HVP Fuel: palmolie voor vergelijkende verbrandingsolie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

HVP Fuel: palmolie voor vergelijkende verbrandingsolie




par Christophe » 14/09/06, 18:07

150 Bedrijfsuren van een palmolie-dieselmotor per http://www.codeart.org

Vergelijkende testrapporten van twee identieke dieselmotoren die worden aangedreven, een met diesel en de andere met palmolie. Deze methode maakt een continue vergelijking van de werking van de motoren mogelijk dankzij een reeks regelmatig uitgevoerde metingen. De analyses richten zich op het evalueren van de duurzaamheid van de motor die draait op palmolie.

Om hier te downloaden
Dernière édition par Christophe de 06 / 05 / 07, 17: 35, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/09/06, 22:52

Heel goed verslag!
Ik wacht op de volgende over 500 of 1000 uur...

Was een oily maar "gek" (en rijk) genoeg om dat met een auto te doen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 14/09/06, 22:55

Houthakker schreef:Ik wacht op de volgende over 500 of 1000 uur...


Die zal er niet zijn... de motor zal al eerder zijn opgedroogd :(

Eindelijk zonder motoraanpassingen bedoel ik...
Dernière édition par Christophe de 07 / 09 / 09, 10: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/09/06, 23:51

Pourquoi?
Baseer je dit op het chroom in de olie?
Een "aanscherping" voor mij is het vastlopen van de zuiger in de cilinder of daar, ze hebben op dit niveau geen slijtage geconstateerd, ik denk dat het eerder van de onderste motor of de nokkenaslagers komt.

PS: je hebt me nooit geantwoord op de Neander....
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/09/06, 05:21

Dag
mooie testen goed gedocumenteerd
Voor de metaalresten in motor B lijkt het een nieuwe motor in de inrijperiode.
Ik weet niet of de motorlagers op chroom zijn gemonteerd, maar het is vaak het eerste segment dat wordt verchroomd en hij is het die de meeste deeltjes achterlaat tijdens het inlopen, het lager is eerder antimoon, of reguleert de slijtage, zelfs als het chroom is, produceert het niet in 150 uur zoveel deeltjes, zelfs als het niet is ingereden. Het aluminium is ook hoog, wat overeenkomt met de zuiger tijdens het inlopen, de andere test zou de brandstof in de motoren moeten omkeren.

Wat dit ons nauwkeuriger bevestigt, wat ik had waargenomen
minder vermogen met olie
meer temperatuur aan de uitlaat, nog meer uitgesproken als we de originele kalibratie behouden (Goed voor de reactor) Ik had het opgemerkt..
iets meer verstopping met olie
gerookte uitlaat bijna identiek aan diesel behalve de andere geur bij stationair draaien.
een iets hoger verbruik met olie

Wat me opviel is bij een auto met een lagere topsnelheid
minder acceleratie, maar dit kan zijn omdat zelfs de olie verwarmd tot 75 c in mijn geval het niet ook door het brandstoffilter gaat en het zich gedraagt ​​als een gedeeltelijk verstopt filter. Morgen zal ik een nieuw filter plaatsen en opnieuw testen.

Het grote verschil tussen deze test en op een auto is het aantal koude starts, vooral degenen die werken in een enkele tank met een vrij sterk oliemengsel, of degenen die werken in een dubbele tank en die te snel overgaan op de olie of die niet voldoende ontluchten (het duurt 5 tot 6 km om te ontluchten,
Al deze omstandigheden van koud draaien en langdurig stationair draaien leiden tot aanzienlijke olieverdunning en verstopping van de eerste rubberen ringen. We hebben de motor van de jetta moeten openen hij heeft bijna 50 km gereden met een hoog percentage olie afhankelijk van het seizoen van 000% tot 90% bij de laatste demontage voor 10 km waren de lichte segmenten vast, in de groeven, na mechanisch schrapen en schoonmaken passeer de stenen om de ijsvorming te verwijderen, vervang de segmenten de motor deed het weer goed, ondanks zijn 50km in olie werkt hij nog steeds maar je voelt hem blazen hard door de adempauze.
De belangrijkste aanpassing was om de starter om te schakelen naar 24 volt, de bijna onmiddellijke start, dit loste het probleem van verdunning bij het opstarten op, en op de laatste waren er defecte bougies en hij stond erop om te starten, wat resulteerde in het begin van gom.

Samenvattend, om olie op een auto te laten lopen, zijn bepaalde voorwaarden vereist.

begin altijd met diesel
de motor moet op temperatuur zijn 90c
de olie moet tussen de 70 en 80c zijn
pas daarna overgebracht naar olie

de motor moet worden belast (niet erg goed in het verkeer en lange tijd stationair.

De zuivering moet lang genoeg worden gedaan, (6 km in mijn geval)
de te controleren motorolie als het peil niet stijgt (verdunning)
stookolie moet goed worden gefilterd, gedeponeerd. om dierlijk vet te elimineren

een pre-sondepomp of een systeem zodat de schottenpomp niet caviteert, het is moeilijk om olie door het dieselfilter te zuigen dat niet erg groot is.

Om olie op 80c te hebben, heb je een goede, royale verwarming nodig en daarvoor moet je de retour naar de tank elimineren en het systeem in een lus zetten.

afgezien daarvan werkt het goed, voor goede ritten, om 10 km te doen is het beter om op diesel te blijven, vooral als het koud is..

Andre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/09/06, 15:41

Jullie die heel sterk zijn in motoren, zullen ongetwijfeld deze vragen kunnen beantwoorden die ik mezelf stel:
  • Waarom koos je palmolie wanneer het, onder alle plantaardige oliën, degene is die de meeste viscositeitsproblemen oplevert, omdat het bij kamertemperatuur in vaste toestand is?

    Dit impliceert (zoals te zien is in het verslag van het experiment) een thermisch geïsoleerd toevoersysteem en vooral 2 olieverwarmingssystemen die de algehele efficiëntie van de "olie" -optie verder verminderen door vergeleken met de "diesel" -optie.
  • Telkens als ik informatie over plantaardige olie in motoren lees (vooral over Econology en Oliomobile), de olie was worden gefilterd op 1µm. Hier wordt hun olie gefilterd op 10µm.
    10 maal grotere deeltjes mogen daarom door het injectiesysteem passeren.
    Kan dit verschil verklaard worden door de "hardheid" van deze Indiase motor vergeleken met (bijvoorbeeld) een common-rail, of kunnen we bepaalde negatieve maatregelen toeschrijven aan het feit dat de motor op olie heeft gelopen (denk ik , bijvoorbeeld bij hogere koolstofafzettingen in motor B)?


Bedankt aan alle geweldige goeroes van de warmtemotor die bereid zijn mij te informeren.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 15/09/06, 15:47

Houthakker schreef:Pourquoi?
Baseer je dit op het chroom in de olie?
Een "aanscherping" voor mij is het vastlopen van de zuiger in de cilinder of daar, ze hebben op dit niveau geen slijtage geconstateerd, ik denk dat het eerder van de onderste motor of de nokkenaslagers komt.


Ja, het was een "beeld" toen ik zei aanhalen...het zou eerder gieten zijn...omdat ze het hadden over de snellere verslechtering van de smeervloeistof bij het lopen op olie...wat me zorgen baart is dat palmolie een cetaangetal heeft dat dicht bij dat van diesel ligt (kortom, het is de "beste" olie op dit criterium)...wat inhoudt dat het met andere oliën het risico loopt veel erger te zijn...

Houthakker schreef:PS: je hebt me nooit geantwoord op de Neander....


Ik moet de post niet gezien hebben...Ik kan niet meer alle onderwerpen volgen...herinner me aan de post in PM aub...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 15/09/06, 15:53

Targol schreef:Waarom koos je palmolie wanneer het, onder alle plantaardige oliën, degene is die de meeste viscositeitsproblemen oplevert, omdat het bij kamertemperatuur in vaste toestand is?


Het is de minst vloeibare maar degene die het verbrandingsgedrag (cetaangetal) bijna hetzelfde heeft als dat van diesel (op 2 of 3 punten in de buurt van 50)... Eenmaal opgewarmd, is het daarom de beste olie. Andere plantaardige oliën hebben op zijn best een cetaangetal van 25 tot 35...

Ben het verder met je eens over de filtratie, aan de andere kant is 1 micro niet veel ... 5 is genoeg. De ingebouwde hogedrukbrandstoffilters zijn op 2 micron, die van standaard diesel tussen 2 en 10 geloof ik... dus filteren op 1 ca is nutteloos...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/09/06, 16:02

Oké, bedankt voor die verduidelijking.
Welke gevolgen kan dit "filterdefect" daarentegen hebben op de werking van zo'n motor?


PS: Ik heb net mijn 500e messagiversaire gevierd : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 15/09/06, 16:28

Targol schreef:Oké, bedankt voor die verduidelijking.
Welke gevolgen kan dit "filterdefect" daarentegen hebben op de werking van zo'n motor?


Verslechtering van de injectie-elementen die op lange termijn veel erger kunnen veroorzaken (vernietiging van de motor)... bovendien lost het filteren het probleem van bacteriën (met gerecycleerde olie) niet op, noch van water (hoewel bepaalde filters water verwijderen, maar moe van koffiefilters) noch van niet-constante viscositeit (zelfs ondanks de extra voorverwarming) vanwege de samenstelling van de olie die zelden constant is...

Targol schreef:PS: Ik heb net mijn 500e messagiversaire gevierd : Mrgreen:


Bravo :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten