal hebben we veertien dagen getest (sorry, maar ik kan niet zeggen welke). Ons oorspronkelijke doel was om alkanen of alkenen te produceren, maar geen enkele was zo vriendelijk om ze te maken. Sommigen waren echter zo vriendelijk om methaan te produceren als dat niet de bedoeling was :schok:

We merkten afgelopen zomer dat een paar interessante hoeveelheden waterstof produceerden en na een snelle screening van de markt, verlieten we het spoor van vloeibare HC om naar de H te gaan2. We hebben onze tests met input van een IAA (water voor het bereiden van zeevruchten) voltooid en dezelfde resultaten verkregen:
- Een productie die over een paar uur begint;
- 80% van ons biogas wordt geproduceerd in minder dan een week;
- een niveau van zuiverheid in H2 van 90%.

het klinkt zo eenvoudig, maar we werken anaerobisch, wanneer een experiment werkt (of elders) moet het opnieuw worden gedaan om de resultaten te bevestigen. 2 het lijkt misschien veel, maar ik kan je verzekeren dat het heel snel gebeurde.

Wat betreft retouren kan ik helaas op dit moment ook niets concreets geven. Als we het methanogene vermogen van een effluent kunnen berekenen, bestaat dat wat ons betreft nog niet. We zullen het zelf moeten doen. Waarschijnlijk zal er een impact zijn met de samenstelling van het medium afhankelijk van de meer of minder aanwezigheid van suikers, vetzuren, proteïnen .... We hebben nog enkele experimenten te doen. om "waterstofvermogen" van inputs te definiëren.

Op dit moment werken we meestal met nogal arme achtergronden die de bacterie in stress brengen en hem dwingen anders te werken dan normaal en plotseling produceert het dingen die het gewoonlijk niet produceert, vooral de H2.

Welke moeilijkheden hebben we?
- Verbeter de prestaties van de bacteriën "H2": zoals hierboven vermeld, plaatsen we onze bacteriën in omstandigheden die er niet gunstig voor zijn en daarom produceert het waterstof maar heeft het veel lagere groeisnelheden dan in rijke omgevingen. Ons doel is om het aan te passen zodat het zo snel kan groeien als normaal terwijl het de waterstof produceert die we willen. het zal ook een kwestie zijn van het aanpassen of zelfs elimineren van bepaalde metabolische routes om ons te concentreren op activiteit op waterstofproductie.
- Chemische precursor: Zoals je in de afbeelding kunt zien, geven we naast het medium een ​​metabole voorloper aan de bacteriën om de productie van waterstof te stimuleren. Deze precursor wordt chemisch geproduceerd en is beschikbaar op de plank, maar voor meer consistentie willen we deze op een biologische manier produceren, ook van hetzelfde afval. We kennen de micro-organismen die ze kunnen produceren, ze moeten groeien op de inputs die we hebben geselecteerd. We moeten ervoor zorgen dat ze in staat zijn de hoeveelheden te produceren die we willen, op het moment dat we dat willen en ze in staat zullen zijn om samen te werken met onze bacteriën H2. dat zou het moeten doen, de voorbeelden van co-culturen die we hebben zijn vrij positief maar het is noodzakelijk om te testen.
- Verandering van schaal: Momenteel werken we op laboratoriumschaal maar om op industriële schaal te schalen, volstaat het niet om de maatkolven te vergroten. Dus er is ook werk, het zal nodig zijn om de groeiparameters te identificeren die ideaal zijn voor bacteriën, te begrijpen wat ze kan remmen (bijvoorbeeld voorbehandelingen doen?). Begin natuurlijk een ideale gist te tekenen. Voor de eenvoud, ga van de schaal van de liter naar de schaal 100 liter en vervolgens naar de schaal van de3.
- Inputs: op papier lijken veel inputs op elkaar, maar het is nog steeds nodig om de prestaties van elke input te controleren, in het bijzonder om de beroemde "waterstofkracht" te kunnen definiëren. Tussen het koken van water uit zeevruchten, groenten, proceswater voor pulpfabrieken, bloedvergieten, zuivelafval ... is er een goede kans dat we aan te brengen aanpassingen. Het zal ook een kwestie zijn van kijken of het niet een kwestie is van het mengen van bepaalde inputs tussen hen voor een betere productie.

Naast de technische aspecten, is onze volgende uitdaging om te slagen in onze fondsenwerving omdat we 4-mensen moeten inhuren om al dit werk te doen en we dure apparatuur moeten kopen. We hebben 3-jaren gepland om dat allemaal te doen.
toebehoren
Bediening - rev 1.00.png
Hoe het werkt - rev 1.00.png (218.53 Kio) Toegang tot 3837-tijden
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 09/05/19, 21:10

sicetaitsimple schreef:Dat brengt me bij een vraag, omdat ik niet zeker weet of ik het al heb begrepen:

- is dit proces (op voorwaarde dat het uiteindelijk werkt in industriële omstandigheden, er is natuurlijk nog een weg te gaan) een proces dat primair gericht is op het zuiveren van afvalwater, dat wil zeggen, economie zou gebaseerd zijn op "belastingen" (niets ongunstigs) of bijdragen van industriëlen die het afvalwater leveren, waarbij de productie van waterstof slechts een beetje boter in de spinazie doet?

- of, zoals de titel van de discussie doet vermoeden, het doel en de economie van een toekomstig project in wezen gebaseerd zijn op de productie van waterstof?

"Allebei mijn kapitein" is een verkeerd antwoord! Ook al kan het concept van vandaag morgen natuurlijk in twijfel worden getrokken, de twee benaderingen zijn in ieder geval verdedigbaar!

Grote vraag mijn kapitein !! : Cheesy:

Zoals een aantal mensen hier weten, ben ik een olietanker, dus mijn voornaamste doel is om energie te produceren. Het idee om energie uit afval te produceren is vooral verleidelijk, dus ik begon met dit idee. Tegenwoordig is de productie van waterstof, terwijl de huidige processen bijzonder vervuilend zijn, een heel interessante uitdaging. Ons doel is dus duidelijk om energie te produceren.

Wat betreft de productie van deze waterstof, we hebben input nodig en dat deze deze inputs zou zuiveren, het wordt duidelijk dat een alternatief zijn voor de huidige processen (die veel vervuilender zijn) slechts een gevolg is van het eerste deel . Pas onlangs is dit aspect herzien. We hebben deelgenomen aan een wedstrijd (die we trouwens hebben gewonnen :-)) en tijdens de voorbereiding hebben sommige sprekers ons geadviseerd om onze toespraak ook te oriënteren op de circulaire economie en eerlijk gezegd is het bijzonder interessant om iets aan te pakken onze oplossing zoals dat.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par sicetaitsimple » 09/05/19, 21:56

C moa schreef: Ons doel is dus duidelijk om energie te produceren.


Het is duidelijk in de bedoeling, spinazie is de productie van waterstof en boter is wat in de marge kan worden teruggewonnen. Een echte uitdaging! Veel succes!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten